Nejsme otupělí, jenom se konečně začne něco dít správným směrem. Osobní údaje jsou platidlem.
Od dodavatele plynu přišel nedávno dopis, že podle GDPR potřebuje souhlas, no asi 2,5mm fontem tam byly perly jako "uložení osobních údajů od uzavření smlouvy po dobu osmi let od ukončení posledního smluvního vztahu pro potřebu profilování zákazníka a zaslání občasné obchodní nabídky obchodních partnerů." Oni z toho budou mít provizi za reklamu a já akorát budu trpět pod náporem obchodníků na telefonu?
Tyhle "normální praktiky", který GDPR snad zarazí, jsou jako kdyby dodavatel energie řekl, že ještě osm let po konci smlouvy musím jednou týdně dělat striptéra v gay klubu nebo poslat manželku pracovat jako topless tanečnici a 100% odměny jim mám odevzdat. Prostě nemám zájem nikomu (ani jim, ani bance a dalším vykukům) dělat prostituta a zadarmo už tuplem ne. Když mají za moje osobní údaje peníze, chci minimálně 95%, jinak se o tom odmítám vůbec bavit.
Vecne mate pravdu, ale pokud by temto vydavatelum skutecne zalezelo na ochrane osobnich udaju uzivatelu, tak by se jim vynalozena investice kvuli GDPR celkem jiste vyplatila. Napriklad vyssi duverou domovskych ctenaru v USA, jelikoz by vydavatel byl ve veci ochrany dat mnohem transparentnejsi nez vetsina online firem v USA.
> vynalozena investice kvuli GDPR celkem jiste vyplatila
Myslíte? V reálu by jenom zaplatili hafo za právníky a situace by zůstala stejná. Dejte nějakou kalkulaci, alespoň velmi odhadní.
Platíte data protection officer. Každé použití a analýzu IP/logů musí odsouhlasit právník, než se udělá. Každé zjišťování, jak dobře si jejich web vede musí odsouhlasit právník, že na to mají právní titul. A to mají jenom pseudoanonymní IP bez jmen, adres atd.
Např. od FB dostanete toto, pokud odmítnete aby zpracovávali informace od partnerů (=to jsou další trackovací systémy): Nebudeme vám reklamy zobrazovat na základě údajů, které dostáváme od partnerů. Upozorňujeme ale, že tyto údaje budeme stále používat k poskytování, personalizování a zlepšování našich produktů, k propagaci bezpečnosti, zabezpečení a integrity a k poskyrování....
No a teď jsem zase vlezl do mailu (minulý týden jsem to nějak nestíhal) a koukám, kolik lidí si najednou po letech vzpomnělo, že existuju a žadoní, abych jim zase další roky vydělával love...
Takže, nechám to měsíc-dva odpočnout a začne šikana - dotaz a údaje, kontrola souhlasu, udání. První na řadě bude e-shop, kde jsem nakoupil be registrace a najednou po pár měsících žebrají, abych se registroval. Nakakat a rozmazat...
No minimálně na to musíte najmout nového člověka na pozici "Data Protection Officer". A podobných legrácek je tam více. Některé americké firmy se k tomu staví poměrně zdravě: prostě odstřihnou zákazníky z EU a dál dělají svůj business a nezabývají se kdejakou šílenou kravinou. My už jsme možná příliš otupělí nekonečným přílivem zákonů, norem a nařízení. Američané ještě tohle zažité nemají a jejich vůle přizpůsobovat se není tak silná, jak u nás. Ten náš poraženecký přístup "ale vždyť je to jen pár papírků a podpisů navíc" je děsí.