Nemam potrebu publikovat svou identitu... Vyjadruju svuj nazor, na to ma pravo kazdy - holt je odlisny nez ten Vas... mozna to souvisi s tim, ze o problematice obecne neco malo vim :-)
Ostatne, muj prispevek neni o moc vic anonymni nez ten Vas - ono z uvedeni prezdivky (ktera se da podvrhnout) toho clovek take moc nevycte. V tomto smeru mi nemate co vycitat ;-)
Jestli si myslite, ze 17 hodin vypadek je fuserina, tak bezte provozovat vlastni sluzby lepe - rad se s Vami podelim o nazory po rocnich zkusenostech. Kritizovat umi kazdy - zejmena pak ti, co si na (zatizeny) server v zivote nesahli... (doporucoval bych v teto souvislosti nedavny vypadek u Active24 ;-) )
U Active24 se alespoň snažili problém napravit a nesnažili se to zamést pod koberec, naopak ještě vydali pro média tiskové prohlášení a omluvu pro klienty. Kdybyste si radši šli zkontrolovat servery než se tady pořád jako anonymní uživatel vychvalovat a opět házet špínu na ostatní webhostingy, jenom abyste z toho vy vyšli dobře.
...moje servery funguji (kuprikladu vyse zmineny stroj servirujici do sveta 6GB/den ma dnes 378 dni uptime) :-) ...ale mozna to bude tim, ze nejsem provozovatelem serveru spolecnosti banan.cz... je mi lito, ze stale zijete v bludu, ale to je vas problem :-)
Naucte se laskave cist... moc Vam to evidentne nejde :-) Psal jsem, abyste zkusil rok sam podobnou sluzbu provozovat a pak se podelil o zkusenosti. O me praxi tam nepadla ani carka... ;-)
S cim mate zkusenosti Vy bohuzel posuzovat nemuzu - ty cisla jste si take mohl vycucat z prstu (nebo si snad vedete presny denicek toho, co jste kdy kde udelal? :-) ), stejne tak jako Vy nemuzete posuzovat me zkusenosti. Zatim jste spolehlive dokazal, ze neumite poradne cist... :)
A procpak se tedy sam nepodepisujes celym jmenem, aby si tve reference mohl nekdo overit... :-) Do jinych se navazis, ze pisi anonymne, sam pritom delas totez...
Mimochodem, i tak tato neoveritelna reference vypovida maximalne o bohatych zkusenostech s resenim storage - rozhodne nic nevypovida o knowhow v oblasti zatizenych aplikacnich (web) serveru...
Je mi lito, ale odlisit z vasich prispevku ty psane vazne od tech psanych z nadsazkou bez nejake kristalove vestecke koule opravdu nelze. Nebo snad mam Vas prispevek vnimat tak, ze cely vas clanek je jen hloupym zertem? No ja jen, ze Aprila uz bylo... takze to je s krizkem po funuse :-)
Ujasnete si laskave rozdil mezi aplikacnim a storage serverem. To ze kolem bezi spousta serepeticek na podporu chodu jeste neimplikuje, ze jde o aplikacni server. Nebo snad na Vasem diskovem poli lze provozovat webserver s dynamickymi PHP aplikacemi se SQL backendem? ;-)
A kolikpak takove 'predpripravene' (tudiz asi ani pro konretni podminky neoptimalizovane) reseni snese navstev? :) Proc racky webhosteru nejsou plne Vasich krabicek, kdyz jsou tak skvele a dokonale? Racku v telehousech jsem videl uz hodne... ze by racky pretekali krabickami Diskobolos se rict opravdu neda :-)
No, fakt nechapu proc nam to nepredvedes v praxi - nejaky AbraxisCheap. Fakt te chci videt provozovat hosting, kde za 75Kc mesicne budes lidem davat nekolik GB diskoveho prostoru a garantovat jim 99,999% (jsem realista, takze nekym vyse uvedenych 100% od tebe nechci, pac to neda nikdo z ryze objektivnich duvodu :-) ), resit 24/7 incidenty diky blbe napsanym deravym PHP scriptum, budes platit servisni smlouvu, pripadne drzet vlastni sklad nahradnich dilu, platit odpovidajici konektivitu, drzet 24/7 pohotovosti (platit cloveka, co tam bude za tech 6 hodin ochotny dojet, obnovovat stovky GB z pasek... a stihnout to :-) ).
Kdybys alespon trosku racionalne uvazoval, tak ti dojde ze ti co hosting za tech 75Kc/mes nabizej proste fusovat, ze tam urcite budou nejake podrazy tohoto typu (bez ohledu na to, co kam kdo napise) a proto bych si k nim narozdil od pana autora nic nedal, pokud mi jde o nejakou dostupnost...
a) mozna je... ale u tak nizkonakladove veci na zaklade znalosti problematiky proste neocekavam, ze tam bude nejaky lepsi support a 99,999% dostupnost. A ocekavat to muze jen silne naivni clovek :-)
Co tam banani 17 vyvadeli nevim, to se musis zeptat jinde... treba si jen rekli, ze ti zakaznici po 75 kackach jim nestojej za namahu a radsi sli vecer na pivo :-)
b) viz veskere reklamy o neomezenem internetu, prascich co vyperou jakekoliv skvrny... marketingove informace a realita se velmi casto lisi (opravdu me bavi v diskuzich pozorovat to vystrizliveni) a to opravdu neni jen "problem" nejakyho bananu, ktery je na trhu jen takovym plivancem co brzo na chodniku zaschne... :-)
...reklama na kabelovky ci ADSL take slibuje "neomezeny internet", pulka neomezenych webhostingu je slusne omezena (zkus si na "neomezeny" hosting za par stovek povesit pornoserver... z "neomezeneho" hostingu poletis jak mydle, nebo najednou zaplatis podstatne vic) - clovece, divim se ze tu nikdo nenavazi do techto spolecnosti, jejichz vyznam na trhu je ponekud zasadnejsi :-)
To je naprosto nesrovnatelné. ADSL ani kabelovku ti nevypnou jen zpomalí, služba zůstane v zásadě použitelná. A pochybuji, že nějaký výrobce pracího prášku tvrdí, že vypere všechny skvrny. P&G ani Henkel nejsou takoví blbci.
Provoz pornoserveru na běžném hostingu zakazují podmínky prakticky všech webhosterů.
Tady je ale rec o neomezenych podminkach, zda se ze jste si toho nevsiml ;-) Autor si stezoval na fakt, ze v popisu "neomezena" sluzba skyta radu omezeni...
Pokud stranky Bananu na uvodu propaguji neomezeny hosting a v podminkach pak zakazou pornoserver, tak je to naprosto shodny pripad jako kdyz do podminek kdokoliv nejak skryte omezi zatez generovanou hostovanym projektem (ac to prodavaji jako sluzbu neomezenou). Takze v principu zadna neomezena sluzba nemuze byt neomezena, pokud zakaze v detailnich podminkach provoz pornoserveru (resp. cehokoliv, co z principu generuje vysokou zatez)...
Banan neni zdaleka jediny, kdo tyto takzvane "neomezene" sluzby nabizi...
A procpak to k COI nikdo nepoda? Diskuse je plna slov o trestuhodnosti, porusovani zakona a ja nevim o cem jeste... ale k cinum se nejak nikdo nema... jen se tu mlati prazdna slama :-)
Smlouva je svobodny akt, nikdo zakaznika nenuti ji uzavirat, je take nadrazena vseobecnym podminkam (takze muze klidne zmekcovat ve vychozim stavu tvrde obecne podminky). Stejne tak nikde neni psano, ze smlouva nemuze obsahovat jine ustanoveni nez ta, ktera jsou v reklame (to by clovek pak nemohl smlouvou lepe parametrizovat).
Jestli chcete dale slovickarit, tak Banan nabizi neomezeny traffic. Nikde uz ale neni psano, ze nabizi neomezene systemove zdroje na svych serverech pro chod umistenych stranek. Fakticky vam muze odstrihnout (v souladu se smlouvou) web na kvuli tomu, ze Vas web cerpa nadmerne systemovych zdroju (procesorovy cas, pamet).
Maximalne odrbat zakaznika se snazi kdekdo (viz ruzne kauzy s plesnivym masem...). Jenze dokud si nebude nikdo stezovat, tak podobni "byznysmeni" budou fungovat vesele dal... a zadny clanek na tom nic nezmeni :-)
Ja se snazim jen poukazat na realitu, ktera je k videni (bohuzel) nejen u Bananu - coz ty se svymi klapkami na ocich z me nepochopitelneho duvodu nechces, pro tebe je jediny spatny Banan - ale ten i kdyz na krasne zmizi bude zastoupen bleskurychle nekym jinym...
A opravdu nevim jake moje zakazniky chces oslovovat, ja se provozovanim zadneho komercniho webhostingu nezivim... :)
ad b) ...myslim ze to nehrozi, na tech 75 Kc skoci naivni laik, ktery pravdepodobne ani Lupu necte....
ad c) ...a vyznam toho vseho? :-) Pokud ze stohu zmizi steblo slamy, tak se stoh rozhodne nezborti... Banan je jen steblem na trhu webhostingu, a tvori opravdu jen zanedbatelnou soucast... na misto Bananu nastoupi deset dalsich vychcanku...
ad d) to je ale opravdu jen a jen Vas problem, ne muj :-)) Me osobne to jen utvrzuje v tom, ze obcas psat 'anonymne' ma svou vyhodu... lide si pak mysli ze jste nekdo jiny ;-)
Ono nepisete o tom, ze byste vubec neco podal. Jinak je vysoce pravdepodobne, ze se na to COI vykasle, telekomunikace spadaji do kompetence CTU :-)
Povinnosti uradu je zacit to prosetrit bez ohledu na to, zda jde o drobne ci nikoliv.
Já měl na mysli priorizaci paketů (řeč byla o omezování trafficu). Myslíte že by mohlo jít označovat datagramy od/pro jednotlivé virtuální servery běžící na apachi?
Datove přenosy v drtivé většině webhosterům pupínky nedělají. Přenesená data jsou jen způsob jak zpoplatnit a to i zpětně.
jediným rozlišovadlem je garantovat přidělený CPU time pro virtuál, realizováno je nastavením maximálních zdrojů a vhodnou agregací v kombinaci s treba max_ip_connection a max_connection_per_vhost.
U velkych firem rozhodne neplati :-) Vynosy na hlavu jsou sice vysoke, ale efektivita prace uvnitr nic moc... casto zjistite ze firmu o 100 lidech tahne 10-clenny tym a zbytek se 'veze'.
DISCOBOLOS
Diskové pole pro každého
* Jednoduchá instalace i pro laiky do 5 minut
...no to jste se musel opravdu nadrit, jestli z tohohle ma clovek posoudit uroven vaseho knowhow... tak se jen hlasite zasmeju (bohuzel musim v tento denni cas uz potichu) :-)
Ze neumite cist (a dokonce neumite poradne cesky, kdyz zamenu I/Y zduvodnujete natvrdlosti) dokazujete bohuzel sam... :)
Já se nezastávam banánu, jen jsem se zamyslel nad tím jejich termínem "neomezený traffic" a to spíš obecně.
To je problém téměř celého českého webhostingového trhu, prostě nedostatek informací a komunikace. Ještě nedávno jsem ze spousty musel páčit i třeba jaká je maximální velikost emailu, jaká je možnost filtrování pošty na straně serveru, v jakém pořadí se nasazuje antivir, antispam, doménový filtr, uživ. filtr atd. U malých webhosterů je oblíbené uvádět jako rychlost připojení celkovou rychlost připojení celého telehouse. Nebo zejména dříve oblíbené vydávání dvou tří lidí za "seriózní" společnost. Mě daleko serióznější přijde říct: Jsme Franta, Pavel a Vašk, máme tři servery, ale i tak se pro Vás pokusíme udělat maximum.
a) na tom nemam sebemensi podil, nejsem s banan.cz v zadnem vztahu (nepracuju pro ne ani u nich nic nehostuju - provozuju si vlastni server)
b) viz a) :-)
c) viz a) :-)
... je mi lito, ale slapl jste krapet vedle ;-)
Jinak samozrejme viz povidani o garancich dostupnosti - pokud nekdo na sluzbe bez garanci oznami, ze 17 hodin nepojede, tak samozrejme mam smulu a musim se s tim smirit (nebo si najit jinou sluzbu) :-)
A vy snad vite, k cemu se poskytovatel zavazal? Ja tedy ne, protoze ani jedna ze zucastnenych stran tyto detaily nepublikovala. Smerodatna je podotykam uzavrena smlouva, nikoliv nejaka marketingova prezentace (webove stranky). Zavazek vzika podpisem smlouvy - nebo snad ne? :-)
V one "klamave" reklame se diskutovany webhoster nikterak neodlisuje od konkurence, to je vec na kterou celou dobu poukazuju. Prijde mi ponekud divne za klamavou reklamu odsuzovat jednoho a nad ostatnimi mavat rukou s tim, ze oni me nezajimaji. Metr by mel byt pro vsechny stejny... i kdyz koukam, ze podle Vas asi nikoliv.
O neomezených systémových prostředcích není (a asi ani nebyla) řeč. Na titulce je (nyní): \"emailů, databází a traffic neomezeně\". Je např. 65 536 emailů nebo databází \"neomezeně\"? Já si myslím, že takovou míru marketingové licence lze unést.
Dostáváme se k jádru věci, totiž za co že jim to vypínali? Z článku není úplně jasné zda za traffic nebo zacyklený script. Pokud to byl zacyklený script, tak asi nic neporušili. A byl ten script skutečně zacyklený nebo jen špatně napsaný? Nebo byl napsaný normálně, ale byl spuštěn mnohokrát?
To co se běžně vydává za \"neomezený\" bych nazval \"administrativně neomezný\". Nejsou pevné a vymáhané kvóty, ale jen jakýsi technologický limit. Kde končí vysoká špičová návštěvnost a začíná DDoS útok? Přeci nikdo nemůže očekávat neomezený přenos dat, ve smyslu že jakékoliv množství požadavků bude bezezbytku vyřízeno.
Takže pod pojmem \"neomezený traffic\" si u VIRTUÁLNÍHO serveru já představuji následující:
1) Množství dat které v průměru zákazník přenese není omezeno.
2) Služba může být omezena, pokud aktuální množství požadavků na web uživatele způsobuje nedostupnost celého počítačového systému.
3) Služba může být omezena, pokud aktuální množství přenášených dat uživatele způsobuje zahlcení internetového připojení poskytovatele a činí ho tak téměř nepropustné.
Bohužel u virtuálního serveru se \"omezení služby\" zajišťuje jejím pozastavením. Přeci jen QOS pro virtuální web server by šlo realizovat jen velmi obtížně. Ještě jednou opakuji, že souhlasím: se slovem \"neomezený\" je třeba pracovat opatrně.
Tohle už je celkem zbytečná debata. Sice se hezky čte a je v ní i spousta zajímavých informací, ale jestli jste si článek přečetli pozorně (klobouk dolů, sám bych ho asi celý nepřečetl, kdybych ho býval nepsal), tak v něm byla jedna důležitá věc - citace: "Po několika výmluvách, že když podpora neodpovídá do čtyř hodin, že to nic není, že on musel například na odpověď z Českého Telecomu čekat několik dní, konečně uznal, že jejich robot nás vypínal bezdůvodně, že se v našem případě při rozhodování mýlil a robota z kontroly naší domény odstavil." Místo nějaké omluvy využili plánovaného výpadku k tomu, aby naši doménu odstavili úplně.
A když to vezmeme z úplně jiné strany - byl by problém třeba napsat mail, že náš web moc zatěžuje jejich server a že:
1. budeme muset odejít, resp. s námi neprodlouží smlouvu
2. tedy navrhnou nějaké speciální řešení za nějaký příplatek?
Vždyť přeci mají vyhrazené servery pro weby s vyšší zátěží.
Když jsem posílal dotaz novému webhosterovi, taky se bál, že náš web bude zatěžovat server, ale řekl narovinu, že nám dá trafik 35 GB (takže nebyl problém pár korun doplatit a zvýšit trafik na 50 GB, které teď zhruba potřebujeme) a (teď nevím úplně přesně, jak to řekl - v konfiguraci serveru se nevyznám) dvě sekundy procesorového času. Pokud bychom limit přešvihli, vypnul by se web na 10 minut a pokud by se to stávalo častěji, že by se to dalo řešit jinak. To je podle mě úplně jiné chování - všechno řekne narovinu, takže víme, do čeho jdeme a nic pro něho není problém nějak řešit. A za tu dobu, co tam jsme, jsme nezaznamenali žádný výpadek, žádné odpojení, žádné omezení rychlosti (a to včera dostal web pořádně zabrat, to mi věřte).
Hm, a jakpak dlouho asi trva, než nějakej kontrolní orgán něco prošetří? Nehledě k tomu, že bych se vůbec divil, kdyby se tím začali zabývat, když jde prakticky jen "o drobné". Jo kdyby se našlo víc lidí, co by jim poslali stížnost, bylo by to hned o něčem jiným.
1) U článku, který referuje o nespokojenosti se službami jedné firmy a spokojenosti po přechodu k jiné, se s nařčením o zaujatosti a/nebo snahu o zviditelnění počítat musí. Otázka je zda to skutečně zaujatý článek je nebo jestli se jedná o zoufalou výmluvu provozovatele.
A teď pár technických poznámek:
2) U PHP skriptů není problém překročit oněch "30s" (nebo jinou přednastavenou hodnotu. Zaprvé si to můžete změnit přímo v PHP přes ini_set(). Zadruhé se do těch 30s počítá jenom čas spotřebovaný skriptem samotným - nezapočítává se do toho například čas spotřebovaný db serverem na SQL dotazy apod. Čili volba max_execution_time vám v tomhle ohledu nezaručí v podstatě vůbec nic - skript může klidně běžet hodinu, přičemž 59m31s stráví čekáním na výsledky SQL dotazů které generují dosti vysoký load.
3) Pro hostera snad není problém zkontrolovat kdy naposledy se skripty měnily, ne? Buď podle záloh (tiše předpokládám že hoster zálohuje), nebo podle nějaké databáze kontrolních hashů.
4) To že se "až doteď" chyby neprojevovaly nemusí samo o sobě nic znamenat - může se stát že některá část systému narostla natolik (například počet dokumentů apod.) že při mírně zvýšené návštěvnosti dojde k efektu laviny kdy se jednotlivé požadavky navzájem blokují. Jenomže posuzovat toto nelze bez znalosti vnitřní struktury aplikace/statistik návštěvnosti/vytížení serveru apod.
Závěr: S fušerstvím, neschopností přiznat vlastní chybu, arogantním chováním a drzostí se setkáte kdykoliv a kdekoliv - není to výsadou malých nebo velkých společností. Ostatně mohl bych vyprávět ...
a, Zatim jsi nikoho z nas nepresvedcil o opaku a tvoje prispevky vypadaji jako bys prave z Bananu byl. Navic Banan je (neblaze) prosluly "spamovanim" diskuznich for...
17 hodin planovany vypadek vypovida neco o tom, ze je to totalni fuserina. Neni sebemensi technicky duvod, proc by vypadek webhostingove sluzby mel trvat tak dlouho.
OK, vetu "rad se s Vami podelim o nazory po rocnich zkusenostech" jsem si vylozil, ze se rad podelis o nazor po TVOJICH rocnich zkusenostech. Da se to vylozit i jinak, chapu.
Moje cisla vychazeji z toho, kolik jsme prodali systemu Discobolos a kolik jsme do nich nainstalovali celkove diskove kapacity.
Jak vidim, argument, ze nekdo neumi cist patri zjevne mezi tve top ten :-))) Jedna se o klasicky demagogicky utok, kdy je odvadena pozornost od konkretnich technickych debat k osobnim vlastnostem a urazkam diskutujiciho.
Ty jsi to nepochopil - ja jsem ten, kdo cely ten system vymyslel, naprogramoval a assembloval ty Discoboly :-) (nicmene dneska uz ale nekolik let pracuji jinde)
Pochopitelne se nejednalo jen o tyto zakladni modely, ktere se opravdu daly nainstalovat za par minut (zapojis, nastavis IPnu, pridas par uzivatelu a hotovo), ale i o dosti slozite konfigurace na klic (geograficky cluster 4 masin po 4 TB kazda, ruzne integrace do NIS, Active Directory apod.)
Hele - mne ani zakaznika nezajima, co dela nejaka ADSL provider nebo jiny webhoster.
Podstatne je to, ze poskytovatel nedodrzel to, k cemu se zavazal (poskytovat webhostingove sluzby) a ani se neomluvil, nenabidl vraceni casti pausalu ani zadnou jinou kompenzaci. Naopak jeste lze.
Dalsi vec je, ze porad ma titulni strance klamavou reklamu (slibuje neomezeny traffic - mam chut tech par korun obetovat, udelat si nejakou svoji prezentaci a proste jen tak si prenaset par GB denne - zadny warez, zadny download-server....)
Proc to nikdo nepoda k COI? Ja to nepodam proto, ze nemam (diky bohu) uzavrenou smlouvu s Bananem a nemuzu tedy prokazat klamavou reklamu. A ostatni na to asi serou, protoze jak slysi Banan, tak dostanou koprivku.
Podivej se, tenhle clanek a diskuze je dobra jen k jedne jedine veci - Banan se zde naprosto a totalne ztrapnil, byl nekolikrat "usvedcen" ze lzi a ukazal, ze pro nej jsou zakaznici jen otroci, ktere nalaka na krasnou reklamu a pak se je bude snazit ve smlouve maximalne odrbat.
A cim vic o tom budes diskutovat a snazit se prokazat opak, tim vic se budes do svych lzi zamotavat a diskreditovat. A az nekoho fakt naseres, tak si da tu praci, najde si vsechny tvoje zakazniky (prace na pul hodiny) a posle jim vsem odkaz na tuhle diskuzi...
b, Co bude "bolet" Banan vic - nejake mozne setreni od COI nebo to, ze mu odejdou zakaznici?
c, Poukazovat na realitu muzes jak chces, ale tady a ted se bavime na Lupe o Bananu - o plesnivem mase, kvalite technicke podpory ceskeho telekomu nebo FUP u ADSL se bav jinde.
d, Tomu, ze nejsi s Bananem propojen, uz tady nikdo neveri, ale klidne si to pis dal.
efektivita firmy sa me merit vynosem na cloveka co tam pracuje. osobne si myslim ze od 5ti lidi se da zajistit fungovani, od 10 uz je to uplne v pohode. Je nutno si uvedomit ze se jedna o totez x-tisickrat prodavane.
Firma s jednim/dvema lidmi nema sanci zajistit 24/7/365 dlouhodobe.
Ne, ale vim, co poskytovatel slibuje na sve strance. Pokud je ve smlouve neco jineho, tak pak je pochopitelne platna smlouva, ale jedna se o klamavou reklamu a takovyto pripad by mela prosetrit COI a dat poskytovateli pokutut.
Klamava reklama je klamava reklama - ta je spatna a odsouzenihodna, at ji dela kdokoliv.
Jak pises, tak mas rocni zkusenosti => ted uz fakt musi byt kazdemu jasne, ze jsi Banan.
Mam 8 let zkusenosti se stavbou Linuxovych serveru, postavil jsem jich a nainstaloval asi tak jenom 450 s pouhou celkovou diskovou kapacitou nejakych 300 TB. Ale s tvoji rocni zkusenosti se nemuzu srovnavat, chapu ;-))))
Uvedom si, ze to, jestli se podepisu "Abraxis" nebo "Pepa Novak", tak je to uplne stejna informace (navic na internetu je vyrazne mene Abraxisu nez Pep Novakovic ;-))
Pro overeni - Discobolos vyrabi fy CoNet (over si na www.conet.cz), moje pradavne webovske stranky - http://conet.cz/abraxis/czfree/
Je fakt videt, ze nevis o cem mluvis. Tohle opravdu neni jen o storage (nahazu tam co nejvice disku, nejak zapnu RAID, ale ono to pojede), ale prave primarne cele zarizeni je rizeno pres webovske rozhrani (Apache), bezi tam SQL databaze (PostgreSQL, jsou zde ulozeny data o backupech - typicky backup job => par set tisic novych radku v databazi...), Samba, netatalk, NFS, winbind, do toho ruzne dalsi sluzby ala emailovy server, fax server, monitoring RAID a celkoveho zdravi systemu, vypalovacka DVD pro male lokalni backupy, streamer/paskova knihovna pro velke backupy, synchronizace pomoci rsyncu - porad mas dojem, ze nevim nic o APLIKACNICH serverech?
Jo, pominu takove drobnosti, jako odladit system tak, aby jeden image bezel s maximalnim vykonem na male 2-diskove masine s Via C3 procesorem pres normalni P4 masiny az po dual-Xeon s HT a 24 disky a optickou gigabitovou kartou... Balada...
Nerikam, ze delam webhosting nebo ze toto reseni je stavene pro webhosting. Jen rikam, ze mam 8 let zkusenosti s aplikacnimi a storage servery, proslo mne rukama stovky ruznych masin a mam zkusenosti s integraci do desitek naprosto vsech moznych pocitacovych siti a aplikaci (on jednomuznych firem pres site ministerstva vnitra a obrany, vyrobni podniky, DTP studia po nejvetsi svetove banky).
Takze pokud bych se vratil k tomu, co jsem puvodne psal - PLANOVANY vypadek 17 hodin je totalni fuserina a u webhostingu je i neplanovany vypadek delsi nez cca. 6 hodin fakt pruser (za 6 hodin dojedes z jednoho konce republiky na druhy, nakoupis jakekoliv nahradni zelezo a zapojis nahradni predpripraveny disk s OS + aplikacemi a pak uz jen spustis obnovu z pasek). (to, ze se to stava i v lepsich rodinach, to je bohuzel smutny fakt - ale myslim, ze tam se to stava spise z duvodu vypadku nejakeho hooodne draheho a hooodne specialniho routeru - druha vec je, ze nemaji asi servisni smlouvu).
Hele, tady neni rec o tom, ze bych to umel delat lip! Tady je rec o tom:
a, PLANOVANY vypadek 17 hodin je fuserina (muze mi nekdo z Bananu napsat, co 17 hodin delali???)
b, Banan nesplnuje to, co slibuje na titulni strance. Je jedno, zda je to realne nebo ne - kdyby tam napsal "Prenos dat 10 MB/den", tak pak pak nikdo nemuze rict ani bla, kdyz prenese vic. Jenze on slibuje NEOMEZENY prenos dat a dalsi blbosti. CENA je irelevantni - bud to ma spocitane tak, aby se mu vse zaplatilo nebo se jedna o PODVOD! (coz by mne neprekvapilo, protoze jak banan uz v teto diskuzi ukazal, tak se vydaval za nekoho naprosto jineho (ronicka) a jeste mel tu drzost tvrdit, ze je autorem naprosto cizi prezentace - ale hoch nepocital s tim, ze si zjistim, kdo tu prezentaci vlastni a zkusim ho kontaktovat).
ZNOVU PRO DETICKY: Banan neplni to, co slibuje (kdyz je to nerealne, nema to slibovat!)
1, Kdyby byl se sluzbami spokojen, tak neprechazi a ani by tedy tento clanek nevznikl
2, Ano, ale i DB umoznuje toto omezit
3, Vzdyt hoster rikal, ze zadne skripty nemenil. Naopak - pokud poskytovatel webhostingu si myslel, ze chyba je zpusobena vadnym skriptem, tak neni nic jednodussiho, nez si vypsat casy poslednich zmen skriptu a poslat to zakaznikovi (prace v UNIXu asi tak na 5 sekundy)
Zatim se tady drze a bez schopnosti priznat vlastni vinu projevuje pouze nekdo, kdo si preje zustat v anonymite...