Vlákno názorů k článku Tvůrci sitů, nenechte se znásilňovat! od Robert - Pokud se radíte s lidmi z realizace, je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 5. 2003 18:13

    Robert (neregistrovaný)
    Pokud se radíte s lidmi z realizace, je to super.
    Smlouvy řeší šéfové, běžně se to vypíná asi po třech měsících, když neplatí, ale než k tomu dojde, je to mnohdy těžký boj právě na úrovni realizace, resp. ved. projektu.
  • 30. 5. 2003 17:57

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Doporučuji mít hodně dobrou smlouvu, kde je vše vyřešeno. A když zákazník neplatí, prostě mu ten server vypnout (ale to musíte mít taky ve smlouvě!). Už se mi to jednou stalo (že jsem se po dlouhé době naštval a ten server vypnul). Během chviličky byly peníze na účtě. :-)

    Zásadně nerozhoduji o ničem o čem si nejsem jist. Říci "musím se poradit s programátorem (nebo grafikem)" není nic špatného a říkám to celkem často.
  • 30. 5. 2003 17:54

    Martin Kalenda (neregistrovaný)
    trosku vas problem kdyz si neumite pojistit platebni moralku svych klientu, ne?

    MK
  • 30. 5. 2003 16:32

    Robert (neregistrovaný)
    V praxi vidím největší problém v tom, že firma nakonec nezaplatí a handrkuje se, napadá a zpochybňuje hotové věci, jen aby nemusela zaplatit a mohla používat věc co nejdéle zdarma nebo si vynutí slevu předem nedohodnutou.

    Tohle je mrzutější, když to musíte řešit na nižších úrovních hierarchie odpovědnosti, např.:

    Podráží Vás podřízený u klienta:
    Klient - šéf si stěžuje Vašemu nadřízenému, s tím, že není něco hotovo, jak podřízený klienta potřeboval. Vy víte, že jsou domluveni, protože ten podřízený Vám sdělí, vše je OK.

    Příklad, kdy není chyba na straně klienta, ani u Vás:

    Váš Šéf nemá čas a nechce věnovat požadavku min. úsilí:
    Klient mu zavolá: "šlo by tohle?....", séf na to: "ano, to víte že ano, zařídím to", aniž by věděl co a v jaké souvislosti.
    Pak působíte vy jako neschopný, když se něco opravdu takto udělat nedá. Šéf chce jen vydělat.

    Je hodně příkladů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).