Magore, hostuješ download server s fotografiemi. Můžu vědět, který hosting ti to toleruje, to je jak by SEZNAM.CZ začal hostovat u banánu za 75/měsíčně.
Myslim ze nedoslo k pochopeni cilove skupiny takovych (zdarma-/zalevno-hostingu). Webhosting za 75Kc mesicne asi nebude zameren na projekty generujici gigabajty trafficu, ale spise pro stranky s mensi navstevnosti (kterych na server lze umistit kvanta vedle sebe a tim snizit naklady a v dusledku cenu pri zachovani rentability). Jak je to s tou "neomezenosti" je nazorne videt ve vseobecnych podminkach. Je to stejne "neomezena" sluzba, jako "neomezeny" internet s FUP na data...
Problem jsou lide, kteri si mysli ze jim za 75Kc nekdo bude hostovat nejaky hojne navstevovany komplexni projekt - ano, 1.5GB/den zminenych vyse neni zrovna malo a jsem rad, ze tu toto cislo padlo - alespon je nazorne videt, kterak si nekdo vybral sluzbu neodpovidajici narokum, ktere na sluzbu ma a nasledne se divi, ze sluzba jeho naroky proste nesplnuje.
Bohuzel clanek ani v naznaku nedokazuje, ze by k nejakemu poruseni smlouvy doslo. Clanek se mota kolem nejakeho "neomezeneho" trafficu (klasicke marketingove kecy), ktery je ale ve smluvnich podminkach (asi v realu dosti znacne) omezen takovou nicnerikajici formulkou o obvyklosti generoveho provozu.
Autor v komentarich priznava 1.5GB dat denne. Osobne bych u tak ultra-levneho hostingu ocekaval, ze to uz je hranice, kdy k porusovani parametru mozna i dochazi... ale to oba spekulujeme, autor moc smluvni podminky nerozvadi (on je spise ani necetl) a z vyjadreni provozovatele take nic nevycteme.
Prectete si laskave znovu smluvni podminky (kdyz uz ignoruje to, co Vam o smluvnich podminkach je psano zde v diskuzi) - bohuzel k Vasi smule tam neni napsano, ze by traffic byl neomezeny. A to, co se pise na forech je myslim irelevantni... to neni zadny zavazek, ze takovou sluzbu dostanete :-)
Nezastavam se Bananu (sam by si tam nic nedal ani kdyby mi platili), jen si dovoluji poukazat na Vasi hloupost. Pokud jste podepsal smlouvu, kde je limit vyspecifikovan nejakou "obvyklou mirou" bez blizsiho udani, tak ted si stezujte sam sobe na vlastni blbost. Ale mozna to pro Vas je lekce dobudoucna ;-)
Ve smluvnich podminkach neni specifikovano zadne cislo. Alespon v dokumentech, ktere jsou verejne pristupne. Kde berete tu jistotu, ze zakaznik nema limit treba jen 1MB/den? ;-)
Proc by mel BANAN zverejnovat (osobni) korespondenci se zakaznikem? Vam by se libilo, kdyby technicka podpora nejakeho providera zverejnila korespondenci mezi jim a Vami?
Autor clanku mimochodem korespondenci tez nezverejnil - pouze z ni kontextove vytrhal nejake veticky, ktere se mu zrovna hodily.
Jiste, autor muze k soudu podat zalobu... rad si prectu clanek publikujici takovy rozsudek - jeho informacni hodnota bude mnohem vyssi nez nejake Vase spekulace na tema povinnych pet devitek...
Proc toto neni podlozeno cisly se ptejte zejmena pisatele clanku. Osobne to vidim jako nedusledne uplatnenou reklamaci :-) Cekat, ze se bude resit nejaka podobna reklamace v mediich je opravdu naivni...
Ale zaloba se mu podavat, jak uz mnozi z komentaru pochopili, nechce... to je pak tezke :-) Tam kde neni zalobce, tam neni ani soudce... to je tezke pak.
Takze nam tu zustava jen placnuti do vody v podobe clanku na Lupe, ktery za par dni zmizi z uvodni stranky a za mesic vsichni zapomenou, ze tu vubec ten clanek byl :-)
O tom by v takovem pripade rozhodoval ale soud, ne ty. Neexistuje zadny zakon, ktery by implicitne prohlasil smlouvu kvuli jednomu jejimu ustanoveni za neplatnou celou... a rozhodnuti soudu proste predjimat nelze (i kdyz v teto debate je to velka moda) - nebo ty snad vis, jak soud rozhodne predem? :-)
Oni za tu sluzbu take nalezite plati... a urcite vice nez onech 'skvelych' 75Kc za mesic. Tak se nedivte, ze se o takoveho zakaznika staraji ponekud lepe nez o vas 'maloplaticiho'. A takhle dopadnete vsude... i kdyz se vam ted subjektivne jevi, ze jinde to je lepsi.
Tak to je pěkný nemysl. Jednou jsou stanovené podmínky, řekli si za to určitou cenu (i kdyby měla být nulová) a je. A pokud nejsou schopní tyto podmínky dodržet, tak je hrubé porušení vztahu na jejich straně a ne přehnané nároky zákazníka. My jsme byli ze začátku na Pipni, naprosto otřesná zkušenost. Jednoho dne, když si kolega postěžoval na foru, nám bez varování nenávratně smazali celý web. Po této zkušenosti jsme zvolili jeden profesionální hosting, hostujeme u něj x domén už asi tři roky, nikdy jsme neměli závažnější problém, všechno řešili s ochotou a to i u hostingů, které stály 20 Kč měsíčně! To je podle mě kvalitní standard a pokud to hosting nesplňuje, tak se nebudu vymlouvat na to, že málo platím, ale okamžitě od nich uteču.
Samozřejmě, smluvní podmínky je jedna věc a chování druhá. Ale jestli poskytovatel hostingu schválně hledá skulinky ve smluvních podmínkách, vyhýbá se komunikaci se zákazníkem atd., tak je to pro mě neseriózní hosting a odejdu od něj. Pokud si objednám nějakou službu, tak chci, aby byla plněna. Pokud časem náhodou moje nároky přesáhnou parametry objednané služby, tak se s poskytovatelem služby dohodnu na řešení. V tomto případu není zřejmé, jestli došlo k překročení parametrů (s nejvyšší pravděpodobností ale ne), no a nějaká vůle poskytovatele najít nějaké řešení už tu není vůbec.
Pro deticky z materske skolky znovu a polopaticky: Poskytovatel si vyhrazuje pravo jednostranne omezit vyuzivani techto sluzeb v pripade, ze objem prenasenych dat dle vety prvni tohoto clanku (4.3) prekroci miru obvyklou pi beznem vyuzivani techto sluzeb.
Jestli si nekdo na zaklade teto vety mysli, ze je trafic neomezen, tak je DOST naivni :-)
Normalni clovek se uz v te chvili zamysli, zda za 75Kc je vubec realne neco takoveho poskytnout. Kdyz Vam nekdo slibi nove BMW za pet tisic, tak asi take zapochybujete... je zvlastni, ze u webhostingu toto moc neplati :)
Pokud v ramci sluzby hostuji sto webu, kde kazdy prenese v prumeru 100MB/den a pak se tam objevite Vy se svymi 1.5GB... tak onu beznou miru (obvyklou pro danou sluzbu) proste prekrocite. Zalezi na uhlu pohledu a toho, co je pro Vas ta bezna mira...
Dokonce se domnivam, ze pri pripadne zalobe by tento argument zcela jiste ze strany poskytovatele sluzby padl - a dost pochybuji, ze by soud pak Vase prenosy uznal jako obvykle.
Jiste, nasla by se tam rada dalsich pochybeni... ale to je jina kapitola, resime tu odstavku webu z duvodu nadmerne zateze (ktera jak uz nekolikrat bylo receno neni jen o tom, kolik bajtu kdo prenese) :)
Ani bych nerekl, ze nekde je psana povinnost se takto vubec "agresivne" branit. Me osobne by podobne vypady cloveka, ktery se v diskuzi uchyluje ve finale k vulgarismum nechaly vcelku chladnym... :)
V tom pripade mi ukazte nejaky rozsudek soudu na toto tema :-)
Kdyz jste si tak skalopevne jist, ze by to vsichni ISP projeli, proc dosud nikdo nepodal zalobu? Proc dosud nemame nejaky rozsudek na toto tema (o kterem by Lupa psala)... ono to asi tak horke s tou jistotou nebude, coz? :-)
Vetsine uzivatelu je to sumak (limity nevycerpaji), vetsina zbytku se na sebe boji upozornovat antipiratske organizace a zbytek ma jinou praci nez chodit par let k soudu za ucelem ziskani zadostiucineni v radu stovek korun :-)
Je mi lito, ale ani email (icq, fora...) rozhodne neni zadnou prokazatelnou formou reklamace (kdyz ani neni garantovane jeho doruceni - viz RFC) - a u soudu s tvrzenim "poslala jsem tam email" by se asi jen tezko obstavalo. Vemte tuzku, papir... poslete doporucene s dorucenkou - takove jsou bohuzel nase zakony ;-)
Autor si zde na jedne strane stezuje, ze navstevnost projektu je mala na to, aby se to lepe ufinancovalo (lepsi hosting atd) a vy mi tu na druhe strane tvrdite, ze nekdo vyuziva popularity k vlastni propagaci. Bud je ten web popularni a navstevovany - a pak si na sebe ma sanci vydelat, nebo neni a pak ani Banan nemuze mit zadny profit z nejake popularity.
Mohl byste vedet, ze kusu papiru se v teto zemi dava mnohem vetsi vaha nez jakemukoliv sdeleni zaslanemu elektronicky. Zkuste se podivat na problematiku elektronicke fakturace, mozna budete nemile prekvapen :-)
Nad emailem (zvlaste bez elektronickeho podpisu) kdekdo mavne rukou, nad klasickym papirovym dopisem nikoliv...
Některé firmy vznikly tak, že si několik patnáctiletých puberťáků hrálo na tatínkově počítači a protože se na ně nadržení klienti (jiní puberťáci) lepili jako mouchy, napadlo je, že by to mohl být skvělý biznis! A tak to rozjeli!
Pro příklady nemusíme chodit daleko - pan "mumie", pan "spammer", bratři "free hosting"....
Protože jsou mladí a všeho schopní, neštítí se ničeho. Slovo "morálka" a "zodpovědnost" jim očividně nic neříká, protože oni tu nejsou pro vaši spokojenost, oni prostě dělají prachy. A ty prachy dělají ve velkém a nejlépe co nejrychleji, takže nějací otravující jednotlivci je nemůžou rozhodit - pozuráží je, pomluví, vulgárně odstřelí a jede se dál.
Ani se není co divit - pokud vyrostli v období bujícího kapitalismu, měli příkladů mezi velkopodnikateli dost a dost. Hlemýždí práce soudů jim také nahrává, kdo by se s nimi deset let soudil a stovku? Takže jsou beztrestní a dělají to, o čem si myslí že je nejlepší - "předplať a mlč, když držkuješ tak táhni". A kdo držkuje moc, ten si vyslouží trestní oznámení pro pomluvu. Takto se řeší spory!
V normální zemi se s takovými "podnikateli" vypořádá trh sám - klienti s nimi rychle zametou. Tady to ovšem funguje jinak - rozhoduje pouze cena. Ostatní parametry jsou bezvýznamné.
Pokud web porusoval smluvni podmiky, tak na to maji majitele upozornit!!! A pak trreba i ten web vypnout, ale nahodne misto webu davat svoji homepage je prasarna.
Proc nikde banan neuvernil dopisy , v kterych upozornuje mobilnaout ze porusuje smluvni podminky???
to bylo kdysi na zacatku po revoluci, ze jakoliv chybna cas smlouvy zneplatnila celou smlouvu, bohuzel se toho hodne zneuzivalo. Proste stacil jeden preklep a smlouva byla neplatna, co zkdyz nekdo ulatni po delsi dobe tak je to prusvih.
Tak ted to je zrejmne na uvaze soudu.
Pokud je to proti podminkam provozovatele, tak by to mel provozovatel napsat. Pokud ne, pak je to naprosto irelevantni podobne jakou barva oci uzivatele.
Podle sebe soudím tebe! Podmínky jsem si samozřejmě četl. A už jsem tady psal aspoň 3x, že Banáni na fóru přiznávali, že 100 GB trafik pro ně není problém. Když si čtete komentáře, čtěte si je celé!
Prave proto, ze tam neni specifikovane zadne cislo, tak nemuze byt zadna sluzba kvuli prekroceni trafficu odriznuta (pokud vsechno ostatni splnuje - zadne warez apod.).
Kdyz se tak ohanite smluvnimi podminkami a tim co je legalni a co ne, tak urcite vite, ze "obvyklou miru" urcuje soud na zaklade odborneho posudku soudniho znalce. Pokud odpojite klienta na zaklade vaseho nazoru, tak pokud on s tim nesouhlasi, tak jej musite pripojit zpet a zazadat soud, aby ve sporu rozhodl.
Vyhradit si muzes cokoliv, ale neznamena to, ze je to potom platne.
Pro deticky - poskytovatel ve svem vyjadreni k clanku nenapsal, ze duvodem odpojovani byly prekrocene objemy prenasenych dat. Tak co to tady porad vytahujes?
Vyprosil bych si takovy ton! O jakem download serveru to mluvite? Fotky jsou soucasti stranky a jsou velke maximalne 150-200kB! Jedine, co lze ze stranky stahnout je program o velikosti 908KB :-) S bananama zacal problem v momente, kdy zacly byt stranky uspesne... Stranky jsou navrzeny tak, aby fungovaly na pomalem HW a take funguji, i pres 4000 unikatnich navstev denne.
Tak zkuste napsat mail majitelům těch domén, jestli u nich jsou spokojeni. Třeba se nedivte, jestli Rádio Helax je u nich spokojené, když pro něho mají speciální server a když se někde mihne nějaký problém, tak hned slyšíte "Velké weby nám nevadí, hostujeme například Rádio Helax ...", takže se nedivte, pokud si tuhle vzácnou referenci tak opečovávají, když se s ní všude ohání.
Když jsem si službu vybíral, měli jsme trafik asi 40 MB denně, to že to tak stoupne jsme nečekali. A pokud se na fóru objeví informace, že 100 GB trafik není pro Banán problém, tak předpokládám, že 45 GB nebude také.
Nevim, proč se zastáváte Banánu. Snad jim nic nebrání v tom, aby napsali, že poskytují trafik třeba 30GB/měs. Pokud tam mají napsáno "neomezený trafik", tak by měl být neomezený, i když je to "jen" za 75 Kč.
Pokud jim poskytovatel nabizi v podminkach za 75 Kc moznost prenaset 1.5 GB/den, tak je uplne jedno, jestli je 75 Kc hodne nebo malo. Zakaznik nedostal to, za co si zaplatil.
Ano, je. Ale místo toho, abych to nechal být, rozhodl jsem se varovat ostatní, aby oni na to neskočili. Bylo mně jasné, že mě tady bude spousta lidí kritizovat (Banánů pod skrytými a smyšlenými nicky nevyjímaje), přesto jsem to udělal, i když jsem riskoval, že budu vypadat jak hlupák, co jim naletěl.
Jakekoliv smluvni podminky, ktere nejsou podepsane "fyzicky" nebo elektronickym podpisem jsou neplatne. Jste naivni.
P.S. pro hnidopichy - nejedna se o podminku postacujici, pouze nutnou - smluvni podminky musi byt take CELE v souladu s pravnim radem CR. Staci, aby jedno slovo/veta/odstavec odporoval stavajicimu pravu a CELA smlouva je neplatna!!!
To přiznávám, ale to už jsme zase u slušnosti. A když vedení firmy napíše (byť je to jen na fórum), že pro ně 100 GB není problém a přitom je, tak to také o něčem vypovídá, ne?
Jenze problem je v tom, ze to, ze byl web odstaven kvuli nadmerne zatezi je JEDNO Z MNOHA tvrzeni bananu, neni nicim podlozene (zatez CEHO? oni si ani nedali praci vycucat si z prstu nejake cislo!)....
Jenze tohle u kazdeho soudu projede, protoze jedine ten muze urcit tu miru a ten v tomhle pripade trebas taky rozhodne, ze poskytovatel porusil smlouvu => nese veskere naklady + zaplati i zpusobene skody. Pokud se tomuhle chce vyhnout, musi byt ve smlouve specifikovano vse.
Ostatne co se ISP a FUP(obecne pocitani dat) tyce, u soudu by zadny z nich nemel nejmensi sanci. A to z duvodu, ze nepouziva certifikovane a zapecetene meridlo, se kterym nikdo nemuze manipulovat.
NEDUSLEDNOU reklamaci? Takze to je vlastne chyba zakaznika, ze poskytovatel neodpovida na emaily a kdyz uz tak jen "a ted uz to funguje?"? UZ JE MI TO JASNE, ja byla hlupacka.
Tohle neni nedusledna reklamace - to je clanek o tom, ze uzivatel ma podezreni, ze Banan vyuziva popularity jeho projektu (tedy jeho prace), aby se sam propagoval.
To se zatracene pletete, reklamaci staci uplatnit i telefonicky(mate vypis hovoru) nebo ustne(nejlepe se svedkem) a email je uz dostatecne prokazatelny, hlavne diky tomu, ze odesilateluv MTA bude mit v logu uspesne doruceni adresatovu MTA a to soudu jako dukaz bohate staci.
Neni pravda. Neplatnost jednoho ustanoveni ma za nasledek neplatnost cele smlouvy (pred pul rokem jsem kupoval barak a tohle jsem dost podrobne s pravniky resil).
Je fakt videt, ze nejsi pravnik (ani ja nejsem) - jinak bys nemohl napsat, ze kdyz se jedna o "ustanoveni nepodstatne" - KDO rozhodne, jake ustanoveni je nepodstatne? A nepodstatne muze byt pro jednu stranu a ne pro druhou?
Proste pokud je ve smlouve neplatne ustanoveni, tak je cela smlouva neplatna. Tecka. Pokud jsi jednal v dobre vire (terminus technikus ;-)), ze smlouva je platna, muzes pozadat soud, aby celou situaci posoudil a ten muze rozhodnout, ze ackoliv je smlouva neplatna, tak je nektera strana k necemu povinovana, ale taky vubec nemusi (od toho jsou soudy, aby posuzovali spory individualne - proto nesoudi roboti, ale lidi :-)
V tom pripade ale neni prokazatelnou formou ani uzavreni smlouvy s Bananem, protoze to se taky neposila dorucenkou. Takze Banan by mel vsem uzivatelum vratit penize, protoze nemaji platnou smlouvu.
Co na tom vidis za nepochopitelneho? Proste navstevnost je dostatecne velka, aby bylo pro Banan zajimave si tam obcas hodit svoji webovskou stranku a reklamu "na cizi ucet", ale porad se nejedna o tak velkou navstevnost, aby vydelala autorovi vyrazne vetsi objem financi.