Občas se srovnává e-mailový a papírový spam, tak by bylo možná zajímavé zmínit, že jen v loňském roce utratily supermarkety 4,5 miliardy Kč za letáky do schránek. (pokud jsem dobře slyšel)
To ale znamená, že musí být ekonomická nevýhodnost e-mailového spamu opravdu velká, aby spammery odradila. Pokud by stál jeden e-mail 1,- Kč a rozesílaly se na 1 milión adres, na každou adresu by se dalo za stejné peníze odeslat 4500 spamů ročně. To tedy není dobrá cesta.
Dovedete si predstavit kdyby platily firmy treba 3 Kc za spam jak by to byl vitany zdroj prijmu treba deti/studentu? Ja mam jeden mailovy ucet vyhrazeny pro spam a mam tam tak 100 kousku denne absolutne bez vlastniho pricineni. Nejsem student, trochu penez si nejak vydelam, ale i ja bych asi neodolal prihlasit se do par spamerskych konferenci aby stoupl pocet SPAMu na cca 500 kousku a 3 Kc = 1500 Kc/denne. To by snad cely narod prestal pracovat a prijimal spamy. Zrovna vcera jsem vyslechl prijimaci pohovor v fastfoofu -> 250 Kc/den a jidlo zdarma :-)
Je tady určitý rozdíl mezi papírovým a elektronickým spamem v současné podobě. Letáky ve schránkách jsou aspoň trochu (územně) adresné, jako malé město asi 20 km od Brna dostáváme letáky brněnských hypermarketů (a to navíc jen těch, které nejsou na opačné straně Brna), řetězců menších prodejen a diskontů z našeho města a nejbližšího (do 15 km) okolí, jedny inzertní noviny pro Brno a okolí a další nabídky, které se nějak týkají našeho nejbližšího okolí. Letáky obchodů, které jsou vzdáleny 50, 100 i více km, nedostáváme, protože pro obchodníky by to byly vyhozené peníze.
Naproti tomu většina spamu je rozesílána zcela nahodile - nabídky pro muže dostávají i ženy, nabídky přípravků na zhubnutí i štíhlí, pro růst vlasů nejen plešatí..., a to navíc po celém světě, bez ohledu na to, jestli v zemi adresáta je reálně možné nakupovat přes internet v zahraničí. Při zpoplatnění elektronického spamu by si spammeři museli lépe vybírat, komu pošlou své nabídky.