Mě se hlavně na JOJ líbí, že z upoutávky je hned jasné, jestli bude pořad v 16:9 nebo 4:3. To mi na českých televizích,. všech bez výjimky, vadí, že prostě do upoutávek i pořady, které jsou 4:3 ořežou na 16:9 a člověk se tak až ze samotného vysílání dozví v jakém formátu pořad bude. tady by se měly poučit všechny české televize, nejen Prima.
Ty predchozi identy se slecnami na kostickovanem pozadi mi pripadali vizualne lepsi, ty barevne trojuhelniky a ctverce pusobi hodne zmatene, stejne jako predely s logem mezi jednotlivym promo. Ale jako celek chvalim. Je v tom videt kus poradne prace. Ciste a presto hodne dynamicke a originalni. JOJka proste umi. Ty jeji hratky s logem se mi libi.
Tak Kraus byl podle mě navrcholu, kdy na Primě uváděl Saunu a Další, prosím! Tam byl prostě nezapomenutelný. Když poté přešel na ČT do pořadů o té veterině, poté do Občan J.K. a nakonec skončil u Uvolněte se, tak už to nebylo ono. Ale pořád to byla a stále je naše extratřída. A to, že trochu polevil mi nevadí, protože je pořád sakra dobrej. Jediný, kdo skutečně odchází do věčných lovišť z hvězdného Olympu je Leoš Mareš. Divím se, že si ho Nova stále drží.
Stávající schéma Primy je ovlivněné inzertně slabším obdobím, proto je složeno především z repríz (ostatně reprízové schéma má tv Barrandov po celý rok, čímž asi na pozice nejsledovanějších televizí nezaútočí). ČT není komerční televize a navíc od ledna najela na nové schéma, které souvisí se specifikací jejích jednotlivých kanálů. Jakmile Prima s Novou nasadí své premiérové pořady, tak ČT zase rychle poputuje tam, kam patří. Na třetí místo.
No ani ten styl JOJky nie je nalepsi, 4:3 uputavku vlozi do 16:9 obrazu a boky necha len s farebnym podkladom. Ja sa stazovat nemozem, mam LCD TV ale ludia s 4:3 TV maju ten obraz potom dost maly. Najlepsie by bolo keby to automaticky prepinali 16:9 vs 4:3. Presne tak ako to robi Markiza, myslim ze ako jedina TV v CR a SR.
Tak je to celkem vtipné, protože asi každý vidí v té grafice inspiraci Primou. Zajímavé je, že to nemají ucelené a buď pořad promují s fotografiemi hlavních hrdinů na pozadí, což dělala Prima se startem nové grafiky od DreamOn v roce 2008, a nebo jen na barevné pozadí napíší název pořadu a čas vysílání, což Prima dělá nyní. A ono to vypadá, že to není nijak extra moderní, ale na Primě i JOJ to funguje a používá to i hromada televizí ve světě. Mě se grafika Primy a JOJ vždycky líbila nejvíc a je dobře, že se tyto dvě televize doplňují. Prima by se zas mohla inspirovat identy JOJky - tím myslím reklamami, nebo předěly s modelkami apod., které jsou na JOJ přeci jen barevnější a takové živější. Jak už jsem psal dříve, v tomhle směru Primě dochází dech a je to pořád takové stejné a už lehce nudné. I když stále nejkvalitnější v ČR. Uvidíme s čím Prima přijde pro novou sezónu. Doufám, že když se JOJ přiblížila v podobě proma a grafiky upoutávek Primě, tak Prima se zas přiblíží JOJ v rámci předělů a jinglů pro reklamy. Také bych Primě doporučil, aby si více hrála se svým logem a různě jím propojovala jednotlivé znělky, jako JOJ, kde to má spád. A možná by to také chtělo nějaký slogan jako je "Viditelne iná", ale nějaký takový a ne třeba "S námi se budete mít prima". To úplně nesnáším. Btw. grafika zpráv se mi nelíbí, dříve to měli lepší. Je tam snaha o moderní lišty ve stylu BBC, či ČT24, ale nějak to není ono.
Ono co si budem povídat, prostě chtě nechtě Jingly a Identy jsou prezentací televize a když si hold televize neumí obstarat kvalitní identy, tak je to pak těžké. Další věcí je grafické zpracování identů, protože krásný ident diváka zaujme a zlepší mu náladu. Toto skvěle ovládá JOJka a za ní i Markíza... české televize to zanedbávají a neuvědomují si, že ident je prostě značka. Něco jako oblečení a tak bych si to dovolil i charakterizovat - člověk se starým roztrhaným a OUT oblečením nikoho nezaujme, ale člověk v moderním, čistým a zářivím prostě vítěží. Krom toho, žádná česká kolekce identů a jinglů není kompletní...tak třeba Prima - IDENTY NEMÁ VŮBEC, a Nova spojila identy a jingly do jednoho a to je také celkem neefektivní. Prostě skvělé jingly a identy podle mě: 1.Nápad, styl, příběh, 2.Nějaká animace s prostředím (povedlo se u JOJky s reklamovým jinglem) 3. Menší, klidně i kíčovější animace s logem TV, 4. Slogan, 5.Efekty a tzv. "After effects" a 6.Pokud možno, vlastní znělka, třeba i obohacená (ano, narážím na Primu)...jak se tohle povede, tak je to prostě dokonalé, no ale ne každá televize to dovede...jinak bych řekl že JOJce se grafika povedla, znělky, no, znělky jednotlivých relací jsou stejné a podle mě až moc veliký kíč :) A ta hudba...to už bych renovoval tu starou ;) JOJka se ale chce lišit od Novy a ani se jí nedivím :D Jinak SUPER,
LukynoDC
Pokud porovnáte stávající vysílací schéma Primy a ČT1 muí vám být jasné že Prima nemá šanci udržet pozici tuzemské 2, ale vrátí se někam k 16% kde byla před Talenty. Mimochodem na podzim ČT připravuje každodenní seriál po vzoru novácké Ulice, který poběží v podvečer právě proti Ulici nebo Prostřenu, takže to vypadá na další ostrý souboj 3 televizí.
Vaše prognózy jsou proto poněkud komické. Shodneme se ale, že Nova bude slábnout a rozdíly mezi sledovaností Novy, ČT1 a Primy bude v řádu několika procent, nikoliv v násobcích jak tomu bylo nedávno.
Mimochodem v tom článku se kritizují všechny silvestrovské pořady, kromě Barrandova, který není považován drtivou většinou národa za celoplošnou televizi a konkurenci nejsilnějším televizím. Proto tam asi ve výčtu chybí i přesto, že se autor článku zmiňuje i o vysílaných filmech na ČT, Nově a Primě, a všichni víme, že Barrandov se snažil o alternativu s filmy. Hold lepší je vysílat něco, co se lidem nelíbí, než vysílat něco, co nikoho nezajímá a nikdo o tom neví. Toliko k vaší další narážce na Primu.
Krause trefně charakterizovala jistá madam v recenzi silvestra na Lidovkách (http://www.lidovky.cz/ceska-silvestrovska-zabava-estrady-zvanivych-slimejsu-pjl-/ln_kultura.asp?c=A110103_120956_ln_kultura_mev), cituji:
"Jan Kraus na Primě je už dávno jen odvar toho, co dělal v začátcích své talk show na veřejnoprávní televizi, ale ještě to nedošlo ani jeho chlebodárcům, ani jemu samému. Takže vedl nejapný dialog s dítětem, které vypadalo jako mladá půvabná žena. Připomínalo to slavnou scénku Oldřicha Kaisera, který kdysi vtipně parodoval vyjadřovací schopnosti takových puberťaček. Tentokrát to ale bylo na vážno, protože dotyčná bodovala v soutěži talentů a bylo třeba to ještě jednou prodat. Že takové dítě nemá co říct, je pak zcela vedlejší."
Kritici obvykle hodnotí vlastní tvorbu jednotlivých stanic, nikoliv úroveň nakoupených filmů které se postupně střídají na jednotlivých kanálech. Mimochodem není to zase tolik let, co Prima slavívala silvestra speciálními díly pořadů už 30. prosince a na poslední den v roce nasazovala filmy, protože si netroufala na přímý souboj s Novou a ČT1. Takže se dá řící že vaše oblíbená magentová televize jde podobnou cestou jako Prima a za nějaký ten rok zavedenější konkurenci také vyzve :-)