Nemyslím si, že by to byli zloději. Proč? Ale spíš je zajímavé, že vlastně tak trochu podrážejí nohy svým partnerům, na kterých chtějí svůj business stavět. Všichni víme, že akční zboží se dělá proto, že přitáhne do obchodu zákazníka, který si pak (snad) koupí ještě něco dalšího, co už v akci není a je třeba i mírně dražší, než běžně a obchod tak ve finále vydělá.
Jenže ve chvíli, kdy budou existovat aplikace, který porovnají všechny ceny a nabídnou mi nejlevnější ze všeho (navíc předpokládám, že v budoucnu aplikace objedná z každého obchodu jen to akční - a to ještě tak, že bude hlídací pes čekat, až bude ten prášek v akci a automaticky mi ho koupí), tak najednou se tento systém zhroutí a obchody buď přestanou akce dělat a nebo z této aplikace vystoupí a tím ta aplikace přestane mít smysl.
Začínám mít pocit, že je těch srovnávačů nějak přeplněno. Ale zase když do toho někdo nalije 6 mega, tak proč to nevyužít, že jo. De gustibus... znáte to.
Pro prací prášky a obecně pro věci z drogerie se vyplatí jednou za čas sednout do auta a odfrčet v něm na nákup do Polska nebo do Německa. Z naší kotliny to je na hranice coby kamenem dohodil. Kašlat na naše zloděje kteří vás okradou na všem na co si vzpomenete. To samé pak platí o oblečení, o botách, o elektronice. Nakonec i o tom jídle. Protože takoví Poláci by nikdy nevzali do huby svinstvo které si u nich pro náš trh nechávají vyrobit naši zloději!
Dobrý den, Martine, děkujeme za vaše dotazy.
ad 1. protože když člověk za 20 minut nakliká svůj nákup a teprve poté zjistí, že žádný z online prodejců k němu domů nebo do kanceláře nejezdí, bude to nepříjemní zjištění a ztráta času
ad 2. menu budeme měnit právě na základě těchto feedbacků
ad 3. ano, v tuto chvíli lze vedle sebe vidět nabídky jen od 3 online prodejců s tím, že vlevo je přepínací menu na ostatní 3 prodejce - tuto část webu budeme také postupně měnit tak, aby lépe poskytovala informace, které lidí tady chtějí vidět
ad 4. ano, tohle je jedna z našich priorit
Ještě jednou díky za feedback,
Kamil
A to budete jezdit kupovat rohlíky do Německa?
Pokud člověk nebydlí u hranic, tak musí udělat sakra velký nákup, aby se to vyplatilo. Z Prahy je to do Německa na nákup min 150 km, to je celkem 300 km při spotřebě 8 l a ceně benzínu 30 Kč je to 700 Kč za cestu a takových 5 hodin času. Pokud bude zboží o 20% levnější, tak abych ušetřil těch 700 musím nakoupit min. za 3500 Kč. A to budu teprve na nule.
Ano, tohle je takový základní smysl porovnávačů. Ale i přesto bylo pro lidi časově náročné zjistit, za kolik daný produkt prodávají jednotlivý online prodejci. Nikdo nechce otvírat 6 stránek, najít na nich daný produkt a pak si ty ceny vypsat někde vedle, aby se podíval, kde to stojí nejméně. Teď stačí, když napíšete daný produkt a během chvilky uvidíte, že například Tullamore Dew 0,7L stojí u iTesco 479,90 Kč a u Z-market.cz ji mají jen za 369,50 Kč - to je rozdíl o 110 Kč a jen na jednom produktu!
https://atoto.cz/catalog?searchQuery=tullamore%20dew#modal-product-318815
Hezký den,
Kamil z Atoto.cz
Dobry den vsem,
predne bych rad podekoval za vsechny prispevky, ktere tady zaznely. Vase komentare a vstupy jsou pro nas nesmirne cenne.
Rad bych doplnil, ze ne kazdy hleda ten nejlevnejsi nakup. Nektery zakaznik preferuje rychlejsi dodani, proto voli Rohlik.cz. Nekdo dalsi ma radeji vetsi sortiment a da prednost iTesco.cz. Takze cela sluzba neni pouze a jen o cene. Je to hlavne o preferenci a potrebach zakazniku. Cilem Atoto.cz je prave uspokojit tyto zakaznicke potreby a pomoci jim najit nejvhodnejsiho prodejce, ktery jim je uspokoji. Proto budeme celou sluzbu posouvat dopredu tim, abychom byli schopni pokryt co nejvice techto potreb.
Jeste jednou moc dekuji za vsechny podnety. Pokud Vas bude zajimat cokoliv dalsiho, napiste mi na email tomas(at)atoto.cz.
Tomas
Dobry den vsem,
predne bych rad podekoval za vsechny vlozene prispevky. Vase komentare a vstupy jsou pro nas nesmirne cenne.
Rad bych doplnil, ze ne kazdy hleda ten nejlevnejsi nakup. Nektery zakaznik preferuje rychlejsi dodani, proto voli Rohlik.cz. Nekdo dalsi ma radeji vetsi sortiment a da prednost iTesco.cz. Takze cela sluzba neni pouze a jen o cene. Je to hlavne o preferenci a potrebach zakazniku. Cilem Atoto.cz je prave uspokojit tyto zakaznicke potreby a pomoci jim najit nejvhodnejsiho prodejce, ktery jim je uspokoji. Proto budeme celou sluzbu posouvat dopredu tim, abychom byli schopni pokryt co nejvice techto potreb.
Jeste jednou moc dekuji za vsechny podnety. Pokud Vas bude zajimat cokoliv dalsiho, napiste mi na email tomas(at)atoto.cz.
Tomas
Je libo víno, pivo a a whiskey? Nejlevněji nakoupíte na la-vin.cz ;)
http://www.heureka.cz/kde-koupit/4685194-36031571-96168007-310374374/eaa515306ce8d05a5e18f061c69ab44a/
Dejte jim čas, holt to na začátku nastavili tak, aby našli "náhradu" na cokoliv, a teď to budou zpřesňovat, jak jim lidi budou psát, že čističem na dřevěné podlahy nádobí fakt neumyjí.
Sice nevím, kdo tihle testeři budou, ale je mi to fuk, projekt zkusím za půl roku, za rok znova, třeba ještě bude existovat a třeba už bude použitelný. A nebo taky ne, to se uvidí.
Takže jsem se dozvěděl, že za své peníze si můžu koupit různé věci a ty věci mají navíc různou cenu!
Ted jste patrne odhalil skutecny bussines model techto stranek :)
Zakaznik si sice chce koupit napr. kilo jablek, ale s pomoci atoto odchazi se zubni pastou od firmy XY, ktera zaplatila atoto za nadhaneni klientu... (Viz stare zidovske anekdoty.).
Takze atoto neni pro nas, kteri vime co si chceme koupit a hledame kde to maji nejvyhodneji, ale pro ty, kteri maji nejake penize a chteji je za neco utratit. A atoto jim rekne za co. A neco na tom vydela spolecne s eshopem kteremu takoveho zakaznika nadezene.
Dobrý večer, dino, není třeba čekat na to, jak to bude za půl roku - zkuste to teď :) Právě jsme spustili zase o kousek vylepšenou verzi:
- přesnější algoritmus na vyhledání (našeptávač) a náhrady
- košík viditelný po celou dobu v pravé části katalogu produktů
- vylepšený objednávkový proces až po přenesení nákupu na vámi vybraného online prodejce
- a další drobnosti v uživatelském rozhraní
Budeme rádi za váš feedback.
Děkujeme,
Kamil z Atoto.cz
To je od vas slechetne, ze chcete pomahat ale mozna by stalo zamyslet se nad tim, jestli je to dostatecne hardcore projekt, ktery prezije. Treba vyvoj a vyroba dieselovych motoru k nahrazeni parnich lokomotiv, ktere se musi slozite zasobovat a udrzovat, to byl hardcore projekt.
Kdo dvakrat meri, jednou reze.
1) Proč musím zadat svoji adresu, abych mohl porovnávat zboží???
2) Menu nezůstává rozbalené, pokaždé se musím proklikávat od první úrovně
3) Lze srovnávat maximálně 3 obchody
4) Neumí srovnání ceny u zboží, kde někde je cena za kus a někde za kg (např. ovoce). Přitom eshopy, kde mají cenu za kus, uvádějí přibližnou hmotnost kusu, takže to není problém přepočítat.
Ale nakoupit si za 10 tisíc drogerii na celý rok, kde to budu skladovat? Navíc zrovna drogerii koupím v Makru ještě levněji než v Německu.
Nákupy v zahraničí jsou fajn pro jidi z okrajů republiky, ze středu republiky se to většinou nevyplatí. Obzvláště ne u potravin, které (většinou) nemůžete nakoupit moc do zásoby. A tenhle srovnávač je o srovnání obchodů které nabízejí především potraviny, které nakupujete denně nebo skoro denně.
Pánové co za tímto "projektem" stojí ale nechtějí opravdu pracovat, něco vytvářet, nedejbože vlastníma rukama. Pro ně je důležité prezentovat kolik peněz v tom visí, jak se o to investoři perou.... Priorita je ve vytváření mediálního obrazu. Lze to sledovat i tím, že tady reagují. Mají čas na to sledovat, co se o nich píše na lupě...
Sympatizuji s těmi, co něco zajímavého, potřebného vymýšlí, vyrábí, musí dlouho improvizovat kvůli nedostatku kapitálu ap. Ale za to zdravě rostou. Pokud někdo začíná a chvástá se tím, kolik cizích peněz právě spaluje, tak mi to trochu smrdí, to přeci zákazník vědět nepotřebuje. Zda tato bublina přežije ukáže čas.
Ad 1) - chápu-li správně, tak aby atoto nabízelo jen obchody, které k vám opravdu doručují.
2,3,4: je tam takových drobností víc (např. na malém displeji srovnám obchody jen 2). To jsou drobnosti, to věřím, že pořeší.
Taky můžou přidat počítání dopravy rovnou do ceny nákupu či rozdělení nákupu na víc objednávek.
Taky mě štvě, že hledání funguje jen v tom zrovna zvoleném obchodě. A nejde dát do košíku nedostupné zboží, i když ho třeba v jiném obchodě mají.
Ten směr se mi právě líbí a doufám že čas kdy z obchodů zmizí akce -50% a víc se blíží a nahradí je nižší marže prodejců. Teď tu byl článek že lidi nakupují už 47% věcí v akci a já se tomu nedivím. Když chci udělat nákup podle toho co potřebuji, tak narážím na samé přemrštěné ceny a takový nákup mě hodně znechutí.
Teď platí "buď šetři a kupuj co vlastně ani nechceš", nebo "dopřej si luxus vlastního výběru a my si na tobě smlsnem".
dokud mi finální porovnání - a je jedno jestli mezi dvouma nebo pěti obchodama - bude nabízet místo krůtích plátků kuřecí salám (a to! předpokládám jenom proto, že to je prostě levnější) nebo místo vlasových špaget kvalitnější značky, klasické špagety no name nejlevnější kvality, tak to nemá smysl..
smysl porovnávačů je o tom, že kouknu a u stejného výrobku uvidím, kde si ho můžu pořídit zrovna za lepší cenové podmínky. Takže argumentace Atoto.cz, že například láhev vína můžu koupit levně, tak dle jejich porovnávače pravděpodobně místo kvalitního "šardonéčka" dostanu nabídku ho vyměnit za "don sajmona" v plastu.. ve finále ano, mohl bych ušetřit stovky korun, ale primárně se jdu podívat, kde produkt, který chci, koupím v tu chvíli za výhodných podmínek namísto nesmyslných náhrad..
pokud chce Atoto.cz naučit lidi nakupovat "horší", spíše hlavně levnější potraviny - což v tom zatím vidím - tak ano, jdete správným směrem, ale pokud chcete aby na těch pracích prášcích lidé opravdu ušetřili a být jednička bez skladů apod., jdete uplně na druhou stranu..
Díky za tenhle feedback, Maras. Máte pravdu, že ne vždy fungují náhrady tak, jak bychom si přáli. I proto máme dvě cesty, kterými to celé postupně zpřesňujeme. Jednak vylepšujeme algoritmus, který hledá adekvátní náhradu, aby se nestalo to, co popisujete. A také několik lidí každý den ručně páruje produkty, které nelze spárovat přes EAN kódy. Pokud ale chceme nabídnout celkový sortiment zboží jedniotlivých online prodejců, musíme pracovat s náhradami, protože ne vždy mají jednotlivý prodejci stejný sortiment. Věřím, že se brzy dostaneme do stavu, kdy vám v případě náhrady vybereme produkt, který je blízko jak cenově, tak kvalitou daného produktu. Našim cílem určitě není nabízet levnější a méně kvalitní náhrady.
Hezký den,
Kamil z Atoto.cz
Tohle je fakt k smíchu. Místo jaru si muzu koupit čistič na dřevěné podlahy, místo majoranky si koupím libeček a jablko nebo hruška, no není to jedno přeci, když nemáte citron, dejte tam vejce, taky je kulatý :-D
Takže jsem se dozvěděl, že za své peníze si můžu koupit různé věci a ty věci mají navíc různou cenu!
Skvělý! Jestli do tohodle dal někdo 6 mega, tak je stejný exot, jako ten co navrhl porovnávat jablka s hruskama a to doslova.
No nevim, lide jsou spis navykli pouzivat v domacnosti drogerii dostupnou bezne v lokalnim kamennem obchode hned vedle supermarketu s jidlem.
Proste samozivitelka, ktera pocita kazdou korunu a ktera chce kupovat levne, nema penize na iPhone, placeni za cool aplikace a placeni donaskove sluzby, jen aby si mohla koupit sampon z druhyho konce republiky, protoze ho tam maji o 20 Kc levneji.
Naopak hipster s iPhonem, kterej jezdi v SUV a pracuje v internetovem marketingu na porovnavani zbozi kasle, protoze nakupuje podle aktualnich modnich trendu, ktere okoukal na startup sjezdech frikulinu.
Radeji se vyucit remeslem, takovej zednik ma treba 40 mesicne a vydrzi mu to po cely zivot.