Ono je take otazkou, zda autor clanku ve svych strankach nema script, ktery umoznuje cross-site scripting... "odborniku" na programovani (tedy spise lepeni) PHP aplikaci poletuje po ceskem internetu hromada... pak je klidne mozne, ze zatez serveru generuje nekdo bez autorova vedomi :) A slusnou zatez muze vygenerovat i jediny 'podvrzeny' request. Kdo vi, co se vlastne delo...
Ze stranky mobilnaut.cz take neprojdou validatorem je uz jen tresnicka na dortu - ale ocekaval bych, ze kdyz uz nekdo se chce navazet do validity jakychkoliv stranek, tak si nejdrive zamete pred svym prahem.
Co ale lze s urcitosti rici je fakt, ze autor si poradne neprecetl smluvni podminky ke sluzbe, kterou odebral (a na zaklade teto neznalosti se rozciluje:
4.3. Objem prenasenych dat objednatelem a objem prenasenych dat zasilanych tretimi osobami objednateli pri vyuzivani webhostingovych sluzeb a sluzeb elektronicke posty neni omezen. Poskytovatel si vyhrazuje pravo jednostranne omezit vyuzivani techto sluzeb v pripade, ze objem prenasenych dat dle vety prvni tohoto clanku prekroci miru obvyklou pi beznem vyuzivani techto sluzeb.
...i malemu diteti je z toho textu jasne, ze to s tou neomezenosti nebude tak, jak se na prvni pohled zda a autor clanku skocil na spek :-). Prvni o co bych se zajimal je prave ta mira obvykla - mam pocit, ze autor clanku umistil sve stranky na banan.cz pod vidinou "neomezeneho hyperlevneho" hostingu a nejspis nasledne vystrizlivel :-)
Neminim obhajovat banan.cz, jen timto chci rict, ze by kazdy mel sluzby objednavat s rozmyslem (a to plati obecne). Debat na tema 'ja si vlastne poradne neprecetl smluvni podminky' jsou na forech tuny, a toto je jen dalsi nazorny priklad.
A prave pointa je v tom, ze je lepsi i presto napsat varujici clanek, nez jsi jenom rici, "nojo, necetl jsem presne podminky, zklapnu a prejdu jinam."
Ja treba si urcite na bananu webhosting delat nebudu...
(za to me nedavno zklamal jeden internetovy obchod, ktery mi po mesici vratil zbozi (ktere jsem poslal zpatky hned druhy den), se strohym oduvodnenim, ze je znecistene a neni v puvodnim stavu. (neslo o zadny cd nosic, ale o vysavac. - jen si rikam, jak vyzkouset vysavac a zaroven se postarat o to, aby ani zrnko prachu nevniklo dovnitr...., nicmene vysavac jsem rozebral, nafotil (doopravdy jeho stav odpovidal zhruba jednominutovemu testu, neboli zadne patrne znecisteni), a poslal jsem jim to znovu. a ted cekam uz tyden, jak se vyjadri...
Clanek neni objektivni, to je jeho zasadni chyba. Objektivni by byl v pripade, ze by varoval pred obecnymi praktikami a ukazoval to na vice prikladech - to co popisuje autor v pripade bananu se deje na rade dalsich mist, ktera se mlcky prechazi. Psat tuny clanku kazdy na totez tema o kazdem webhosterovi zvlast je asi blbost...
Článek neměl být objektivní - měl to být popis toho, co se nám stalo. A věřte nebo ne, před Banánem jsme byli na Pipni, dokonce na freehostingu (a kdyby nám stačil trafik u verze Profi, tak bychom tam i zůstali) a i když se o Pipni všude říká, jaké tam jsou problémy, jak jsou Šimonkové arogantní a tak, tak ale i ten freehosting měl větší dostupnost než náš web na Banánu v posledních dnech před přesunem. Navíc na Pipni se nemažou příspěvky v diskuzi, takže když mi něco nejede, hned aspoň vidím, že v tom nejsem sám. Taky mně ukažte jinou firmu, která se zviditelňuje takovým systémem jako Banán? (myslím to přesměrovávání na hlavní stránku)
Kdyby každý napsal své špatné zkušenosti se svým hostingem, tak by se hned lépe hledal nový hosting, do té doby to bude pořád jen "střelba naslepo".
No, pokud se ma Lupa stat mediem, kde si kazdy sepise svoje zkusenosti s tim ci onim webhostingem (a pripadne vylevat zlost, protoze mu nekdo maze prispevky na nejakem foru), tak teda nevim kam to dospeje... mozna Blesk pro telekomunikace? :-)
Silne pochybuju, ze kdyby se sepsaly clanky pro kazdeho webhostera zvlast, ze by se tim nekdo nejak zvlast prodiral. Tomu, kdo si poradne nedokaze precist ani par radek smluvnich podminek a nedokaze si zjistit co ktere ustanoveni v praxi obnasi nepomuzou kilobajty textu desitek clanku.
Není náhodou Lupa server o Internetu? Kde jinde by tedy varování mělo být? Kdybych si já před rokem přečetl podobný článek, nikdy bych na Banán nešel a mohl se chvilku před zkouškovým obdobím věnovat něčemu jinému než hledání nového hostingu. A myslím, že nadpis článku už dost vypovídá o tom, že se bude jednat o popis nějaké situace, takže pokud tento druh článků nemáte rád, nemusíte je číst. Někomu snad ale pomůže.
Promiň, ale můžeš si za to sám. Jestli se nepletu, tak cca před tím rokem Banáni začínali s hostingem. Do té doby jel jen jejich owebu.cz. A když začínali, tak jsem já i řada dalších lidi opakovaně varovali, aby na banán rozhodně nešli. Pár lidem prostě bylo už od začátku jasné, že Kaluža na některé věci opravdu nemá. Nedali jste si říct, váš problém...
Jisteze o internetu - ale o internetu v nejakych souvislostech. Clanky nadavajici na jednotlive poskytovatele sluzeb bez nejakeho hlubsiho kontextu snizuji uroven Lupy na uroven bulvarniho Blesku. No jo, bulvar holt dnes leti... kydani hnoje je v mode, kvalita se asi uz nenosi :-)
Banan a jemu podobni existuji proto, ze je poptavka po ultralacinych sluzbach (coz osobne dokazuje i autor svym projektem, kdyz ho dava na hosting za 75Kc...). Jen si nikdo neuvedomuje, ze to 'superlevne' se proste nekde odrazit musi...
No, pak asi nekde delate chybu... 1.5GB za den rozhodne neni indikaci projektu s nizkou navstevnosti, ktery by si sam na sebe nemohl neco malo (na zaplaceni odpovidajici kvalitni sluzby) vydelat...
Návštěvnost je teď kolem 1200 UIP denně a bohužel s takovouto návštěvností si moc peněz nevydělá. Někde chybu opravdu děláme. A to v naší propagaci - nikde neinzerujeme, takže se o nás moc lidí nedozví a firmám taky neposíláme nabídky, jestli by si k nám nechtěli dát reklamu. To je snad jediná naše chyba.
přestože jsem Vašemu problému asi blíže než si vůbec dokážete představit nechápu proč nejdete třeba do nějakého provizního programu, věřím že kde kdo nějaké to procento pustí. pravda v MT nejou nic moc marže jako u viagry ale lepší než drátem do oka.
Na provize máme loga a melodie, ale zůstatek na virtuálním účtu nedosáhl takové částky, abychom to mohli vybrat. Krom toho zařizujeme další věci, které by snad měly něco vydělat, ale musí se pro to ještě hodně udělat. Samozřejmě, že jen tak nesedíme s rukama založenýma, ale chce to čas a toho máme opravdu hodně málo.
přestože jsem Vašemu problému asi blíže než si vůbec dokážete představit nechápu proč nejdete třeba do nějakého provizního programu, věřím že kde kdo nějaké to procento pustí. pravda v MT nejou nic moc marže jako u viagry ale lepší než drátem do oka.
Pouze mentálně zaostalý jedinec si může myslet, že za 75Kč měsíčně opravdu dostane fuknční a kvalitní službu dle popisu: "3500MB, PHP, MySQL, POP3, SMTP - e-mailů, databází a traffic neomezeně".
osobně jedu na pipni.cz na freehostingu a naprosto si nemůžu na nic stěžovat. Resp. občasné výpadky jsou v toleranci toho, co můžu chtít zadarmo. Škoda jen, že mail má větší výpadky, ale viz výše - je to zadara a na publikaci mých fotek mi to stačí bohatě.
Tak nejak. Cetl jsem si ten clanek a rikal si "Nojo, zase nejaky free hosting, co od toho cekaji" ... a pak narazil na to ze je to placene. Proste free hostingum lze tolerovat lecos, ale placenym ne.
A tech 75Kc (3-4 piva) mesicne je nejaka horentni suma? To je spis skoro-fre hosting... a cene holt odpovida kvalita :-)
Lidi jsou bohuzel tupci a koukaji na to, co je _NEJLEVNEJSI_ ... a jeste se divi, kdyz to nejlevnejsi je ve finale _SUNT_... byznys Bananu je postaven na lidske blbosti, ktera obzvlaste v nasich luzich a hajich pekne kvete :-)
máte svou pravdu, ale na druhou stranu je to typicky české - je to levné a tak je OK, že to není v pořádku. Ne, když se něco dohodne, má tam být napsáno, že to bude šunt a pak by to bylo OK. Ale přehlížet nekalé praktiky proto, že to je levné, podle mě správné není. (teď myslím obecně, ne zrovna banána, kdo ví jak to bylo)
Vtip je v tom, že u seriózní firmy není potřeba číst smluvní podmínky, protože se Vás nesnaží "obesrat" a vydělat na čemkoliv ;-) Říká se tomu morálka...
To je samozrejme blbost - jestli nekdo spoleha na to, ze ve smluvnich podminkach neni nejaka klicka a proto je necte, tak je s prominutim vul... :-)
Vas optimismus Vam zavidim. Bohuzel realita je jina a je krapet smutne, ze se vypichuji v "odbornych" mediich (mozna ucelove v ramci nejakeho konkurencniho boje) jen nekteri jednotlivci, prestoze znamky podobneho chovani je videt u vetsiny. V oblasti ICT obzvlaste...
Pokud byste se podíval na náš web a na web banánu, možná byste zjistil, že webhosting nenabízíme, proto tvrzení o konkurenčním boji je v tomto případě poněkud trapné. A můžete se zeptat šéfredaktora Lupy, že jsem ani nechtěl jméno našeho webu uvádět, aby si nemyslel, že si chceme udělat reklamu. Ovšem bylo mi řečeno, že naopak jméno webu uvést musím.
Stejně tak ale propaguju Banán, neboť i negativní reklama je reklamou. Mimoto o Mediahostu jsem se zmínil jenom jednou a zapadlo to do děje. S Mediahostem nemáme žádnou úmluvu, která by nás za tuto "propagaci" nějak zvýhodnila a už jen fakt, že se jedná o slovenský webhosting a ceny za převod CZK na slovenský účet nejsou nijak malé řadu lidí odradí, proto si myslím, že ta má malá zmínka Mediahostu nijak výrazněji nepomůže, jestli vůbec.
Proc by to byla blbost? Proc by musela byt v kazde smlouve klicka? Ferovej obchodnik to tam muze napsat normalne transparentne a ne to schovavat do zaplavy malinkatych pismenek. Ta informace je tam uvedena tak jako tak, ale u ferovy smlouvy ji vidite na prvni pohled a nemusite se o ni dozvedet az kdyz uz je pozde.
Normalni to ve smlouvach bohuzel je. Tim normalnim nemyslim stav, ktery by mel spravne byt, ale realitu vsedniho dne. Dnesni konzumni svet s honbou za vecmi co mozna nejlevnejsimi tomu jen nahrava. A obavam se, ze podobne vykriky do tmy na tom zmeni jen pramalo, protoze stado tahne dal...
Mate pravdu, treba moje smlouva s ISP je jedna klicka vedle druhe.. ale v realu se chova neuveritelne seriozne. Ve smlouve jsou reakcni doby od 4 do 24h a protom zvedatelefony na prvni pokus, zavady resi okamzite a operativne behem 5minut.
Ve smlouve mam 200kbps a protim ma +/- 2000kbps obema smery uz pres dva roky nonsop navic bez fupu.
Ve smolouve se vzdy najde spousta hacku a podobnych veci. Ale vzdy jde o to jestli se dva lide (firma a zakaznik) dokazi vzajemne respektovat a vyjit si i vstric a rozume se dohodnout. V tomto pripade zminenem v clanku bohate stacilo nejdrive varovat o vadnem skriptu pripadne o jinem problemu a pak odstavovat web pokud slo skutecne o problemy tohoto razu. Pokud ale slo pouze o reklamu je to krajne neeticke a neprofesionalni a takovito hosting by u me skoncil na veky veku i kdyz by mel cenu polovicni oproti konkurenci.
Jen na Lupe nam nejak posledni dobou vychazeji clanky dokazujici spise opak. Skoro mam pocit, ze Lupa se nam na tento typ clanku zacina specializovat - namisto informovani o novinkach v oblasti internetu se tu stale casteji objevuje bulvar kydajici hnuj na nejakeho poskytovatele.
Jo? A kdy treba byl dalsi podobny clanek? Nikdo nebude cist ani psat clanky o tom, jak neco funguje tak, jak si zaplatil - to by melo byt prave normalni.
Predstav si to - kazdy den bude na Lupe clanek - "Super! Dalsi den, kdy nam nas server funguje, internetove pripojeni nespadlo, telefon telefonuje...." apod
Je dost temat, o kterych je mozne psat - rozvoj siti, nove sluzby, srovnavani kvality sluzeb... Jenze takove temata jsou narocnejsi na pripravu, chvili trva nez se testy provedou, clovek musi o veci neco vedet, aby o ni mohl psat. Moc prace...
Kydat hnuj proto ze 'neco nefunguje' naopak nevyzaduje zadne znalosti... asi proto vetsina clanku je na toto tema :-)
Ano, a to je duvod, proc kvalita Lupy (jejiz pamatuju zacatky) jde posledni dobou tak dolu. Byval to podstatne kvalitnejsi magazin se skutecnou informacni hodnotou... no nic, zda se, ze Lupa se orientuje na bulvar a ctenare to laka - skoda tomu.
Pri vsi ucte i smyslu pro humor, skutecne mate pocit, ze vetsina clanku na Lupe za posledni tyden (dva, tri, ...) jsou o spatnych zkusenostech uzivatelu (pricemz na techto tematech nevidim nic spatneho a podle zajmu ctenaru nejsem sam)?
BTW, "hazeni spiny" by bylo, kdybychom nedali druhe strane prostor pro vyjadreni... Ale to asi nema cenu rozebirat, ze? :)
Jestli ten zajem nebude tim, ze bulvar obecne tahne :-) Otazkou jest, zda bulvarni 'senzacni' odhaleni je to, kam Lupa hodla smerovat. O deni na ceskem internetu toho tu az tak moc uz neni - a ne ze by se nic nedelo, ale posledni dobou si o tom clovek precte spis jinde...
Rekl bych, ze slovo "bulvar" je dnes uzivano v tak sirokych mezich, ze diskutovat o bulvarnosti toho ktereho media je temer ztrata casu. Pokud vam skutecne vadi clanky se spatnymi zkusenostmi uzivatelu, muzete je smele vynechat a cist tu drtivou vetsinu ostatnich...
Naivko, žijete asi v jiném světě. Podívejte se, co všechno mají ve všeobecných podmínkách různí "velcí" operátoři, Microsoft, banky, nebo různé energetické společnosti. Většinou je to vše drobným písmem ve stylu zákazník je povinen a dodavatel za nic nezodpovídá, ...
Ona je spíš otázka, do jaké míry poskytovatel hostingu podmínky dodržuje. Najděte mi jakoukoliv webhostingovou společnost, která nemá ve svých podmínkách jednotlivé body napsány tak, aby vám kdykoliv nemohla web odstřihnout a peníze si nechat. Ale hostovat se někde musí a tak musíme podepsat i smlouvu, se kterou úplně nesouhlasíme a doufat, že ji v rámci nějaké vzájemné slušnosti nebude poskytovatel dodržovat na 100%.
Jsi opravdu kretéééééééén, pokut ti podmínky banan.cz neseděli, tak jsi tam neměl hostovat. Dobře ti tak, a nauč se programovat, díval jsem se na ty tvé stránky a docela pěkné pro použítí sql injection :-)
Mobilnaut se nezabyva programovanim nybrz "mobilitami". Proto je pro ne redakcni system (nebo co to tam maji) prostredek, nikoliv to, co "inzeruji - vykladni skrin".
jezdi octavii v kombiku, tuprava tuzer. sorry ale diskuze je hodne OT ale nechapu jak student VS muze predvadet tyto nesmysli v diskuzi (hovorim o ovocehostingari ne o ostatnich) durazne bych apeloval aby se u neregistrovanych IP proste ukazala.
sice by zmizeli insideri ale lupa nehyri posledni dobou uplne moc insider-tematy
Od cloveka, co se sam nepodepsal to pusobi vice nez komicky ;-)
Faktem je, ze "anonymity" (bez ohledu na to, zda uvedu svou prezdivku ci nikoliv) zde vyuziva drtiva vetsina pisatelu... pranyrovani jsou ovsem jen ti, kteri neuvedou (byt klidne podvrzenou) prezdivku... a autor se posuzuje podle stylu psani :-) Jsem osobne rad, ze anonymni prispevky podobne zmatence utvrzuji v tom, ze pisatelem je jedna konkretni osoba (ackoliv tomu tak v realu neni) - aspon je vetsi sranda :-D
Ale vazeny pane, smlouvy jsou prece od toho, aby se dodrzovaly. Je logicke, ze lacine veci nebyvaji moc kvalitni - prikladu ze zivota mate kolem sebe myslim dost :-) Pokud vyzaduji nejakou kvalitu - musim pocitat s tim, ze me to neco bude stat.
Jiste, hostovat se nekde musi - ale musim predpokladat, ze kvalita neco stoji - ocekavat, ze za 75Kc mesicne vam bude nekdo trhat ruce a jasat, ze mu pretezujete server je silne naivni :-)
Ano, to by od veci skutecne nebylo... a osobne mi to na Lupe celkem chybi. Ale do toho se Lupe a jejim pisatelum moc nechce, precijen to obnasi trosku vic prace nez nenarocne odpublikovani prispevku jednoho nastvaneho byvaleho zakaznika nejake firmy :-) Clanek a nektere komentare naopak navozuji pocit, ze i za 75Kc by clovek mel mit 100% dostupnost, neomezeny traffic, diskovy prostor, procesorovy cas, pamet... no proste nejaky hyperextrasuperhosting za hubicku :)
Podivej se na Banan.cz - tam to maji napsano primo na titulni strance - 3500 MB mista, NEOMEZENY TRAFFIC (!!!!!!!!!!), zalohy dat! (kdosi tady psal, ze Banan ani negarantuje, ze zakaznikovi nezmizi data - jak videt, kdyz ptacka lapaji, jinak mu zpivaji)
Podivej se na reklamy :-) Tam take slibuji treba uzasne vyprani vsech skvrn, ty ho koupis, hodis do pracky spinavou kosili... a ejhle, skvrna po vyprani nezmizela... sakra, kde nastala chyba? :-)
Reklamy nejsou o tom, aby potencialniho zakaznika informovali o nejakych negativech, ty jsou zpravidla ukryte v textu smluv - a tise se tam pocita s tim, ze vetsina lidi je natolik hloupa, ze si je dukladne neprocte :-) Ano, spravne to neni... ale proste se to dnes a denne deje.
No, tak to asi ne... Klamava reklama je zakazana uplne stejne jako jakekoliv jine podvody. Proto zadna reklama neslibuje ze vypere jakoukoliv skvrnu, ale bude hovorit obecne nebo o zkusenosti nejakeho nastrceneho radobyuzivatele vyrobku. Naproti tomu to co je na bananu, to je pomerne presna specifikace, nepletu-li se (nezkoumal jsem..)
Ad validita: Web jako takový validní je, ovšem redakční systém zatím nedokáže zvalidnit zadaný nevalidní kód, takže se čas od času stává, že se na nějaké stránce chyba objeví. Teď se to stalo zrovna u reklamy. I když validátor ukazuje asi 11 chyb, je to všechno v jednom řádku a prakticky jedna chyba může za všechny a nebude tedy problém chybu odstranit (díky za upozornění), narozdíl od owebu, kde je právě 500 chyb. My se také narozdíl od owebu nechvástáme tím, že někomu vytvoříme kvalitní web.
Ad podmínky:
1) My jsme uzavírali smlouvu na základě úplně jiných podmínek, než které jsou teď dostupné. Tím nechci říct, že tam podobný nebo stejný odstaveček nemohl být, ale to Vy také nemůžete vědět.
2) Vám přijde 1,5 GB denně jako nějaké vysoké číslo? Mně tedy ne, navíc když na fóru kdysi psali, že 100 GB pro ně není problém.
Ano, ja nevim za jakych smluvnich podminek jste smlouvu uzavreli - bohuzel, to se ctenar z vaseho clanku nedozvi. Vychazel jsem z aktualnich vseobecnych podminek. Budte rad, muzu se take domnivat, ze ve smlouve (ktera je NAD vseobecnymi podminkami) jste meli napsano napr. prenos 30GB/mes ;-)
1.5GB/den neni zas tak malo, zvlaste pokud jde o obsah dynamicky generovany nejakym PHP scriptem z databaze. On takovy blbe napsany dotaz do blbe zindexovane databaze dokaze udelat pekny bordel. A kdyz se takovych dotazu na vygenerovani jedne stranky sejde vice, tak to je teprv vesele :-) Rozhodne 1.5GB statickeho obsahu zatizi znatelne mene nez totez generovane pokazde 'za letu' pomoci PHP/SQL. Mozna to vas 'novy' webhoster resi hrubou silou (vykonem serveru), takze se tyto 'vady' ted opet skryly....
Srovnavat mam kde, jeden z projektu mi generuje denne ~3GB dat, z toho je ~1GB dynamicka diky provozovane diskuzi a zbytek je staticky - hadejte co generuje vetsi zatez. Rozhodne ale tento projekt neni na nejakem hostingu za 75Kc - nachazi se na vlastnim serveru, kde generuje cca 1/2 zateze celeho stroje. Ano, je to ponekud nakladnejsi reseni :-)
Ostatne - proc nema banan archiv vseobecnych smluvnich podminek? Takhle si tam zitra da, ze vsichni uzivatele musi chodit v latexovych obleccich a nikdo mu nedokaze, ze toto ustanoveni v dobe uzavreni smlouvy tam nebylo...
Smlouvu uzaviraji obvykle dve strany. Je obvykle, ze text cele smlouvy (vseobecne podminky jsou jeji nedilnou soucasti) maji obe smluvni strany - tj. poskytovatel A TAKE zakaznik. Neni nic jednodussiho, nez kdyz zakaznik/autor/stezovatel text podminek pote sescanuje a demonstruje rozdil ;-)
A proc? Neni spise seriozni chovani, ze kdyz provedete nejakou zmenu ve vseobecnych podminkach, tak:
a, na to upozornite DOPREDU vsechny zakazniky emailem (a date jim moznost nahradniho reseni v pripade nesouhlasu se zmenou)
b, povedete changelog zmen, aby to bylo dohledatelne (proc by to mel delat kazdy zakaznik?)
Ostatne - jednostrana zmena podminek nemuze byt dle naseho pravniho radu platna (a to, ani kdyz si to v puvodnich podminak napisete, ze to muzete kdykoliv udelat)
Zkuste toto rici svemu mobilnimu operatorovi, bance, pojistovne... ;-)
Kazdopadne, tvrdite ze nekdo jednostranne zmenil zasadnim zpusobem podminky a sam pro to nemate zadny dukaz. Trosku trapne, coz? :D
Zkusim. Pokud mi zmeni smlouvu bez meho souhlasu tak, ze bude pro mne vyrazne nevyhodna, tak mi to bude stat za to pozadat sveho pravnika, aby jim smlouvu bez nahrady vypovedel.
Banan musi dokazat, ze zakaznik odsouhlasil tu verzi smlouvy o ktere tvrdi, ze ji odsouhlasil.
Banan ale nikde nic netvrdi (v kontextu tohoto clanku). Spekulujeme tu sami nad podminkami sluzby, aniz bysme vedeli, co ve smlouve skutecne je ustanoveno a vychazime defacto jen z aktualniho zneni vseobecnych podminek. Pokud nekdo pise clanek, tak bych ocekaval ty fakta o sluzbe, a ze podobne skutecnosti radne dolozi - takhle si clovek odnasi jen dojem, ze autor si smlouvu ani neprecetl (i z komentaru je videt, ze autor sluzbu soudil dle hlavni stranky a vyjadreni na forech a smlouvu ani moc nestudoval). Clanek neni ani 'alternativni' formou reklamace nefunkcnosti sluzby, kde by poskytovatel mel dokazovat provineni zakaznika. Dokonce bych se jako poskytovatel bal detailni udaje o konkretnim zakaznikovi (a jeho problemech) bez jeho predchoziho explicitniho souhlasu publikovat takto verejne... ono by bylo napadnutelne o nekom rikat, ze je treba neschopny programator, co ani neumi napsat optimalizovany sql dotaz :-)
Banan tvrdi, ze zakaznika odpojil, protoze porusoval smlouvu - cituji: "K odstavení webu mohlo docházet pouze z důvodu nadměrné zátěže serveru." (Co je to nadmerna zatez? Zatez ceho? CPU? Memory? I/O? LAN? Jake jsou limity? Kde jsou limity uvedeny ve smlouve?)
To bohuzel nemuzeme posoudit - smlouvu mezi autorem a bananem nikdo z nas nevidel. Co je to nadmerna zatez se zeptejte bananu (a mel se autor ptat hned pri podpisu smlouvy...)
interne vim, ze castecne mate pravdu sql to ma neco kolem 1.5sekund strojoveho casu behem 10 min, ale web ma trosku vice, dost to kolisa obcas 5 sekund obcas az 30 sekund stroj casu za 10min (ale je to dost slaby server kde to ted jede tak to muze skreslovat), coz uz je dosti. ono to pak jde resit ze se jim nabidne prechod na vyssi model s vice vykonem.
Dovolím si přispět svojí kapkou k problému. Server pana z článku na databázi \"konzumuje\" tyto hodnoty cpu (pruměry za posledních 24 hodin). Tj ano není to web který by se dal označit za běžný. Na singlecore Opteronu 2.0 GHz, konzumuje jen databáze ve špičce 30.2 sekund z (600). Jen databází tedy využívá server v hodnotě přes 80.000 CZK z 5,1% to vše při velikosti cca 50MB čistých SQL dat. Znamená to tedy, že \"nákladová cena\" při živostnosti 3 roky BEZ ZISKU je někde okolo 115 CZK/měs.
Každý kdo prošel první třídou musí tedy vědět, že webhosting za 75 CZK/měsíčně právě na takovémto zákazníkovi prodělává, a proto se ho budou snažit různými praktikami přesvědčit na větší a dražsí varianty nebo na dedikovaný stroj. Reálná cena za takovýto projekt by měla být okolo 500 CZK/měs.
Toliko názor. K banan.cz se vzhledem k své zaujatosti/neobjěktivitě nemůžu vyjadřovat. V archivu mailu mám podobných historek nepočítaně.
Trh se dělí na na webhostery:
- silné dominantní
- rostoucí snaživé
- pasivní stabilní
- pasivní dožívající
- zoufalé
silný dominantní se nikdy nesníží k tomu, aby pokoutnými taktikami shazoval web klienta. Obvykle dá termín a novou cenu a buď to zákazník vezme, nebo jde jinam (obvykle pak ze zoufalství skončí právě u webhostera z kategorie zoufalých)
webhoster rostouci snaživý, nejen že sleduje vývoj trhu a tím pádem kopíruje nabídky velkých za obvykle o 20-30% menší cenu, aktivně inzeruje oslovuje má různé provizní systémy a snaží se dostat do co já vím první pětadvacítky. tento webhoster se tedy snaží o kompromis a obvykle s cenou skončíte v půli cesty mezi jeho ideální cenou a cenou za kterou jste objednal na webu.
webhoster pasivní stabilní je takový, který má buď stabílní dostatek klientů nebo webhosting s přidanou hodnotou (publikační systém, seo). Tady se nehraje úplně o cenu ale o kvalitu - často působí na trhu 5+ let a proto má stabilní spokojenou klientskou základnu. tento občas takovýto nadprůměrný ústřelek přikreje nebo \"rozpustí v ostatních klientech\" nebo jde s cenou mezi mezi velkého a aktivně snažícího a na svém TRVÁ.
webhoster pasivní dožívající se k problému postaví tak, jak aktuálně ho pálí - nepáli nezdražuje, pálí - dává ultimáta.
webhoster zoufalý - nabízí neomezeně pošty, přenosů, vše v ceně a nejlépe je nejlevnější na trhu. Požadavek na cenu a kvalitu jsou prostě v rozporu. Věřím že jde masově (což se o žádné CZ firmě ve webhostingu nedá říci) jde provozovat webhosting za 4.96$ měsíčně za 5GB prostoru ale to hovoříme o firmách které mají 500.000+ klientů a pár excesů tohoto typu snesou.
Lupa by měla provést nějakou skutečnou investigativní činnost a aktivně vstupovat do komunikace klient webhoster a pak terpve dělat závěry. Pochopil bych (už jsme u kategorií webhosterů) kdyby prostě slušná firma uplatnila kouzelnou formuli co má ve smluvních podmínkách (\"na službu není právní nárok\") oželele cca 100 CZK/měs, popřála klientovi hodně štěstí jinde a zcela otevřeně se rozešli. často to pak dopadá takhle. Zákazník má pouze kupovat hosting tak, kde mu nabízí bez udální důvodu vrácení peněz (měsíc výpovědka, bez vrácení bonusů a slev) a pěkne v klidu vydobropisovat penízky a poslat je zpět.
Ještě k tomu skriptu: Jak jsem psal, skripty fungovali přes půl roku dobře a po přesunu na Mediahost.sk, kde neustále kontrolují zátěž serveru jednotlivými skripty, zase všechno bezvadně funguje, takže na špatný skript bych to opravdu neviděl.
Bez odpovidajiciho bezpecnostniho auditu provozovaneho kodu tezko delat zavery. Vy se budete dusovat, ze je vse v nejlepsim poradku - a malokdo bude mit moznost overit, ze skutecne pravdu mate.
Ty teda mlzis - to ses naucil nova slovicka? "bezpecnostni audit" :-))))
Proste a jednoduse - na jinem webhostingu problemy s temi samymi skripty nebyli a nejsou (dle tvrzeni autora). PROC by si autor vymyslel? On se zivi necim jinym, nez webhostingem a potrebuje, aby mu jeho stranky fungovaly!
Treba ty problemy nejsou proto, ze se nachazi na silnejsim HW, ktery svou hrubou silou prikrije nektere nedostatky chybneho a neefektivniho kodu. A nebo proto, ze utocnik zrovna neutoci :-)
Pokud potrebuje neco garantovane funkcniho (potazmo generuje 1.5GB denne), mel by si to take nalezite zaplatit... a ne cekat, ze za 75Kc kolem nej budou skakat, jako by byl jediny na svete :-)
Ale já nechtěl, aby kolem mě skákali, ale aby alespoň když už ten web vypnou, tak aby se zobrazila chybová stránka, ne hlavní stránka Banánu, to pak ten, kdo k nám přijde vůbec neví, co se stalo a jestli se má vůbec vrátit.
Mimoto je problém Banánu, že za 75 Kč nabízejí podporu. Když už ji nabízejí, tak ji přece musí plnit. Kdybyste si koupil boty za 800 Kč a po 300 metrech vám upadla podrážka, tak to taky necháte bez povšimnutí, že se to dalo čekat, když jsou tak levné?
Zakaznik cekal, ze za sve penize dostane to, co si objednal a co zaplatil. Je uplne irelevantni, jestli zaplatil 75 Kc nebo 75 kKc nebo 75 MKc.
"Dukazni bremeno" je v tomto pripade na strane poskytovatele - zakaznikovi nefunguje web a jen poskytovatel ma moznost a dostatek informaci, aby ukazal, ze je to chyba zakaznika.
Jake si zaplatil parametry sluzby, jaka je garantovana dostupnost apod? :-)
Mam takovy neblahy pocit, ze u toho 75Kc toho moc smluvne garantovaneho nebude... a naopak bude omezovano vse co pujde - vice ci mene okate. Za SLA se plati... a ne malo.
Muzete mi rict, na zaklade jakeho zakona (ci jineho adekvatniho ustanoveni) predikujete, ze sluzba bez specifikace urovne dostupnosti musi garantovat pet devitek (99.999)? :-)
Smluvni podminky (v aktualnim zneni) neobsahuji zadne garance, sankce pro pripad, ze sluzba dostupna neni... Smluvni podminky (v aktualnim zneni) naopak treba obsahuji klauzuli, ze muze dochazet k vypadkum (a neni jednoznacne specifikovano jak moc)... a dokonce ze muze dochazet ke ztrate dat.
Vsak pise vse co je v jeho silach... misto aby Vam konecne docvaklo, ze v jeho silach toho asi tim padem moc neni a nebude, tak si nalhavate ze by to mohlo byt lepsi a domnivate se, ze nedela vse, co by mohl :-) Proste na vic nema, tak co resite? :-)
Vy si tu pisete co je zakonna povinnost a co nie, ale (aspon v SR a predpokladam ze v CR rovnako) obchodny zakonnik taketo veci neupravuje. Jednoducho - sluzba ktora je zaplatena ma byt poskytnuta (hoci aj so 100% garanciou). V case pokial sluzba nie je poskytnuta, mal by poskytovatel vratit peniaze. Ale iba relevantnu cast. Cize ked zakaznik plati 75 Kc za mesiac a 1 den (podotykam cely den) mu nefunguje web, ma narok na vratenie 2,42 Kc. A aj tento narok si musi uplatnit pisomne. Takze asi tolko k zakonom.
Ak chce zakaznik vatsie garancie, nad ramec zakona, nech si taketo podmienky da do zmluvy (pisomnej). Vatsinou ale low-cost hostingy ziadne pisomne zmluvy neuzatvaraju (a vedia preco). Okrem toho k uzatvoreniu pisomnej zmluvy treba minimalne zakupenie postovej znamky na oboch stranach. A pri low-cost webhosterovi a cenovo supercitlivom klientovi moze ist u oboch stran o vazny a neprekonatelny financny problem :).
To je pravda, ale dolezite je, co sa stane, ak sa sluzbe v plnej vyske neposkytne. Na to som zodpovedal v predchadzajucom prispevoku. Zakaznik ma v takom pripade narok na vratenie alikvotnej ciastky zo sumy, ktoru za sluzby zaplatil. Cize ak plati 75 Kc mesacne, poskytovatel mu je pri 12 hodinovom vypadku povinny vratit 1,21 Kc. :)
Smluvni podminky (v aktualnim zneni) neobsahuji zadne garance, sankce pro pripad, ze sluzba dostupna neni... Smluvni podminky (v aktualnim zneni) naopak treba obsahuji klauzuli, ze muze dochazet k vypadkum (a neni jednoznacne specifikovano jak moc)... a dokonce ze muze dochazet ke ztrate dat.
Dokaz, ze zakaznik odsouhlasil tohle zneni!
Tyhle jsem rozhodně neodsouhlasil. V době, kdy jsem u nich hostoval se podmínky min. jednou změnili a když se někdo na fóru ptal, jak je to s odsouhlasením podmínek, bylo mu řečeno, že nové podmínky odsouhlasí prodloužením hostingu na další období.
Dovolim si vas odkazat na vyhledavani typu "v dobre vire", a "obvykla", pokud by doslo k soudnimu sporu a ve smlouve neni specifikovan onen parametr, soudce by rozhodl na zakladne obvyklych parametru takove sluzby a obvykle je, ze webhosting funguje 24/7 a ze pri chybe ze zobrazi chybova stranka.
Hmm... soudce by rozhodl? ...vy dokazete predpovedet, jak by soudce rozhodl? :-)
U one obvyklosti by se jiste mimo jine posuzovaly parametry srovnatelnych sluzeb, nikoliv nejake pocity o tom, ze neco musi fungovat porad. A parametry srovnatelnych sluzeb rozhodne negarantuji nejakou 100% dostupnost... (a samozrejme tezko muzete hosting za 75Kc porovnat s podobnou sluzbou za 3000, myslim ze i soudci bude jasne ze tech 3000 zakaznik neplati jen tak)
Hostuji u onebit.cz. Má 3 hostingové programy od 30 do 85 Kč. Ze začátku jsem hostoval za ten nejlevnější, když se však zvýšily mé požadavky, přešel jsem na nejvyšší variatu. Hostuji u nich od prosince 2005 a po celou dobu můj web sleduje mereni-dostupnosti.cz - v průměru kolem 99%. I levný hosting může mít vysokou dostupnost a i když jí přímo negarantují tak jakožto seriózní podnikatelé se jí snaží udržet. Banáni, ale bohužel seriózní nikdy nebyli a nejspíše ani nebudou. PS. když začínali tak jsem se jakožto potencionální klient na něco ptal, odpovědi jsem se nedočkal za to od té doby mi pan Kaluža posíla spam - ještě je tak blbý, že se podepíše.
Zajimave, tak kdyz nekde napisu nejake slovo co je na nej ochranná známka, namátkou třeba Coca-Cola, tak mi za pet minut budou klepat na dveře právníci??
Chlape jsi divnej ;-)