Přesně tak! Hlavně by takové informace měl podorovat a důsledně kontrolovat porovnávač cen. Zrovna tak jako údaj o poštovném/vyzvedávacím poplatku pokud e-shop tvářící se jako nejlevnější má cenu nejnižší jen díky tomu že si účtuje nesmyslně vysoké poštovné a osobní odběr nemá nebo ho zpoplatňuje mělo by to bát zahrnuto v ceně zboží....
1. Rozhodně mi připadá lepší, když se taková iniciativa vytváří "zdola", než aby to bylo upraveno nějakým "kvalitním" legislativním dílkem.
2. Jako zákazník rozhodně upřednostním eshop (nebude-li se cena výrazně lišit), který se k tomuto kodexu přihlásí oproti jinému, který ne.
Otázkou zůstává, jak důsledné budou kontroly APEKu, aby se tímto kodexem nezaštiťovali i obchodníci, kteří ho ve skutečnosti nedodržují. To považuji za největší riziko projektu.
Co je na tom špatného? Potom je víceméně jakékoliv zboží na světě "skladem", protože vždy ho bude nějaký mezičlánek mít. Obchod uvede "skladem", přestože je ve skutečnosti u dodavatele. Dodavatel uvede "skladem", přestože je ve skutečnosti u distributora. Distributor uvede "skladem", přestože je ve skutečnosti u zahraniční pobočky distributora. Zahraniční distributor uvede "skladem", protože je skladem v továrně. Takže reálně se ke zboží dostanete za dva měsíce, ale vše je vlastně v pořádku, protože dle vás je jedno, na kterém skladě to vlastně je, že?
Druhá věc je ta, že pokud obchod uvádí expedici do 24h, tak u zboží, které skladem skutečně nemá (ale uvádí to), ho nejdřív objedná u dodavatele, čeká, než ho dodavatel doručí a pak je schopen teprve expedovat, takže na takové zboží namísto 48h (24h na vyexpedování a 24h na dopravu k vám) běžně čekáte týden.
Souhlasím, že jediná relevantní informace je ta, kdy to člověk bude mít doma, ale k tomu je ještě dlouhá cesta...
To je sice recept, ale je to pak zacarovany kruh. Ja je alespon informuji, at nic neposilaji, ze to uz nechci. Celkove nicemu neprospeje, kdyz to neodeberu, mari se tim jenom zdroje. Nektere obchody pak na dobirku nechteji posilat. Znam par obchodu, ktere byly poskozeny jednanim jakychsi podvodniku, kteri naobjednali zbozi na dobirku, ale nikdy neodebrali. Holt ta kultura obchodu je u nas k placi. Dost veci kupuju dnes uz z Nemecka, platim kreditkou a je to spolehlive. Zbozi vetsinou dojde do 2 dnu. Pokud je udaj napr. do 3 tydnu, zbozi vetsinou prijde za 2. U nas se zbozi s udajem "do 3 tydnu" vyhybam, protoze to taky muze znamenat 2 mesice. Vsichni prodavaji vsechno, ale nikdo nema nic.
A prave proto takto plati u nas leda blazen - v civilizovanejsi casti sveta totiz staci zvednout telefon do banky, rict, ze zbozi nebylo dodano a banka automaticky vraci prachy - bez jakychkoli problemu. A naopak obchodnikovi se muze velmi rychle stat, ze mu jeho banka zrusi ucet, pokud je takovych vratek vic.
U nas bych se musel s bankou soudit. Takze kartou neplatim.
Zas tak jednoznačná výhoda obchodníka to být nemusí - viz výše zmíněné problémy s nepřevzatými zásilkami při zpoždění. Navíc v každém případě dostane peníze až po zaslání.
Naproti tomu při platbě kartou sice přijde o nějaké procento, ale peníze má předem, dá méně za poštovné, zákazník si víc rozmyslí nějaké nepřevzetí atd. Navíc to méně solidnímu obchodníkovi dává jistou "výhodu" i při prodloužení doby dodání.
To je pravda. Jsou eshopy, které to mají vyřešené tak, že to zvládnou a jiné ne. Bohužel podle tohoto kodexu by ale všichni měli použít označení "„U dodavatele“ (v distribučním centru, u výrobce, u distributora, u velkoobchodu)", což ty dobré eshopy poškodí, protože už to tak "nezní" nebo přinutí lhát.Tedy za předpokladu, že se jim na ten kodex nevykašlou předem.
"Skvělý přístup", tady je zákazník na konci potravinového řetězce. Drž hubu a plať. Možná ale mají tvrdé podmínky zaměstnanci samotní. Že musí řešit jen výdělečný kšeft, jinak neberou. Potencionální zákazník pro ně není dostatečný, jen jistý byznys. Ale na druhou stranu, bych u nich objednal, co je bezpochyby skladem. Protože třeba pračku vám donesou do patra, vybalí, uklidí balicí materiál, a zařízení zapojí. A to je služba.
A hlavně si všímejte, jak eshopy řeší reklamace, protože to je polovina starostí!
Zajímavé, bratr na ebayi koupil zboží a dorazilo mu úplně něco jiného (podstatně levnější varianta). Reportoval to a nikdo mu peníze nevrátil, ale dostal pokyn to poslat zpět obchodníkovi a s potvrzením o odeslání a s online sledováním zásilky se pak vrátit na ebay pro vrácení peněz. Tak to udělal a na ebay ho vyfakovali, že to příjemce ještě nedostal. Asi po měsíci se bratr ozval znovu a opět ho vyfakovali, že to příjemce ještě nedostal a jeho případ uzavřeli bez možnosti znovuotevření, na stížnost ho opět vyfakovali. Bratr se informoval na poště a tam mu řekli, že přestože doporučené poštovné do té tramtárie stálo přes 400Kč, tak že za doručení nikdo neručí a myslet si, že se dá doručení vysledovat na webu, je u té destinace naivní.
Výsledek - přišel o peníze za zboží, přišel o peníze za poštovné a přišel o iluze.
Ebay/paypal má politiku v zásadě takovou, že když prohlásíte, že vám nepřišlo od prodejce nic, tak vám vrátí peníze.
Když prohlásíte, že vám přišel balíček, ale... tak je zřejmě v zásadě jedno, jestli zboží neodpovídá popisu drobně, nebo neodpovídá zásadně, nebo jestli v balíčku ani žádné zboží nebylo. Odkáže vás na prodejce a potom to záleží na mnoha věcech.
Tak to si myslím, že nemáte pravdu.
IMHO by mu banka sice peníze vrátila - dočasně. Ale následně by mu přšilo vyjádření, že peníze si zcela legitimně strhla firma paypal, která doložila, že danou službu (službu zprostředkování/přeposlání platby) opravdu provedla. A tudíž, že mu peníze opět strhávají.
A že jestli se cítí podveden, že je jim to líto, ale ať si jde stěžovat a reklamovat o dům dále - k paypalu. Protože to je ta banka, která poslala peníze podvodníkovi.
Banka (ta první/kamenná) by to na sebe vzala pouze v případě, že by daný zákazník byl nějaký VIP.
Tak jak píšete by to bylo pouze v případě, kdyby ten člověk zaplatil kartou přímo tomu podvodníkovi.
Tak u e-shopů je to jasné, že. Když 4 kolem vás řeknou že to mají "skladem" (což znamená u dodavatele) a vy budete fér a napíšete že vy to skladem nemáte, tak můžete na objednávky zapomenout. Takže v zásadě i ti co by chtěli hrát fér nakonec podvádí - pokud to nejsou tak zavedené značky že je tohle netrápí (nebo mají vlastní kamenné prodejny a sklady)
Tj, sem se onehda snazil jednomu managorovy vysvetlit, ze nezobrazovat stav skladu je proste hovadina, ze si jednoduse anonymne "objednam" a pockam na kolik mi prijde potvrzeni. On taky porad blabolil neco o konkurenci, tak sem se ho zeptal, jestli mu kseft dela konkurence nebo zakaznici ...
Tímto přístupem se dá předejít mrzutostem a nedorozuměním na obouch stranách. Pokud rozumný prodejce zjistí, že není schopen dodat objednané zboží, obratem to sdělí zákazníkovi, objendávka se stornuje a zákazník neztratí čas čekáním a je reálné že se nanakrkne, pokud by marně čekal.
V magorovi se nepíše Y.
Když si u nás objednáš něčěho x ks a vše nemáme na skladem, tak ti to stejně dodáme v požadovaném počtu, protože tobě může být jedno kolik toho máme na skladě. V případě že toho tolik nejsme schopni dodat, tak vezmeme telefon, zavoláme ti a domluvíme další postup. Tím že zkoušíš jen pro vlastní pobavení obchody kolik čeho mají, zbytečně nám obchodníkům bereš čas, který můžeme věnovat skutečným zákazníkům.
Pokud něco objednáváš jen tak, schováváš se a ještě k tomu nás obchodníky potom kritizuješ, neděláš nic pro dobro věci.
A na to, že banka to zruší takto jednoduše bez jakéhokoliv důkazu, jsi přišel jak? ;-)
Mimochodem, pokud bys neplatil kartou ale na dobírku tak bys to zboží mohl mít tak o 2 procenta levnější. Takhle platíš (respektive obchodník, kterému to zaplatíš ty) kartové společnosti za... sakra za co vlastně? :D
Peknej blabol, jediny akceptovatelny pristup = !online! stav skladu (= konkretni pocet).
Bohuzel, stav misto aby se zlepsoval, tak se zhorsuje. Napr czc donedavna uvadelo konkretni stav skladu na te ktere pobocce a kdyz si clovek objednal, tak se samo ihned odecet. Zaroven taky bylo jasne, zda si muze objednat vic kusu a rovnou si je vyzvednout.
To uz ale neplati, ted tam maji taky uz jen plky "skladem vice nez 3 kusy", coz muzou byt 4, 5, 10, 100 ... takze vite kulovy.
Navic se mi stalo, ze zbozi sice bylo skladem, ale jeho soucast (papirovy poukaz) nikoli ...
Prodejce kteri uvadeji "skladem u dodavatele" naprosto ignoruju, protoze ve skutecnosti vedi kulovy o stavu zbozi u sveho dodavatele (pripadne je informace stara i nekolik tydnu), nejsou zadny zpusobem schopni garantovat dobu dodani ... .
Informace ze lze neco zaslat ale nelze si to vyzvednout === nic nemame, budeme to nekde shanet.
Problém „zboží skladem“ je jedna z příčin proč u nás tak dominujte dobírka. Je to bič na obchodníky, Nebude rychle zboží, nebudou rychle prachy.
Zároveň to ukazuje jak jsou různé vyhledávače cen jsou k ničemu. A stávají se jen vyhledávačem obchodů, kde potencionálně by to šlo i koupit. S tím, že všechny další údaje jsou jak ze statistické společnosti Tarot&CrystalBall s.r.o. Pokud odfiltrujete ty obchody, které o skladových zásobách a dodacích lhůtách dlouhodobě nemlží zjistíte, že jich je tak málo a není třeba nějak složitě asistovaně vyhledávat
Kamenný Datart, pohoda, ale eshop, to je katastrofa. U některého zboží máji dostupnost "Na dotaz", což znamená, jak přímo uváději na webu "Produkt ... není momentálně na našem skladě. Přibližný termín doručení vám sdělíme po vytvoření objednávky."
Zkoušel jsem tam zavolat a odpálkovali mne, že aby mi řekli dostupnost, tak si to opravdu musím předem objednat, ZAPLATIT a pak že se se mnou na toto téma budou vůbec bavit.
V eshopu Datart jsem objednal věc, která byla skladem. Objednávka byla nejprve potvrzena a pak byla stornována s tím, že to zboží skladem není. Na kamenné pobočce věc měli!!!, ale odmítli mi ji prodat za internetovou cenu, přestože jsem měl u sebe vytištěnou objednávku a korespondenci s Datart. Věc jsem nakonec koupil v Datart za kamennou cenu, protože bylo pár dní před Vánoci a jinde bych to už nesehnal. Takže ani Datart není stoprocentní záruku kvality a to ještě na mne v kamenné prodejně koukali jako na otravu.
Ja tomu nepotrebuju verit, ja to vim, opravdu nehodlam travit cas obvolavanim jestli maji skladem tech 5ks ktery potrebuju, kdyz muzu na dva kliky nakoupit jinde, kde vidim, ze skladem maji 10ks.
A nemalo lidi ani nezjistuje jak je na tom to co chteji, kdyz vidi podobnou informaci onicem, tak jdou pryc rovnou, protoze si reknou "dalsi co ma skladem vsechno, ale dodat to umi nejdriv za mesic".
Měl jsem rozhovor s pracovníkem Seznamu, který má na starost zboží cz.
Na dotaz na zboží které je "skladem" u naší konkurence, která nemá žádný sklad jsem se dozvěděl, že mají virtuální sklad a na tom je jejich zboží. Tak teď je vám už snad jasné....
Rozdíl mezi Seznamem a Apekem je v tom, že Apek se snaží o transparentnost obchodů, kdežto Seznam na sebe naváže kohokoliv, kdo mu zaplatí. A kdo zaplatí víc, tak je víc vidět.
Online stav skladu je pěkné, ale takováto informace je zákazníkovi v podstatě k prdu. Stav skladu je vcelku nic nevypovídající informace pro nákup, ale hlavně to je interní údaj firmy. Jako zákazník nevidíte počty objednaného zboží. To můžeme v budoucnosti ukazovat od koho zboží nakupujeme a třeba i za kolik a jakou máme na zákazníkovi marži.
K čemu je informace 1000 ks, když zákazník chce jen 1 ks, k čemu info že je v tuto chvíli na skladě 0, když za hodinu je na skladě kamion s 1000 objednanými kusy.
Dotaz na zboží od zákazníka " kolik toho máte na skladě" je jako výzvěda od konkurence. Nechť zákazník zašle požadavek kolik čeho potřebuje a my to zákazníkovi ve slibovaném termínu dodáme.
A pro ostatní zákazníky nechte informaci na Heuréce o fungování a dodržování slibů obchodu.
Mizivé procento eshopů má provázanou agendu obchodu se skladovou evidencí, mnoho obchodů nemá ani vlastní sklady.
Jsme obchodní firma, která má i internetový obchod a každou chvíli nám někdo radí jak to máme dělat. Zajímavé je, že každý to vidí jinak a hlavně jenom podle svých potřeb. Většina připomínek je technicky nerealizovatelná, kolikrát by se jednalo o velký zásah do systému firmy s nulovým efektem a stejně každý zákazník by to chtěl dělal jinak.
A sklad že je na druhém konci ? Není jedno kde je sklad, když si zboží necháváte doručit domů?
Věčným stěžovatelům a radilům na internetové jak to mají dělat - vypněte PC, nasadtě si boty a vyražte osobně do obchodu.
Já teda u obchodníka, u kterého bych se bál zaplatit dopředu kartou nebo převodem, neobjednávám pokud možno vůbec. Když bude obchodník vyčůraně posílat přednostně na dobírku nebo bude špatně informovat o dostupnosti, čekáte snad, že se bude chovat solidně v případě reklamace, vrácení zboží nebo nějakého jiného problému?
A co je špatného na stavu "zboží k dispozici u dodavatele = zboží skladem"? Např. mi jako zákazníkovi z Ostravy je úplně jedno, jestli má Brněnský eshop zboží skladem u sebe v Brně nebo u dodavatele v Praze.
Objednával jsem si takhle např. TV a HiFi věž a eshop měl uvedené "skladem", i když to ve skutečnosti měl skladem jeho dodavatel. Zboží mi expedoval přímo velkoobchod a následující pracovní den jsem je měl doma. To je to co mne zajímá a ne kde ta krabice leží.
Špatného na tom není nic, pokud mi to obchodník dokáže dodat za stejných podmínek, jako kdyby mu to leželo přímo na prodejně. Bohužel je poměrně běžné, že tento požadavek splněn není - třeba proto, že i dodavatel to zrovna prodal a potrvá mu X týdnů, než mu přijde další zásilka.
Nejen vlastni zkusenost s ucty mimo CR samo. Staci zavolat/poslat email. Nekdy to takto funguje i s paypalem (ale tam zalezi na "nalade" protistrany).
V zahranici sem to totiz ja kdo banku zivi svymi penezi a tudiz se ke me podle toho chova a kdyz ja o svych penezich prohlasim, ze byly vyplaceny neopravnene, tak se o tom se mnou banka nedohaduje, protoze to jsou moje penize.
Zrovna celkem nedavno kolega reportnul paypalu ze mu zbozi nedorazilo a ze jde zrejme o podvod, odkazal na link na ebay(kde tou dobou pribyvala negativni hodnoceni geometricky) a pry se sam divil, kdyz mu druhy den dorazil email s informaci, ze $$$ byly vraceny na ucet.
Mimochodem, ja to levnejsi rozhodne mit nebudu, vic vydela tak maximalne prodejce.
Poškozuje, protože marketingově silnější je prohlásit, že zboží je skladem, než že je zboží u dodavatele. IMHO o tom je celý tento kodex. Získání výhody silnějších obchodů s vlastními vybudovanými sklady. Kdyby byl centrem pozornosti zákazník a jeho zájmy, spíše by se šlo o kladení důrazu na garanci termínů dodávek, než na infrastrukturu.
Tahle problematika je vcelku jasná a známá, skoro každý, kdo si co objednal na internetu má zkušenost s různýma o.ebávkama, ze strany eshopů a každý si to v hlavě utřídil po svém (věc dodanou pozdě nepřevzal a už tam nenakupuje), ale chybí mi k tomu pár slov od eshopů, jaký mají názor na to, co je ještě vůčí zákazníkovi únosné a co ne. (Zákazníci zase po použití sezonního zboží toto do 14cti dnů vrací a požadují peníze). Zajímala by mne obhajoba eshopů, které mají hodně negativních recenzí, že napr. jsou sice nejlevnější, ale dodávají šedivky, nebo mají trojnásobnou cenu za doručení zbozí domů oproti konkurenci atd.
Jinak sranda je to na Aukru, kde je hromada překupníků, kteří ani zboží nemají doma, jenom přeposílají adresy do Číny a zboží jde přímo z Číny, ale místo očekávaných 5 dnů i 5 a více týdnů a člověk se to z aukce buď nedoví vůbec, nebo až z rubriky O mně, nebo jenom z negativních hodnocení. Já tedy taky kšeftim, ale všechno zboží mám doma, lidé mají zboží do druhého dne a já musím pořád jak trotl na poštu každý den a taky riskuju kupu ležáků, když si vemu na zkoušku kde co a to se nakonec neprodává. To je moje jediná přidaná hodnota, že zboží odesílám hned po připsání platby, nebo po zaslání avíza o platbě a taky že zboží kontroluju, tj klientovi nepošlu záměrně nefunkční, poškozenou, nebo nekompletní věc, jak se to děje při zasílání napřímo z Číny.
já se klidně vyjádřím - na svých e-shopech to mám nastaveno tak, že buď mám u zboží poznačeno "skladem" (a mám ho opravdu skladem u sebe, chodí mi i hodně osobních odběrů od maminek z Brna a navíc několik značek přímo dovážím), nebo "na objednávku", kde mám u každé konkrétní položky poznačeno v textu zhruba termín dodání s tím, že v Obchodních podmínkách je, že je budu hned kontaktovat a termín upřesním/potvrdím. Pokud se mi nějaká položka vyprodá, naskočí u ni automaticky "Vyprodáno" a zákazník ji nemůže dát do košíku. Pak mi jen píší, kdy zase plánuji položku naskladnit... Pokud objedná zákazník více ks, než mám opravdu skladem, opět ho systém nepustí udělat objednávku a ohlásí mu, že objednává více, než je skladem - pak mi píší a řešíme to konkrétně.
Takto mi to přijde vůči zákazníkovi solidní a neřeším jak to má/nemá konkurence. A nepřijde mi, že bych kvůli tomu neprodávala... Prostě nemám důvod klamat zákazníky, protože se mi za prvé hodně z nich vrací a za druhé mi nestojí za to řešit pak nějaké nepěkné věci...
U věcí na objednávku po objednání ihned zjišťuji dostupnost u dodavatele (někdy mám zrovna již i dodávku třeba na cestě) a obratem informuji zákazníka s tím, že čekám až mi to potvrdí, že mu to takto vyhovuje (myslím potvrzený termín). Takže komunikuji a řeším to individuálně. To, jak někdo psal výše, že objedná věc s tím, že pokud nebude dodána do ..., tak objednávka je neplatná, mi přijde docela fér a asi možná i pro nedůvěřivé zákazníky řešením.
Dále k tomu APEKu. Za prvé mi přijde dávat za ten jejich certifikát tisícovku měsíčne dost peněz. Celé to je tak trošku udělané pro ty velké hráče. Přesto se samozřejmě snažím maximálně řídit jejich vzorovými Obchodními podmínkami apod.. K jejich návrhu - viz. článek výše - to mi tedy přijde totální blbost. Nevím, pro koho je to šité a doufám, že to někoho nenapadne dávat do legislativy. Zcela upřímně - mám snad každou hodinu obvolávat své všechny dodavatele zboží, které mám uvedené "na objednávku", zda se jim nezměnil sklad ? To nebude dělat žádný e-shop a bude se to všelijak obcházet/klamat. A co je to za matoucí názvosloví ? A technicky to za peníze předělávat v e-shopech, aby tam tedy nasklakovaly jejich vymyšlené hlášky ? Opravdu to nestačí, jak to mám ? Nikoho neklamu a hlavně se zákazníky komunikuji !
Ve finále to ale bude vždy na zákaznících - buď budou spokojeni a vracet se, nebo budou psát špatné recenze. Vždyť dnes jsou přeci možnosti psát na Heureku, Zboží.cz (u mne i na Mimibazar), Aukro atd. ...
Toť můj názor, přeji všem krásný den ! :-)
Blazne :))) myslis si ze chci aby konkurence vedela kolik jakeho zbozi mam na sklade? :)) Predstav si ze prodavas 1000 ruznych polozek... nektere jsou celkem lezaky... jine jdou na dracku... to posledni co bych si pral je aby mi ma konkurence zjistila ze skladem drzim jen 10 sesitu linkovanych ale 1000 sesitu ctvereckovanych :) tim bych jim predal zadarmo cast sveho know-how