Ano sou reklamy pro které jsou cílové všechny skupiny, ze vzduchu přece jen nežijme. Zato jsou reklamy které si žádají konkrétního diváka.
Podle mne existuje jak kvantitativní a tak kvalitativní hodnocení. Tedy můžu vsadit na stádo, nebo na menší počet dobře platících. Oboje může fungovat, ale nemusí záleží na konkrétních podmínkách.
Je jasné že velmi málo pravděpodobné že důchodci \ rodině s dětmi prodám nové sportovnější auto bez ohledu na jejich IQ nebo na jak inteligentním kanálu tu reklamu shlédnou. A bude záležet na dalších okolnostech jestli budou vysílat 2 reklamy na Lexus , nebo 20krát na reklamu modré krávy a sajrajt co vyživuje vlasy. Tehdy bude záležet kdy \kde \ komu se to bude vysílat.
Pozor mladý pane, já to netřídil na staré, nemajetné a neinteligentní. Znám spoustu starých, nemajetných a přitom velice inteligentních. Zůstaňme u IQ. Mimochodem, znám taky spoustu vysokoškolsky vzdělaných blbců.
Jde o to, že PŘEVÁŽNÁ většina reklam je určená lidem poněkud pomalejším, především těm bez schopnosti přemýšlet, porovnávat, zjišťovat a vyhodnocovat informace. Dokonce, divím se, že některé feministické spolky už dávno nežalovaly reklamní společnosti. Některé reklamy na ženskou hloupost a slepičismus opravdu ženy urážejí.
Přesto vyjímečně ocením dobrou reklamu třeba s inteligentním vtipem, většinou na drahá auta a chlast - tedy pro lépe postavené muže.
Tak to by jsme měli reklamy a jejich cílovou skupinu (bez ohledu na věk a majetek !!)
A teď program, ten musí být cílený do stejné skupiny. Tedy telenovely, seriály, zábava na nově a někdy i fotbal. Taková televize musí logicky vydělat nejvíc peněz.
A ta narážka na politiku - takoví politici, zaměření na tuto cílovou skupinu musí vydělat nejvíc hlasů. A podle toho to tady tak vypadá.
Ano jsou. Ne teda cestování. Na to jsou naši tupí spoluobčani příliš omezení. Auta,elektroniku(hlavně mobily) si pořizuje většina národa s iq nižším než kolik má 1000 učitelů tělocviku.
Pokud ta televize uvažuje čistě obchodně, tak naopak potřebuje co nejvíc diváků s nízkým IQ (40cátníci jsou asi už opravdu málo), protože to je cílová skupina i pro ty nejtupější reklamy. A to je cíl. Na vzdělávání a duchovno by tu měly být veřejnoprávní kanály bez reklam.
Inteligentní, sečtělý, vzdělaný člověk reklamy nebere, spíš ho odrazují a taky nečumí na telenovely. Navíc procentuelně je to velmi malá část národa, pro komerční televizi nezajímavá minorita.
... Jen tak na okraj, proč mám povit, že toto téma souvisí i s volbama a politikou?
Jenže Prima moc dobře neprosperuje protože jí stále klesá sledovanost. Potom reklamní agentury nejsou blbý, moc dobře vědí že o diváky kteří se nato díva jejich zákazník nestojí A tedy pokud se dívá míň potencionálních zákazníků = vysílací čas nemá takovou hodnotu = požadují menší cenu = míň peněz pro TV
Dost možná máte pravdu. Nicméně ty televize dnes docela dobře prosperují a o to jim jde. Úrověň pořadů je druhořadá. Důležité je udržet aspoň pár diváků s nižším IQ, aby bylo možné prodat reklamu. Toť vše.
Mám vážnou obavu, že TV Barrandov není konkurencí, co se týče programové skladby a bude nás, stejně jako ostatní dnes vysílající a absolutně nesledovatelné TV, stále dokola nudit nekonečnými ku*dími seriály, proloženými nějakou tou duchaplnou španělskou (vietnamskou, čínskou apod.) telenovelou, pro občany s IQ 40 a nižším..