Do září může TV Public padnout ještě tolikrát.... Pokud vydrží, bude zajímavé sledovat další vývoj - myslím tu fůzi s dalších chystaným kanálem. Bude to připravovaný projekt pana Pařízka nebo snad inzertmax? Jsem zvědav, každopádně pane Potůčku díky za info a hurá fandit do druhého poločasu našim ve Španělsku (teď nám dají co proto :-))
je to zajimave, jak si kazdej zakladatel mysli, ze vydrzi "do nekonecna" a za par mesicu se potaci v problemech...to si to ti lide neumi realisticky spocitat co kdy kde za kolik ? :-/
tomu se mi nechce verit...takove Ocko si to spocitat umelo,odbelhalo se z DVB-T ale zije dal.
1.) Světovou krizi před 5 lety sotva kdo předvídal. Padla spousta velkých firem, nejen malé televize. Tohle spočítat dopředu nejde.
2.) Óčko má oproti Public náklady na výrobu nula-nula-prd, cena za šíření signálu má u ní v celkových nákladech výrazně vyšší podíl.
3.) Óčko se "odbelhalo" z DVB-T, aby se vzápětí zase přibelhalo, když zjistilo, že mu zásadně klesla sledovanost. Komerční televizi bez sledovanosti nemá smysl provozovat. Těch obchodních modelů u nás zase tolik není. Má-li mít televize obstojný obsah (zajímavý aspoň pro 1% populace) a v dlouhodobém výhledu generovat zisk, musí být buď placená anebo volně v DVB-T. Nezapomínejte na to, že kdo už má možnost satelitního příjmu, na nějaké pidistaničky typu Óčko nebo Public se může zvysoka vykašlat (je tam moc velká komnkurence na to, než aby se na ní někdo koukal). V DVB-T mají Óčko i Public výrazně menší konkurenci a dobře to vědí. To se totiž narozdíl od světové krize poměrně dobře spočítat dá.
komerčním TV chybí ty 2 miliardy Kč, které z reklamního trhu stáhne ČT. To blokuje celý TV trh komerčních stanic a jeho rozvoj. Dopadlo to nejen na Z1, PublicTV, ale nezačala vysílat třeba FebioTV a řada stanic, od kterých se mohly čekat zajímavé a kvalitní programy.
Tento předpoklad by ale platitl jen tehdy, kdyby se stát zřekl příjmů z reklamy na ČT a direktivně je přidělil Febiu, Z1 a možná dalším vyvoleným. Samotný reklamní trh by ty miliardy totiž utratil podle svých představ a ne podle vůle některých diváků, kterým jen chybí zajímavé a kvalitní programy "zdarma".
Pane pamětníku zanechte myšlení socialismu. Trh není direktiva, ale funguje tak jak snad naznačujete v druhé větě - ano svobodný účastník utrácí/investuje dle svého rozhdnutí tedy - peníze na reklamu jdou tam, kde reklama osloví tu správnou skupinu možných zákazníků. Tedy pokud by třeba PublicTV mohla financovat dál pořady typu Cyklotoulky nebo neexistující FebioTV začala vysílat Feničovy pořady - tak by tam taky šly peníze na reklamu, která oslovuje fanoušky těchto pořadů atd.a atd.
Tomu, co jste právě napsal, snad ani sám nevěříte? Žádná reklama neosloví diváka neexistujícího Febia, byť by mělo sebelepší plány. To dokazuje i chování investorů, kteří těmto vysoce rizikovým úvahám neuvěřili. Nesvádějte všechno na ČT. Až by měly Cyklotoulky sledovanost 5%, možná by se reklamní peníze do PublicTV jen hrnuly. Podle mne je to ale pořad určený jen pro pár opravdových cykloturistů, samotný divák takovým výletem nespálí jedinou kilokalorii a když už tak něco zajímavého objeví ve svém okolí, stejně si tam zajede autem. Srovnávat fanoušky čehokoliv s "průměrným" divákem věci nepomůže. Jejich početní nepoměr je totiž nesrovnatelný.
Vaše stálé pohrdlivé poznámky o socialismu, který nahradíte teorií kapitalismu jen ve Vašich příspěvcích, ale skutečný trh si už vybral a uznává trochu jiná pravidla, než jen podpora něčeho naprosto bezvýznamného. Samozřejmě, je rozdíl v tom, když se rozděluje 5, nebo 7 miliard, ale stále si silní hráči urvou více procent z případného přírůstku, než by vyšlo pouhou představou o přelití peněz od ČT k Febiu a spol..