Vlákno názorů k článku Trikové bannery: Marketing na hraně zákona od Milan Vacik - Promiňte, ale nemáte jasno ve věcech, na které...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 3. 2001 15:57

    Milan Vacik (neregistrovaný)
    Promiňte, ale nemáte jasno ve věcech, na které jsou odpovědi známé, nebo se dlouhodobě hledají.
    1) Otázka, proč by měly být zahraniční servery zvýhodněny proti českým nedává smysl. Každá země má prostě jiný standard ochrany spotřebitele a podle mne je jen vhodné jej zvyšovat.
    2) Jak chránit? Mezinárodně bude klíčové stanovení tzv. hraničního určovatele, jak se o to snaží např. směrnice ES o e-commerci z června 2000. U rušitelů se sídlem v ČR je to bez diskuse.
    3) Co je trikový banner? To není podstatné. Podstatné je, který banner naplňuje podmínky nekalosoutěžního jednání - a to jsou v českém případě jasné tři znaky § 44 odst.1 ObZ. Nevím přesně, jaký aspekt kampaně Redboxu považujete za sporný, já nekalou soutěž nevidím.
    4) Kdo rozhodne? Soud, jako v každé jiné, abych použil výraz kolegy Gladiše "outernetové", kauze nekalé soutěže, kterých proběhly desítky.
    5) O trestní odpovědnosti nelze mluvit. Nemáte asi moc jasno v rozdílu mezi soukromým a veřejným právem.
    6) Ad případ MF Dnes - nešlo o nekalosoutěžní jednání ve smylu ObZ, ale o podezření z trestného činu. Viz rozdíl mezi trestněprávní a civilněprávní odpovědností.
  • 15. 3. 2001 14:17

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    nevím jestli je to v nás, ale neustále se snažíme někoho omezovat. Lidi uvědomme si, že jsme na INTERnetu, tedy mezinárodní síti. To že zakážeme tady trikové bannery je jako zakázat erotické servery. Prostě konkurence je na vzdálená na jedno kliknutí. Americkému serveru bude úplně jedno, co má Čech za zákony. A proč by měly být české servery nějak znevýhodněny vůči cizím?
    A jak byste to chtěli chránit a postihovat? Co když bude český server vlastněn zahraniční společností (velmi časté), nebo s doménou prvního řádu .com a nebo v adresním prostoru cizího státu?
    Sorry ale výmýšlíte blbosti.
    A hlavně - co je to trikový banner? Kde končí a kde to začíná? Byla kampaň na redbox triková? Podle vás ano - neukazovala na reálný obsah, její pravý význam byl skryt. Ale přesto je tato reklamní kampaň hodnocena jako nejúspěšnější jak kritikou, tak lidmi.
    A kdo by to podle vás rozhodoval? Zvláštní komise? Soudy?
    A další věc - kdo je trestně odpovědný - ten kdo reklamu vymyslí, nebo ten kdo ji otiskne? Někdy před rokem byla nějaká aféra, že MFDnes vytiskla nějakou politickou reklamu (ODS?), která byla proti všem správným mravům a popotahována byla právě MF. To snad bude muset kontrolovat správce serveru, co za bannery mu tam umístí třeba mr. linx?
    Já bych pochopil, kdyby byl banner "stáhněte internet explorer", vy byste na něj klikli a stáhnul by se netscape. To by pak byla opravdu klamavá reklama, vydávání se za jinou značku, zneužití dobrého jména atd.
    Ale to prostě nikde není.
    Jestli chcete něco dokázat, donuťte servery, ať reklamu viditelně oddělí od obsahu - je to nezákoné a přesto se to děje na mnohých velkých serverech. Servery si tak zlepšují clickrate.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).