A prave proto takto plati u nas leda blazen - v civilizovanejsi casti sveta totiz staci zvednout telefon do banky, rict, ze zbozi nebylo dodano a banka automaticky vraci prachy - bez jakychkoli problemu. A naopak obchodnikovi se muze velmi rychle stat, ze mu jeho banka zrusi ucet, pokud je takovych vratek vic.
U nas bych se musel s bankou soudit. Takze kartou neplatim.
Zas tak jednoznačná výhoda obchodníka to být nemusí - viz výše zmíněné problémy s nepřevzatými zásilkami při zpoždění. Navíc v každém případě dostane peníze až po zaslání.
Naproti tomu při platbě kartou sice přijde o nějaké procento, ale peníze má předem, dá méně za poštovné, zákazník si víc rozmyslí nějaké nepřevzetí atd. Navíc to méně solidnímu obchodníkovi dává jistou "výhodu" i při prodloužení doby dodání.
Zajímavé, bratr na ebayi koupil zboží a dorazilo mu úplně něco jiného (podstatně levnější varianta). Reportoval to a nikdo mu peníze nevrátil, ale dostal pokyn to poslat zpět obchodníkovi a s potvrzením o odeslání a s online sledováním zásilky se pak vrátit na ebay pro vrácení peněz. Tak to udělal a na ebay ho vyfakovali, že to příjemce ještě nedostal. Asi po měsíci se bratr ozval znovu a opět ho vyfakovali, že to příjemce ještě nedostal a jeho případ uzavřeli bez možnosti znovuotevření, na stížnost ho opět vyfakovali. Bratr se informoval na poště a tam mu řekli, že přestože doporučené poštovné do té tramtárie stálo přes 400Kč, tak že za doručení nikdo neručí a myslet si, že se dá doručení vysledovat na webu, je u té destinace naivní.
Výsledek - přišel o peníze za zboží, přišel o peníze za poštovné a přišel o iluze.
Ebay/paypal má politiku v zásadě takovou, že když prohlásíte, že vám nepřišlo od prodejce nic, tak vám vrátí peníze.
Když prohlásíte, že vám přišel balíček, ale... tak je zřejmě v zásadě jedno, jestli zboží neodpovídá popisu drobně, nebo neodpovídá zásadně, nebo jestli v balíčku ani žádné zboží nebylo. Odkáže vás na prodejce a potom to záleží na mnoha věcech.
Tak to si myslím, že nemáte pravdu.
IMHO by mu banka sice peníze vrátila - dočasně. Ale následně by mu přšilo vyjádření, že peníze si zcela legitimně strhla firma paypal, která doložila, že danou službu (službu zprostředkování/přeposlání platby) opravdu provedla. A tudíž, že mu peníze opět strhávají.
A že jestli se cítí podveden, že je jim to líto, ale ať si jde stěžovat a reklamovat o dům dále - k paypalu. Protože to je ta banka, která poslala peníze podvodníkovi.
Banka (ta první/kamenná) by to na sebe vzala pouze v případě, že by daný zákazník byl nějaký VIP.
Tak jak píšete by to bylo pouze v případě, kdyby ten člověk zaplatil kartou přímo tomu podvodníkovi.
A na to, že banka to zruší takto jednoduše bez jakéhokoliv důkazu, jsi přišel jak? ;-)
Mimochodem, pokud bys neplatil kartou ale na dobírku tak bys to zboží mohl mít tak o 2 procenta levnější. Takhle platíš (respektive obchodník, kterému to zaplatíš ty) kartové společnosti za... sakra za co vlastně? :D
Problém „zboží skladem“ je jedna z příčin proč u nás tak dominujte dobírka. Je to bič na obchodníky, Nebude rychle zboží, nebudou rychle prachy.
Zároveň to ukazuje jak jsou různé vyhledávače cen jsou k ničemu. A stávají se jen vyhledávačem obchodů, kde potencionálně by to šlo i koupit. S tím, že všechny další údaje jsou jak ze statistické společnosti Tarot&CrystalBall s.r.o. Pokud odfiltrujete ty obchody, které o skladových zásobách a dodacích lhůtách dlouhodobě nemlží zjistíte, že jich je tak málo a není třeba nějak složitě asistovaně vyhledávat
Já teda u obchodníka, u kterého bych se bál zaplatit dopředu kartou nebo převodem, neobjednávám pokud možno vůbec. Když bude obchodník vyčůraně posílat přednostně na dobírku nebo bude špatně informovat o dostupnosti, čekáte snad, že se bude chovat solidně v případě reklamace, vrácení zboží nebo nějakého jiného problému?
Nejen vlastni zkusenost s ucty mimo CR samo. Staci zavolat/poslat email. Nekdy to takto funguje i s paypalem (ale tam zalezi na "nalade" protistrany).
V zahranici sem to totiz ja kdo banku zivi svymi penezi a tudiz se ke me podle toho chova a kdyz ja o svych penezich prohlasim, ze byly vyplaceny neopravnene, tak se o tom se mnou banka nedohaduje, protoze to jsou moje penize.
Zrovna celkem nedavno kolega reportnul paypalu ze mu zbozi nedorazilo a ze jde zrejme o podvod, odkazal na link na ebay(kde tou dobou pribyvala negativni hodnoceni geometricky) a pry se sam divil, kdyz mu druhy den dorazil email s informaci, ze $$$ byly vraceny na ucet.
Mimochodem, ja to levnejsi rozhodne mit nebudu, vic vydela tak maximalne prodejce.