Vlákno názorů k článku Trhem proti spamu! od Ray - Zdravim vespolek.... Prijde mi to trochu ujete, porad...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 2. 2004 21:21

    Ray (neregistrovaný)
    Zdravim vespolek....

    Prijde mi to trochu ujete, porad nadavat na spam. Jak uz to nekdo podotkl, denne vidim radove vice reklam na webu a at nebo tak, je STEJNE NEVYZADANA jako spam. Stoji mne penize (pasmo) a i cas (zpomaluje ostatni veci pripadne nacitani stranky - samozrejmne, zalezi na konkretnim pripadu, ale obecne)... Specialni ruzne 'uvitaci' stranky a pod.

    Nevidim osobne az tak velky rozdil mezi nevyzadanou reklamou ve formne spamu ci priblbych reklamich prouzcich.

    Jediny rozdil vidim v tom, ze jednou podporuju (mozna) tvurce webu kam lezu, jindy nejakeho blbce buch vi odkud.

    Vezmem treba tuhle aktualni stranku na LUPE. HTML+obrazky cca 60KB a 42kB pro aktualne nactene banery. Tedy ~65% prenosoveho pasma sezere 'nevyzadana reklama'. A to lupa patri k opravdu hodne decentnim 'provozovatelum' reklamy.

    Dalsi reklamy a vyskakovaci okna s desitkamy/stovkamy KB 'nevyzadanych blbosti' se objevuji i na strankach 'vyrobcu' - selfpromotion. Napric tomu, ze jsem za vyrobek zaplatil, musim opet dostavat nevyzadanou reklamu....

    Opravu je to pro vas takovej problem, smazat spam, ze se o tom musi vest takove litanie ? Mne osoben jich chodi nejaka ta desitka denne a jesli mne to stoji 5 minut je to hodne. Kolik mne stoji ostatni druhy nevyzadane reklamy radsi ani pocitat nebudu.... Nez se ale clovek obcas proklika tam kam potrebuje, .... tak si rikam, zlatej spam, kterej smazu rychle a bezbolesnte, bez cekani, .....

    Pokud ma nekdo rychlou linku, je mu to vcelku jedno. Mam ignorovat baneru a 'rolovat' prez okna, zavirat popup, nebo smazat mejl ? Kde je rozdil ?

    Proti obemu se da chranit nejakou predikci/uceni se. At uz je to analyza HTML a 'kodu baneru' ci 'tela majlu'. At jiz na zaklade *listu (napr. billboard.cz a ja nevim co, ...)...

    Kde je rozdil ?

    Podotykam, ze pro mne z hlediska 'kozumenta' je to nevyzadana reklama v kazdem pripade. Je to jen otazka toleracnce - "ok, na lupe to snesu" a podobne. Technicky ale rozdil nevidim.

    Howk :)

    ps: jsem jen ja tak divnej nebo to nekdo vidi podobne ?
  • 9. 2. 2004 22:28

    Jan Kulveit (neregistrovaný)
    Představte si podnik, kde je na dveřích napsáno:

    Za těmito dveřmi dostanete tomahawkem po hlavě.
    Za to dostanete půl litru ohnivé vody.

    Vstoupíte, a jak bylo napsáno, tak se stane.

    A teď si představte jinou situaci. Jdete normálně po cestě, přiběhne člověk, přetáhne Vás tomahawkem po hlavě.

    Už tušíte ten rozdíl mezi spamem a webovou reklamou?

  • 9. 2. 2004 22:56

    Ray (neregistrovaný)
    No, porad nechapu :) Mohl byste tu analogii pospat trochu blize ?

    Ja nez jdu na nejaky server, tak nevim jaka a kolik reklamy na mne vybehne. Vim, ze na webu JE reklama a jsem s tim smiren. Na druhou stranu, to same plati o spamu jako takovem. Dokonce i o letakach ve schrankach....

    Cili, ne ze bych nevnimal rozdil, ale v podstate mi prijdou obdobne :)

    R.
  • 10. 2. 2004 2:07

    Roj (neregistrovaný)
    Proboha tak na ty stranky nechod nebo si zadarmo stahni poradnej prohlizec a nemudruj o nesmyslech :-)
  • 10. 2. 2004 8:03

    Ray (neregistrovaný)
    To je presne ono !!! Dtto plati pro spam. Oboji lze takrak stejne uspesne 'potlacit'. Pri dobre nastavenem MTU se usetri i prenosove pasmo, stejne jako u dobre nastavene 'cache' (ci pluginu, to je jedno) pro nejakej prohlizec.

    R.
  • 10. 2. 2004 9:08

    Mares (neregistrovaný)
    Naprosto souhlasim, reklamni bannery, vyskakovaci okna
    atd. vadi daleko vice nez spamy, zajimave je, ze proti zasilani nabidek zbroji i firmy, ktere pak na svych strankach nabizeji reklamu. Ne ze bych se chtel zastavat
    vecnych rozesilantu marastu, ale existovalo take hodne slusnych kratkych nabidek, ze kterych se obcas dalo i neco vybrat, toto ted diky straseni zakony ubyva, ale to podstatne, maily s mraky obrazku, priloh atd., to funguje vesele dale, rekl bych, ze nyni s jeste vyssi intenzitou,
    obdobne jako reklamy na strankach napr. Seznamu a dalsich
    velkych serveru, ktere obtezuji daleko vice a take "sezerou"
    daleko vice penez, casu atd., takoveto reklamy ale jiz musime tolerovat, jsou totiz placene zadavateli, to, ze nam
    prinasi jen zdrzeni a votravuji zivot, to jiz majitele servru nezajima, prinasi to totiz zisky, obdobne jako u spamera. Staci se podivat na reklamy na Seznamu-napr.Oskar,
    drive Orion atd. atd. Vim, ze neni problem nastavit v prohlizeci, aby se reklama nezobrazovala, obdobne to je
    ale u nastaveni prijimani zprav.
    Jinak nazory o platbach za odesilane maily a hlavne o prijmech za neprijmuti mailu, tomu se tedy musim smat,
    uz vidim, jak cesky surfista, ktery dosud se pokousel nejakou tu korunku ziskat na ruznych klikacich programech,
    spediich, prijmech mailu atd./viz stovky ci mozna tisice nabidek na zbohatnuti, staci se podivat na nase vyhledavace/
    si zaklada stovky adres, kde odmita prijimat maily a pomalu ale jiste se stava milionarem/mirna nadsazka/, takto by to totiz bylo, proboha vzdyt to je takovy nesmysl, jestli toto ma odbourat spamy, tak to chci teda videt.
  • 10. 2. 2004 10:12

    Roj (neregistrovaný)
    No, vidim, ze obcas je to nutne hodne polopate, netusil jsem, ze by to nekomu mohlo nedocvaknout. Jak pro deti v materske skolce:
    Tak rozdil spociva mimo jine v tom ze
    1) Webovou reklamu si dava autor/majitel webu ze sve vlastni vule na svuj web, aby se mu zaplatil ten web, eventualne z toho neco mel. Kdo pozaduje informace z dotycneho webu, plati tomu webu konsumací reklamy na nem.
    2) Spam je kazdemu vnucovan uplne nesouvisejicimi prizivniky, ani provozovatel mailu, ani ISP obeti z nej nemaji ani haler, naopak to zvysuje naklady vsem zucastnenym stranam.

    A pred obedem se nezapomente umyt :-)
  • 10. 2. 2004 11:47

    Ray (neregistrovaný)
    Ja se miji pravidelne :) Nicmene, rozdil o $ jsem napsal uz v prvnim postu. Takze polopaticky:

    Mne, jako konzumenta, vubec nezajima kdo bere $ a v tom je pointa. Stejne tak mne nezajimaji 'letaky' ve schance, billboardy a ja nevim co jeste.

    Jinymi slovy, MNE to stoji cas i penize, at se jedna o spam nebo reklamu na webu ci billboard u dalnice (kdyz se zakoukam do nahe slecny a narvu to do svodidel :) Proto je stavim na rovnocene k sobe...

    Patrim mezi lidi, kterym kdyz se neco na webu libi (clanek, ...) tak klikne na baner pripadne tak jedne na odkaz, aby pripadne majitel dostal svych par centiku, ale za zivot mne reklamni baner zujal mozna tak 2x. A stejne z toho nic nebylo...

    Nicmene to nic nemeni na faktu, ze z meho end user pohledu je oboji stejne. Oboji zere cas. Obe zere prenosove pasmo. Dokonce ta web reklama ho zere podstatne, ale opravdu podstatne vice.

    Proc ale vadi spam a reklama na webu ne ? To jste rekl sam. Protoze zde videlava nekdo jiny. Takze NENI problem traffic. NENI problem cas....

    "Problem" je trochu jinde a proto mne to cele prijde jako celkem zvrhle.

    Pokud mi to vadi, mam mit davno nainstalovany spam filter, proxy na webove reklamy a drtiva vetsina 'nevyzadane' reklamy se mi vyhne.

    A pokud ne, musi se z toho delat opravdu takova sarada ? Resit placeni, autentizace, podpisy a ja nevim co....

    Pro mne proste reklama na webu je stejne nevyzadana jako spam. A je mi 'jedno' kdo na ni videlava. To, ze klikam, je vec zcela jina....

    A jsem rad, ze nejsem uplne sam, kdo to tak vidi :)

    Pokud by otazka znela ve stylu 'morality' (tedy, za co a kdo videlava), bylo to samozrejmne trochu jinde. Nicmene, v dnesnim svete mne co se moralky tyce pali uplne jine veci, nez 'banda blbecku', co posila spamy....

    R.
  • 10. 2. 2004 14:06

    michal (neregistrovaný)

    To jsme u blbejch?

    Mne, jako konzumenta, vubec nezajima kdo bere $ a v tom je pointa.

    Takze vas jako konzumenta nezajima, jestli zaplatite x penez za obed v restauraci, nebo vam nekdo v tramvaji x penez ukradne? Je to uplne stejne, prisel jste o x penez. Malinky rozdil je v tom, ze v prvnim pripade vas jednak nikdo nenutil jit na obed do restaurace (pripojit se na Lupu), jednak jste vymenou za penize dostal obed (precetl jste si clanek na Lupe).

    Pro mne proste reklama na webu je stejne nevyzadana jako spam. A je mi 'jedno' kdo na ni videlava.

    Reklama na webu je vyzadana, vy se svobodne rozhodujete, ke kteremu serveru se pripojite, zatimco u e-mailu se takto svobodne rozhoduje odesilatel.

    BTW: Cestina asi nebyl vas nejoblibenejsi predmet ve skole, ze?

  • 10. 2. 2004 14:56

    Ray (neregistrovaný)
    Pokazde, kdyz se dostane na cestinu, obvykle dochazeji argumenty. Ikdyz tentokrat to zabralo celkem dost casu. Nicmene, pointa tkvi v me lenosti po sobe cist to co jsem napsal. Kazdy mame nejake ty bugy.

    A ano, pokud mam po netu tahat neco co nechci (mam na mysli reklamu) tak je mi jedno kdo za ni inkasuje.

    Ja nechci ani jednu.

    Proste nechapu, proc z toho vsici delaji takove halo.

    Asi nema smysl do dal rozvadet, na tomto bode se neshodneme.

    R.
  • 11. 2. 2004 15:47

    Karel Kocourek (neregistrovaný)
    No, s tim e-mailem nemate tak docela pravdu. Zkuste se na to koukat jako na komplexni sluzbu, protoze resit jednotlivosti fakt nema smysl. E-mail jako celek pouzivate k tomu, abyste komunikoval s individualnimi osobami. Weby prohlizite, abyste ziskaval informace, ktere jsou sirene neadresne. V obojim pripade jsou zde nejake dodatecne informace, ktere musite filtrovat. Nakonec, ani na webu se nerozhodujete svobodne, kam se pripojite, ale pripojite se tam, kde tusite hledane informace. Co tam pak najdete, to je vec druha.
  • 11. 2. 2004 22:40

    michal (neregistrovaný)
    Weby prohlizite, abyste ziskaval informace, ktere jsou sirene neadresne.

    Na webu jsou informace neadresne nabizeny, sireny jsou treba v newsech nebo e-mailu (nebo webovych diskusich, za to uz ale spravce serveru nemuze). Co by se dalo povazovat za spam ze strany weboveho serveru je treba "agresivni" SEO (nevim jak to lepe nazvat), tj. situace, kdy se ve vyhledavaci objevi na prvni pohled uzitecna stranka, ktera ale slouzi jen jako reklama a obsahem nijak nesouvisi s vyhledavanym vyrazem - to ostatne popisujete v posledni vete.

  • 11. 2. 2004 23:20

    Karel Kocourek (neregistrovaný)
    Jasne, a potom naopak u spamu - reklama, ktera mailem nabizi neco rozumneho, o co bych se, alespon hypoteticky mohl zajimat, je obdobou rekamy na webu. Taky bych treba mohl rict, ze reklamy, ktere maji neco spolecneho s vlastnim predmetem webu budou prijaty jinak, nez reklamy na v!agru. Takze cely problem je stejny u e-mailu i u webu, vcetne nejasne hranice ci odstupnovani "spamovitosti".
  • 10. 2. 2004 11:50

    Ray (neregistrovaný)
    Ja se na (obecne) stranky koukam bez skriptu... Az ted jsem si vsimnul, ze kdyz je nahodou zapnu, tak podil reklamy jeste patricne vzroste.

    Po shlednuti ~10 stranek na webu, mam trafic stejny (co se tyce reklam) jako spamu za cely den...

    R.
  • 11. 2. 2004 10:42

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Mam svuj mail zverejnen na strankach, protoze provozujeme hosting a je nutne uvest kontakt. Denne dostavam odhadem tak sto spamu. Ano popfile mi je vytridi do zvlastni slozky, ale ja to stejne musim alespon zbezne projit zda se tam nezatoulal nejaky legalni mail od zakaznika. A to me velmi zdrzuje. Naproti tomu reklamu na webu nevnimam a do znacne miry i nastavenim browseru vypinam. Nemusim kazdy jednotlivy banner kliknou a oznacit za urceny k vyhozeni, apod.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).