Vlákno názorů k článku Tři faktory pro úspěšné zpoplatnění obsahu od Radek Novák - Mám namysli všelijaké internetové verze prestižních odborných časopisů,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 9. 2009 21:15

    Radek Novák (neregistrovaný)
    Mám namysli všelijaké internetové verze prestižních odborných časopisů, kde odborníci publikují své články ohledně nejnovějších výzkumů. Zatímco dříve jednoznačně převládala snaha tyto texty udržet zpoplatňěné, tedy na úrovni tištěného magazínu ve smyslu buď si koupíš na papíře nebo zaplatíš za obsah na netu, dnes se tento trend obrací ke snaze poskytnout důležité odborné informace zdarma, cílem je aby byly dostupné co nejšíršímu publiku. Do jaké míry se na této změně podílí známý citační model hodnocení úspěšnosti odborníka těžko soudit, ale vliv tu bude. A v této době někdo přijde s myšlenkou, že by se měly zpoplatnit obyčejné události, kterým se ne nadarmo říká "pěna dní".
    Malá poznámka k přebírání placeného obsahu z četky do blogu - to je naprosto O.K. - naopak by to měla být jakási povinnost žurnalistů uchovat co nejvíce starých zpráv on-line dostupných a zdarma.
  • 2. 10. 2009 15:49

    Gizi (neregistrovaný)
    Já si myslím, že k poskytování bezplatného odborného obsahu na netu dochází proto, že časopisy krachují, protože je nikdo nekupuje, protože si to přečte rychleji na netu a zadarmo. Vydavatelé mají na netu nižší náklady a vydělávají za všudypřítomnou reklamu. Dle mě je to jen otázka vývoje nabídky a poptávky a časem to může být zase jinak. Všimněte si, že dnes tzv. odborné články už nijak moc odborné nejsou a pokud hledáte něco opravdu odborného, přeji hodně štěstí.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).