Vlákno názorů k článku Trikové bannery nelze považovat za reklamu od Tomáš Kapler - Tak předně - pojem klamavý banner nikdo nikde...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 4. 2001 23:16

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    Tak předně - pojem klamavý banner nikdo nikde nepoužívá. Spíše se používá termín TRIKOVÝ banner. Takže už to mi charakterizuje rozdil mezi pojmem klamavý (lživý) a trikový (využívající triku).
    Zadruhé můžeme slovo banner nahradit slovem reklama. Protože i banner je jen jednou z forem reklamy a tak může existovat i banner s klamavou reklamou, tj. např. váš příklad - banner slibující auto s určitými službami, které pak nedodrží.
    Stejně tak existuje pojem triková reklama, nebo se také říká dvoufázová. To je to, co dělal RedBox, nyní to dělá magazín Super. Tedy nejdřív jeden bilboard (či inzerát v televizi, novinách, rádiu atp.) jenom jako upoutávka - říkejme mu "zavřená krabice". A po nějaké době, nebo třeba jen na další stránce novin, o minutu později v rádiu či televizi, nebo o pár metrů dál na dalším billboardu, přichází druhá fáze - reklama, která vysvětluje a prodává. Říkejme jí třeba "otevřená krabice".
    A úplně to samé je na internetu - reklama (banner) s uzavřenou krabicí. Kliknete na banner a krabice se otevře.
    Naschvál jsem dal příklad s RedBoxem, který si všichni pamatujete a který byl jedním z prvních příkladů této trikové reklamy.
    Abych se tedy dostal k pointě.
    Triková reklama, ať už je kdekoliv, je prostě standardním reklamním prostředkem. Můžete s ní nesouhlasit, můžete proti ní protestovat, ale to je tak všechno co s ní uděláte. Někdo nemá rád reklamu na "Hovno" (myslím tím reklamu, která upozorňuje pejskaře), někdo protestuje proti billboardu s bystou a Dášenkou.
    Reklama musí splnit svůj účel. Dokuď se jí to bude dařit tak se bude dělat. Jediné co nesmí je porušovat zákony - zejména propagovat hnutí a myšlenek směřujících k potlačování ras; narušovat mravní výchovu mládeže; propagovat tabákové výrobky atp. Vše je vypsáno ve stanovách asociace reklamních agentur (nebo jak se to jmenuje)
  • 19. 4. 2001 0:05

    Lukáš Brožek (neregistrovaný)
    Stále se nesnažíte pochopit jednu důležitou věc, kterou v článku popisuji, a to jsou peníze.
    Použitím trikového banneru totiž peníze utíkají. Jednak pokud se jedná o trikový banner propagující web, přijde na cílové místo velké % lidí, které web nemusí zajímat. Pak je na tomto serveru zobrazována zbytečně tematicky cílená placená reklama z které server žije, někomu, koho nezajímá, u které pak logicky klesá účinnost a spokojenost inzerenta.
    Druhá vlna kampaně přirovnaná k banneru jako klik na něj je tím pádem nesmysl, protože zde peníze utíkají v nemilost webu i inzerenta.
    To samé produkt. Zadavatel, který by udělal takovouto kampaň na produkt, by trpěl tím, že zaplatil za zbytečně zobrazené imprese někomu, koho to nezajímá a unikl mu ten, koho to zajímat mohlo.
    To se na klasickém billboardu jedoucím Vaši kampaň na 2 vlny nestane, protože je vždy druhou vlnou svým obsahem téměř na 100% zasažen potencionální zákazník.

    A hlavně, jsou to hlavně lacino získané imprese ve výměnném systému. Inzerent platící se na to kouká docela jinak :-)
  • 19. 4. 2001 7:48

    Michal Řepásek (neregistrovaný)
    Myslím že pokud se zamyslíte nad tím co říkáte, tím myslím že na na stránky serveru X přijde zákazník na základě trikového banneru a obsah serveru X ho vůbec nezajímá, nemyslíte že by mohla být právě reklama na serveru X to co ho možná zaujme a udrží o chvilku déle?

    To by vlastně znamenalo úplně nový logický závěr vyplývající z používání trikových banerů, kdy předpokládám že na trikový banner kliké "laik", pak se dá i předpoládat při nezájmu o obsah serveru X "laikův" zájem o jiný banner zobrazený právě na základě kliknutí na původní trikový banner!

    Pane Lukasi prosim Vas, berte to trochu s nadsazkou! :-)
  • 19. 4. 2001 11:32

    Lukáš Brožek (neregistrovaný)
    </i>...nemyslíte že by mohla být právě reklama na serveru X to co ho možná zaujme a udrží o chvilku déle?...</i>

    To se samozřejmě může přihodit, ale připadá mi to málo pravděpodobné, protože servery jsou většinou tematicky orientované, a proto na nich inzerují i inzerenti ze stejné či alespoň podobné branže.

    S nadsázkou to beru :-)

    A co Vy? Platíte v případě zobrazování placené reklamy takovouto riskantní propagaci? :-)))
  • 20. 4. 2001 0:55

    Marek Prokop (neregistrovaný)

    A hlavně, jsou to hlavně lacino získané imprese ve výměnném systému.

    Lacino získáné imprese? Jak to myslíte? CTR tzv. trikových bannerů se v nejlepším případě pohybuje okolo 10%. I kdybych uvažoval ideální výměnný poměr 1:1, pak by na cílové stránce musel být hodnotový ekvivalent více než deseti bannerů, aby se to vyplatilo. Žádný takový server neznám, Vy ano?

    Nebo Vám špatně rozumím?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).