Trendy v placeném televizním průmyslu v Asii a Tichomoří: pět nejočekávaněj­ších změn

16. 3. 2015
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

Televizní digitalizace otevřela nové možnosti placeným službám, v asijském regionuse očekává obrovský nárůst počtu nových zákazníků

Velké naděje a pozornost odborníků je momentálně upnutá na asijsko-pacifický region, kde diametrálně roste počet a význam mobilních zařízení a s nimi i příjmy, jež jsou v tomto regionu očekávány v tomto roce a několika letech příštích. Vzestup a posílení střední třídy v Asii a Tichomoří také znamená, že placená televize je v zemích jako Indonésie nebo Thajsko pro spotřebitele stále atraktivnější možností.

Společnost Digital TV Research odhaduje, že příjmy placené televize porostou o 2,1 mld. amerických dolarů a dosáhnou až k 33,9 mld. Tak bude v tomto regionu vydlážděna cesta pro stále se zdokonalující služby satelitních operátorů, jejichž význam bude bleskově stoupat. S rychlou konverzí digitální televize tak vzroste penetrace v Asii a Tichomoří ze 44 % v roce 2012 až na 90 % v roce 2018, což představuje ve stejném časovém období nárůst až o 440 milionů domácností.

CIF25

Abychom byli schopni nejen řešit vznikající problémy, ale také jim čelit, je důležité si uvědomit, že nejdůležitějším bohatstvím je právě obsah a že kořen všech problémů spočívá právě v poskytování takového obsahu, který si spotřebitelé přejí získávat bezpečně a provozovatelé na něm mohou zároveň vydělat. I přes nepříznivé změny, které jsou v letošním roce v regionu Asie a Tichomoří očekávány, je jistě zajímavé sledovat, co nám tento dynamicky se rozvíjející region přinese ve stejně rapidně se rozvíjející oblasti nových technologií.

Přeloženo ze studie Bengta Jonssona, viceprezidenta asijsko-pacifického regionu (APAC) společnosti Irdeto

Autor článku

Autorka se dlouhodobě zabývá médii, v minulosti působila mj. v redakcích odborných časopisů Strategie a Marketing&Media

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).