Tak to samozřejmě, já to propadákem nazývám ze dvou důvodů: 1. Vzhledem k tomu, že Nova nasadila 1001 noc každodenně do prime timu, tak plánovala úplně jiné koláče sledovanosti. Věřila si v ovládnutí večerního času, jako se to povedlo Markíze. Místo toho Turci putovali pár dnů na to do odpoledních hodin. 2. Odpoledne v jejich cílovce 15-54 telenovela hází jen nějakých pro Novu průměrných 33%. Nejedná se tedy o žádný trhák ani v méně náročném čase.
Nova sice neprodává inzerci na cílovku 15+, jenže Prima s ČT ano a díky telenovele 100+1 noc se Nově podařilo nabourat podvečerní schéma konkurence a přitáhnout starší diváky k sobě. Takže Nova těží minimálně to, že díky turecké telenovele Primě s ČT klesla sledovanost a tím i příjmy z inzerce.
V prime time ne, ale myslím, že tam běží něco v podvečer a že to jsou klasické jihoamerické telenovely. Ony si tyhle seriály své divačky vždycky najdou, ale už to není takový boom, jako když běžela Esmeralda nebo Ošklivka Betty. Na Slovensku tedy očividně ano, ale v Česku ne a Nova na to doplatila.
Co je úspěšného na telenovele, která boduje v kategorii 55+ na televizi, cílící na skupinu 15-54? To mi už vysvětlete :D Vy jste prostě náš druhý Milda, který nikdy nepřizná, že jeho oblíbená televize dělá chyby. 1001 noc nezabodovala, byla stažena z prime timu na odpoledne, kde sbírá především starší publikum. Tohle bych moc za úspěch nepovažoval. Úspěch se konal na Markíze, na Nově rozhodně ne. Vím, že je to pro vás tvrdé, ale musíte se smířit s realitou :)
Přesně. Nemusí se nám to líbit, ale je to tak. A já osobně si myslím, že jediný důvod, proč to na Slovensku uspělo v hlavním vysílacím čase a u nás ne je ten, že slovenská média proti tomu nevyvolala tak silou negativní kampaň. I tak je úspěch Šeherezády víc než dobrý. Jojka se na Slovensku zařídila myslím logicky, podle hesla "když je nemůžete porazit, přidejte se k nim". A já bych se nedivil, kdyby Prima následovala příkladu Jojky a dala nějakou tureckou telenovelu na podvečer, když už ne na hlavní Primu, tak alespoň na Prima Love. Myslím že by jí sledovanost dobře poskočila. Ostatně, s padesátou reprízou Čarodějek se proti něčemu tak úspěšnému jako 1000 a 1 noc bojuje těžko ;)
Markiza v case, kedy spustila kanal TV DOMA, vyhlasila, ze vsetky telenovely a romanticke serialy presuva na tento "zensky" kanal a na "prvom programe" sa uz nikdy neobjavia. Dlho im to nevydrzalo... Takze Markiza a jej druhy program sa devolucnym procesom stali televiziami pre zenskeho divaka seniorskeho veku. V poriadku, ich cielova skupina je teda jasna. Cakal som, ze TV JOJ situaciu vyuzije a preberie Markize divakov sklamanych s nastolenym trendom a ajhla! Telenovela zacina vladnut slovenskemu televiznemu trhu. Borovsky - ako je v clanku spomenute - vyhlasil, ze v zivote JOJ neklesne na uroven telenovelovej Markizy a ak by sa tak stalo, musel by byt blazon. Od 3. jula ho teda povazujem za nesvojpravneho, ako si sam prial. Kedze ratam, ze aj JOJ klub bude televizia viacmenej pre zeny, zostava nam uz len JOJ PLUS, ktora pre zmenu vysiela seniorske programy dopoludnia. Pytam sa teda, bude na Slovensku plnoformatova televizia primarne orientovana pre inu cielovu skupinu, akou su vyznavaci blizkovychodnych a latinskoamerickych monotematickych (napisem to slusne) serialov?
Jsem rád, že Češi tentokrát ukázali vkus a že Rumunům nesežrali trik, jak za pár eur vydělat na sledovanosti pochybnou tvorbou. Největší výhodou je poté skuečnost, že propadák se Šeherezádou zajistí absenci tureckých slátanin na našich obrazovkách :)