Za prve podle mne nelze srovnavat obtezujici postu elektronickou a klasickou, jak to tu v diskusi nekde nastinil. Vetsina e-mailoveho SPAMu chodi ze zahranicnich adres a to vetsinou z USA.
S tuzemskym SPAMem se da nastesti velice dobre zuctovat pomoci legislativnich moznosti (informovani prislusneho krajskeho uradu, negativni reklama, informovani ISP a podobne).
Se zahranicnim uz je to horsi a tezko proti nemu pomuze zpoplatneni e-mailu. Cestu vidim bud pres autorizacni a validacni systemy nebo pres fungujici mezinarodni legislativu.
Samozrejme nejtrivialnejsi reseni je NIKDY nevyuzit zadne nabidky z nevyzadane posty. A sireni teto casti netiqety.
Mimochodem (BTW) - mam za to, ze (IMHO) anglicke zkratky do textu publikovaneho clanku nepatri, at jsou v "hovorovem" psani jakkoli zazite ;)
To je ovsem smutna zkusenost, kde je videt evidentni pochybeni uredniku zivnostenskeho uradu. Mne osobne se ovsem takto podarilo muj problem vyresit (jednalo se o firmu v kralovehradeckem kraji).