Mám vážnou obavu, že TV Barrandov není konkurencí, co se týče programové skladby a bude nás, stejně jako ostatní dnes vysílající a absolutně nesledovatelné TV, stále dokola nudit nekonečnými ku*dími seriály, proloženými nějakou tou duchaplnou španělskou (vietnamskou, čínskou apod.) telenovelou, pro občany s IQ 40 a nižším..
Dost možná máte pravdu. Nicméně ty televize dnes docela dobře prosperují a o to jim jde. Úrověň pořadů je druhořadá. Důležité je udržet aspoň pár diváků s nižším IQ, aby bylo možné prodat reklamu. Toť vše.
Jenže Prima moc dobře neprosperuje protože jí stále klesá sledovanost. Potom reklamní agentury nejsou blbý, moc dobře vědí že o diváky kteří se nato díva jejich zákazník nestojí A tedy pokud se dívá míň potencionálních zákazníků = vysílací čas nemá takovou hodnotu = požadují menší cenu = míň peněz pro TV
Pokud ta televize uvažuje čistě obchodně, tak naopak potřebuje co nejvíc diváků s nízkým IQ (40cátníci jsou asi už opravdu málo), protože to je cílová skupina i pro ty nejtupější reklamy. A to je cíl. Na vzdělávání a duchovno by tu měly být veřejnoprávní kanály bez reklam.
Inteligentní, sečtělý, vzdělaný člověk reklamy nebere, spíš ho odrazují a taky nečumí na telenovely. Navíc procentuelně je to velmi malá část národa, pro komerční televizi nezajímavá minorita.
... Jen tak na okraj, proč mám povit, že toto téma souvisí i s volbama a politikou?
Ano jsou. Ne teda cestování. Na to jsou naši tupí spoluobčani příliš omezení. Auta,elektroniku(hlavně mobily) si pořizuje většina národa s iq nižším než kolik má 1000 učitelů tělocviku.
Pozor mladý pane, já to netřídil na staré, nemajetné a neinteligentní. Znám spoustu starých, nemajetných a přitom velice inteligentních. Zůstaňme u IQ. Mimochodem, znám taky spoustu vysokoškolsky vzdělaných blbců.
Jde o to, že PŘEVÁŽNÁ většina reklam je určená lidem poněkud pomalejším, především těm bez schopnosti přemýšlet, porovnávat, zjišťovat a vyhodnocovat informace. Dokonce, divím se, že některé feministické spolky už dávno nežalovaly reklamní společnosti. Některé reklamy na ženskou hloupost a slepičismus opravdu ženy urážejí.
Přesto vyjímečně ocením dobrou reklamu třeba s inteligentním vtipem, většinou na drahá auta a chlast - tedy pro lépe postavené muže.
Tak to by jsme měli reklamy a jejich cílovou skupinu (bez ohledu na věk a majetek !!)
A teď program, ten musí být cílený do stejné skupiny. Tedy telenovely, seriály, zábava na nově a někdy i fotbal. Taková televize musí logicky vydělat nejvíc peněz.
A ta narážka na politiku - takoví politici, zaměření na tuto cílovou skupinu musí vydělat nejvíc hlasů. A podle toho to tady tak vypadá.
Ano sou reklamy pro které jsou cílové všechny skupiny, ze vzduchu přece jen nežijme. Zato jsou reklamy které si žádají konkrétního diváka.
Podle mne existuje jak kvantitativní a tak kvalitativní hodnocení. Tedy můžu vsadit na stádo, nebo na menší počet dobře platících. Oboje může fungovat, ale nemusí záleží na konkrétních podmínkách.
Je jasné že velmi málo pravděpodobné že důchodci \ rodině s dětmi prodám nové sportovnější auto bez ohledu na jejich IQ nebo na jak inteligentním kanálu tu reklamu shlédnou. A bude záležet na dalších okolnostech jestli budou vysílat 2 reklamy na Lexus , nebo 20krát na reklamu modré krávy a sajrajt co vyživuje vlasy. Tehdy bude záležet kdy \kde \ komu se to bude vysílat.
..oslovit především aktivního, zejména městského diváka... a konkurovat Primě, není takhle podle jiných zpráv na tom Prima nejhůře? Takže co tím že budu outsiderovy konkurovat dosáhnou?
Řekl bych, že žádná neplacená Česká rodinná televize na území ČR neosloví aktivního diváka. Aktivního diváka podle mne osloví tematická úzce zaměřená TV.
Nebo jinak.
Jak si představujete aktivního diváka?
Kdo je podle vás divákem Nova&Prima ?
Já myslím, že bude zcela stačit, když nové televize ukrojí aspoň něco z těch jejich posr.. koláčů sledovanosti! Když to bude 10%, bude to dobré, když 20%, bude to vynikající :-))
To je hezké, ale tech x% z koláče sledovanosti je furt ze stejného základu. Ten základ jsou peníze za reklamu takže víc televizí = rozmělnění financí. Takže v čem to bude vynikající když televize budou mít míň financí?
Je otázkou, co by se stalo s Novou, kdyby jí opravdu klesla sledovanost a tím i příjmy za reklamu. Oželeli by bahamští akcionáři, že mají menší zisky a nebo by se nedostávalo peněz na vlastní výrobu a tvorbu? Nedivil bych se té druhé možnosti. Také je otázkou, zda zvýšení počtu TV stanic může u plátců reklam vyvolat další přihození peněz do banku na reklamu a tím i jisté zvýšení cen zboží. Co je pro koncového diváka výhodnější? Připlatit si na pluralitní plnoformátové, nebo naopak úzce cílené vysílání a nebo ušetřit a dívat se jen na plytké telenovely? A jak si to jednotlivé komerční stanice rozdělí mezi sebou nám už může být lhostejné.
bude mene penez na tunel na Bahamy. S tim se akcionari nesmiri a Nohu prodaji - novy majitel bude delat chyby a tim se promicha poradi sledovanosti - a tak se budou vsichni snazit. Dulezita je zamestnanost lidi u nas - coz se s poctem televizi a s mnozstvim vyuzitelnych penez rozhodne zlepsi.
Trochu pochybuji o představách kvalitního českého aktivního diváka. Zatím si na placený rodinný kanál netroufl nikdo a přitom je zatím konkurence minimální. Fenomén slůvka "ZADARMO" je, podle mne, pro většinu diváků neodolatelný. Zatím se nemůžeme srovnávat se západní Evropou, kde kupní síla diváka a fakt, že německy či francouzsky mluvícího obyvatelstva je zde mnohokrát více, nevytváří u nás ty správně příznivé podnikatelské podmínky.
Osobně neodsuzuji žádné diváky. Při dnešní nabídce, pro většinu, je možnost výběru alespoň ze tří stanic pořád lepší, než ohrnovat nos nad nabídkou a úrovní komerčních programů a spoléhat se jen na ten veřejnoprávní.
Můj názor je, že pozice Primi je opravdu ohrožena nejen TV Barrandov. Její zkostnatělost a neochota investovat do DVB-T je jasným důkazem, že Prima se brzy nebude mít prima.
už se teším a nemohu se dočkat, až si budu moci vybrat mezi telenovelou (Nova), telenovelou (Prima), telenovelou (ČT1) a telenovelou (TV Barrandov) :-)
No, pokud to takhle s Primou pujde dal, je pravdepodobne, ze se do 3 let svymi spatnymi rozhodnutimi zlikviduje sama. To jsou dost chabe cile, ne? :-) Divaky Primy odsava z nejvetsi casti Nova. Co takhle nechat Novu Novakum a souperit o cast divaku CT s dosud nevymytymi mozky? Ostatne i reklamni prostor smerujici na tuto cilovou skupinu je oproti tomu sedemu zbytku divactva dost velky.