Ručníky, rychlovarná konvice, myčka apod? Prostě věci, po kterých každá česká domácnost skočí:-) Tak teď už je mi to naprosto jasné-ta neustálá megasledovanast novy a naopak minimální sledovanost čt2, čt24, čt4 a malých televizí. S takovýmito "vychytanými" benefity si to doma můžou nechat namontovat fakt snad jen sociální případi-typičtí diváci novy.
Spíš netušíte kdo na ten kánál přecvaknul. Tady zjistíte kdo tam danou TV cvaknul, ale zda u ní spí, vyšívá, maluje už asi peoplemetr nepozná předpokládám :-)
Nevím teda jak moc se zajímají společnosti o tyto výsledky (asi hodně), ale mít výsledky sledovanosti místo od 1650 domácností třeba od 200000 domácností s IPTV ale bez možnosti zjištění věku by mohl být taky zajímavý průzkum. To že je to jenom v kabelovce budiž, ale máme alespon z jedné platformy mnohem přesnější výsledky než z peoplemetrů.
Jo to sem byl tenkrat hodne malej - vim, ze soused sel vzdycky rozsvitit na chodbu... Ale pravdu ma pametnik - tenkrat byla doba, kdy lide jeste cetli po vecerech knizky a poslouchali treba jenom rozhlas ... takze bych to do tematu peoplemetru nemichal ...
S peoplemetrem to ale nemělo vůbec nic společného. Podíl zvýšení nebo snížení spotřeby celé energetické soustavy státu byl závislý na názoru jen těch diváků co souhlasili/nesouhlasili s možným pokračováním a přitom těch, co se na pořad dívali a v ten správný čas zareagovali. Velikost změny ovlivňoval také fakt, jaký spotřebič (s jakým příkonem) pro "hlasování" divák použil.
ROZPAKY KUCHAŘE SVATOPLUKA
(Československá Televize Praha, 1984, 13-ti dílný.)
Seriál o kuchaři Svatopluku Kuřátkovi zachycoval radosti i starosti hlavního hrdiny na pracovišti a někdy i v soukromém životě. jednalo se o první seriál, kde měli diváci možnost v určitých fázích ovlivňovat jakým způsobem bude děj příběhu pokračovat.Hlasovalo se prostřednictvím vypínačů a rozsvěcováním nebo zhasínáním žárovek.Seriál získal velkou popularitu také díky skvělému hereckému obsazení.
Pokud je to pravda, tak by měla ČT zrušit/zakázat měřit svoji sledovanost přes PM. Měření v podstatě jen 2 stanic by pak mělo nízkou váhu a důvěryhodnost.
Za účast v akci peoplemetr se neplatí, ale rozdávají dárečky. Jak často a jak hodnotné, to opravdu netuším. Sběr dat se provádí pomocí jakýchsi zpráv SMS a jistě funguje i přes mobil, čili pevná na to není bezpodmínečně nutná. Některé detaily jsou k dohledání na již uvedených odkazech.
Nám na vojně říkali, že se dívá hlavně nepřítel. A ten prý rovněž naslouchá. Mám dojem, že nepřítele poznám podle velkých očí a uší. Na každý vysílačce byla tabulka "Pozor, nepřítel naslouchá". V koláči sledovanosti skupinu "Nepřítel" hledám marně. Ale je možné, že je tato informace tajná, proto se nezveřejňuje. :o)
Ono stále ještě zůstává otázkou, jak moc jsou diváci od 4 let poctiví ve svém konání před televizí. Nevím, zda bych poctivě zaznamenával všeobecný úprk od TV při reklamě, jak se to děje v naší domácnosti. Je to na některých stanicích dlouhá několikaminutová chvíle, kdy se dá odskočit na WC, napít se, uvařit si kávičku a udělat i plno jiných užitečných věcí. Jaký druh dárků by nám ve "švindlování" mohl zabránit? Na druhé straně i podprahové vnímání/nevnímání reklamy má svou neoddiskutovatelnou účinnost. Ač se může tato statistika zdát mnohým velmi hrubou, jsou to staré a osvědčené matematické postupy a jak řekl jeden z největších státníků "věřím jen té statistice, kterou jsem si já sám zfalšoval". Současný stav Nově asi náramně vyhovuje a začínající TV zatím mají smůlu.
Pokud chce TV Barrandov inovovat mereni, pak je jim jasne, ze to ma jina (nejmenovana) stanice "pod palcem" a meli by problem si skrtnout... Takze v tomto jim preji hodne zdaru, protoze nova data (pokud se to spusti) budou zcela jiste odlisna od tech peoplemetrovych...
Přesné údaje o sledovanosti jednotlivých programů lze získávat u IPTV, kde se sledovanost může měřit v DSLamu a není nutné instalovat nic dalšího k zákazníkům.
Ještě zajímavá prezentace s výkladem pojmů - http://www.ato.cz/ftp/pojmy.ppt
Seznam sledovaných cílových skupin - http://www.ato.cz/cilove_skupiny.html.
Nevíte někdo, co v této souvislosti znamená "Universum od 2.1.2006"? Mně napadá jen to, že hodnota 10000 (kategorie 4+ je 9692,4) je reprezentace celého "celku" (jako 100.00%) a hodnoty "Universum" reprezentují velikosti jednotlivých skupin v rámci tohoto celku (jejich podíl).
Díky za info. Jste první člověk o kterém vím že ho někdo skutečně kontaktoval.
Je to placená činnost? A kolik nabízí? Nenapadá mně totiž vůbec žádný jiný důvod, snad kromě masochismu, proč by se 1650 domácností účastnilo průzkumu.
Vůbec se jim nedivím, současné měření na vzorku 1 650 domácností (viz http://www.ato.cz/) je, podle mého laického názoru, naprosto nevhodné pro začínající stanice s malým podílem na trhu a zejména pro stanice, které cílí na poměrně úzkou skupinu diváků (např. Z1). ČR má 14 krajů (včetně hl.m. Prahy), což znamená že je v průměru 117 peoplmetrů na kraj. Při cca 4,1 mil domácností v ČR to znamená že jedna domácnost s peoplmetrem reprezentuje cca 2500 domácností. Takže tento systém je vhodný pro stanice s velkým podílem na sledovanosti a které cílí na široké skupiny diváků (např. Nova 15-54, Prima a ČT 15+). Není schopný pokrýt menší stanice (budou zápasit se statistickou chybou) a speciálně zaměřené stanice (není šance získat relevantní údaje pro úzce vymezené cílové skupiny). To že bere v úvahu jen sledování v domácnosti a ne mimo ní beru jen už jako třešničku na dortu a možná ten nejmenší problém. Prostě by bylo vhodné udělat např. levné osobní jednotky, které umí pracovat s audio watermarkingem, všechny zůčastněné subjekty (TV a rádio stanice) by do zvukových stop vkládaly watermark s identifikací a významně zvýšit počet osob zapojených do průzkumu. Nejsem si ale jistý jestli je to při současném "state of the art" realizovatelné.
Také mně vrtal hlavou princip měření sledovanosti TV pomocí peoplemetrů. Neznám nikoho, kdo by ho doma měl. O to více mne překvapil letáček firmy, která se distribucí peoplemetrů zabývá, že naše domácnost byla vybrána do prvního kola výběru a abychom jejího "komisaře" rovnou nesrazili ze schodů. Začal jsem se o věc více zajímat a protože mám nějaké rodinné kontakty na firmu Elvia, která současné přístroje projektovala a vyráběla, sehnal jsem si i nějaké doplňkové údaje. Současný princip spočívá v tom, že všechna zdrojová zařízení TV signálu jsou dovybavena a nebo je do nich zabudován speciální modul. V naší domácnosti by to bylo poměrně dost přístrojů a všechny by byly spojeny s "koncentrátorem", který po tlf. lince v noci automaticky předává naměřená data. Ta obsahují nejen dobu a druh sledované stanice, ale podle kódu na DO se registruje i kdo přepíná (neplatí zde klasické, neživíš/nepřepínej) a ještě se doplňuje, která osoba z domácnosti se souběžně také dívá. To mne naprosto vyléčilo z nápadu, stát se pokusným králíkem proto, jen abych mohl proniknout do té skupiny "vyvolených", která napomáhá při rozdělování reklamních miliard. I nové principy měření sledovanosti TV nemohou být naprosto objektivní, ale mne samotného, taky nic nenapadá! :-)