Přesně tak! Hlavně by takové informace měl podorovat a důsledně kontrolovat porovnávač cen. Zrovna tak jako údaj o poštovném/vyzvedávacím poplatku pokud e-shop tvářící se jako nejlevnější má cenu nejnižší jen díky tomu že si účtuje nesmyslně vysoké poštovné a osobní odběr nemá nebo ho zpoplatňuje mělo by to bát zahrnuto v ceně zboží....
Co je na tom špatného? Potom je víceméně jakékoliv zboží na světě "skladem", protože vždy ho bude nějaký mezičlánek mít. Obchod uvede "skladem", přestože je ve skutečnosti u dodavatele. Dodavatel uvede "skladem", přestože je ve skutečnosti u distributora. Distributor uvede "skladem", přestože je ve skutečnosti u zahraniční pobočky distributora. Zahraniční distributor uvede "skladem", protože je skladem v továrně. Takže reálně se ke zboží dostanete za dva měsíce, ale vše je vlastně v pořádku, protože dle vás je jedno, na kterém skladě to vlastně je, že?
Druhá věc je ta, že pokud obchod uvádí expedici do 24h, tak u zboží, které skladem skutečně nemá (ale uvádí to), ho nejdřív objedná u dodavatele, čeká, než ho dodavatel doručí a pak je schopen teprve expedovat, takže na takové zboží namísto 48h (24h na vyexpedování a 24h na dopravu k vám) běžně čekáte týden.
Souhlasím, že jediná relevantní informace je ta, kdy to člověk bude mít doma, ale k tomu je ještě dlouhá cesta...
To je pravda. Jsou eshopy, které to mají vyřešené tak, že to zvládnou a jiné ne. Bohužel podle tohoto kodexu by ale všichni měli použít označení "„U dodavatele“ (v distribučním centru, u výrobce, u distributora, u velkoobchodu)", což ty dobré eshopy poškodí, protože už to tak "nezní" nebo přinutí lhát.Tedy za předpokladu, že se jim na ten kodex nevykašlou předem.
Měl jsem rozhovor s pracovníkem Seznamu, který má na starost zboží cz.
Na dotaz na zboží které je "skladem" u naší konkurence, která nemá žádný sklad jsem se dozvěděl, že mají virtuální sklad a na tom je jejich zboží. Tak teď je vám už snad jasné....
Rozdíl mezi Seznamem a Apekem je v tom, že Apek se snaží o transparentnost obchodů, kdežto Seznam na sebe naváže kohokoliv, kdo mu zaplatí. A kdo zaplatí víc, tak je víc vidět.
A co je špatného na stavu "zboží k dispozici u dodavatele = zboží skladem"? Např. mi jako zákazníkovi z Ostravy je úplně jedno, jestli má Brněnský eshop zboží skladem u sebe v Brně nebo u dodavatele v Praze.
Objednával jsem si takhle např. TV a HiFi věž a eshop měl uvedené "skladem", i když to ve skutečnosti měl skladem jeho dodavatel. Zboží mi expedoval přímo velkoobchod a následující pracovní den jsem je měl doma. To je to co mne zajímá a ne kde ta krabice leží.
Špatného na tom není nic, pokud mi to obchodník dokáže dodat za stejných podmínek, jako kdyby mu to leželo přímo na prodejně. Bohužel je poměrně běžné, že tento požadavek splněn není - třeba proto, že i dodavatel to zrovna prodal a potrvá mu X týdnů, než mu přijde další zásilka.
Poškozuje, protože marketingově silnější je prohlásit, že zboží je skladem, než že je zboží u dodavatele. IMHO o tom je celý tento kodex. Získání výhody silnějších obchodů s vlastními vybudovanými sklady. Kdyby byl centrem pozornosti zákazník a jeho zájmy, spíše by se šlo o kladení důrazu na garanci termínů dodávek, než na infrastrukturu.