Vlákno názorů k článku Tvůrci sitů, nenechte se znásilňovat! od michal - S panem autorem lze jen souhlasit. I bez...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 5. 2003 10:15

    michal (neregistrovaný)
    S panem autorem lze jen souhlasit. I bez cteni tohoto clanku mi bylo jasne, ze zakazku bud odmitnu, nebo pujdu na kompromis a ze neznani se ke sve praci je nemoralni.

    Ale dovolil bych si oponovat napriklad s jeho nazorem, ze reseni marketingove firmu je vzdy spravne. Treba ten uvedeny priklad s klestema je ukazkovy pripad toho, jak se marketingova firma myli.

    Muze me trefit cert, kdyz se musim nejdriv rozhodnout, jaka cilova skupina zakazniku jsem, co s tim chci delat a pak se mi nabidne nejaka podmnozina cehosi, co si pan marketak mysli, ze je pro mne nejlepsi. Nejsem American, aby mi nekdo musel vysvetlovat, co je pro mne nejlepsi, ze zrcatko stranove obraci a ze kocka nepatri do mikrovlnky. Co kdyz si budu chtit opravdu prohlednou vsechny kleste, ktere firma vyrabi ci dodava a vybrat si sam. Radit se budu az potom. Proc treba myslite, ze existuji samoobsluhy?

    Analogii je treba banka na webu. Pred chvili me ten cert malem vzal, chtel jsem vedet, kolik procent uroku budu mit na vazanem vkladu, jake poplatky budu platit a ktery produkt bude pro mne nejlepsi. Tak klikam, klikam, nevim jsem-li soukroma ci podnikova klientela, kdyz jsem OSVC a mam u banky jak soukromy, tak firemni ucet, trikrat zabloudim, kam jsem nechtel, nakonec najdu co potrebuju, pochopitelne se to jmenuje trosicku jinak, nez jsem si puvodne myslel - kdyby mi to vypsalo vsechny produkty pod sebe, tak jsem byl jasnej hned.

    Navic se nemuzu ubranit dojmu, ze se marketingove firmy snazi udelat z informacniho systemu nejaky "expertni system", ktery za mne rozhodne, co je pro mne nejlepsi. A znama vec je, ze kazda reklama a kazdy marketingovy odpornik vice ci mene lze ve prospech firmy. Kdo mi zaruci, ze tento radoby expertni system bude kopat zrovna v muj prospech?

    Vy mate problemy se zadavatelem, myslite si ze jste chytrejsi nez on. A zakaznika se nepta uz nikdo, take si vsichni mysli, ze je nesvepravny blbec.

  • 30. 5. 2003 10:28

    Eso (neregistrovaný)
    Ano - souhlasim. S vetsinou veci ve clanku souhlasim, ale specialne tohle deleni me stve - protoze firmy to rozdeluji podle toho, co chteji prodat a ne podle toho, co chci koupit.

    Naposledy me to nastvalo napriklad na webu Symantecu.
  • 30. 5. 2003 11:12

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Ty kleště byly jenom analogie a v tu chvíli mě nic lepšího nenapadlo. Ve skutečnosti to bylo mnohem jasnější dělení.

    Uvedu možná jasnější příklad, na kterém nyní děláme. Jedná se o stavební firmu, která dělá 85 % věcí B2B, ale 15 % B2C. Jenže pro "normální smrtelníky" dělá věci, které firmy naprosto nevyužijí a obráceně. Proto bude být na hlavní stránce rozcestník, protože je nesmyslné nabízet firmám věci, které nevyužijí a naopak.

    Samozřejmě, že by všude měla být mapa situ a pokud možno vyhledávání.

    Jak jsem napsal do článku, nemyslím si, že musím byt vždy chytřejší než klient nebo koncový uživatel. To ne. :-) Vždy je třeba myslet na koncového uživatele. Dneska v noci jsem už o tom začal psát článek. :-)

    O něho jde především a vždy je třeba myslet tak, jak myslí asi on a nabídnout mu to, co potřebuje on.

  • 30. 5. 2003 11:13

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Také souhlasím. Vždy je potřeba myslet hlavně na koncového zákazníka.
  • 30. 5. 2003 17:43

    Martin Kalenda (neregistrovaný)
    Vzdy je potreba myslet na image :)) velmi me pobavilo vase CEO u nepravnicke osoby celkem vyjimka ale budiz.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).