Vlákno názorů k článku Tvůrci sitů, nenechte se znásilňovat! od David Bures - 1. nechapu prvni priklad, kde to ma pointu? 2....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 5. 2003 16:54

    David Bures (neregistrovaný)
    1. nechapu prvni priklad, kde to ma pointu?
    2. proc je cely druhy priklad o tom, ze je potreba udelat kompromis?
    3. "Oba jsme argumentovali tím, že se snažíme dělat svou práci co nejlépe. Byl jsem přesvědčen, že pokud má být problém co nejlépe vyřešen, musí být po mém." - musi? opravdu musi? s takovym pristupem jit do diskuze je tak na urovni rozmazleneho decka
    4. nechapu jak se OSVC muze oznacovat za CEO
    5. nechapu proc pouziva CEO vsude tolik smajliku, to aby mohl az dojdou argumenty rict: ja to tak nemyslel, byl tam smajlik?
    5. nechapu pouziti neceskeho slova "s(h)itu" v nadpise
    6. nechapu co dela toto slohove cviceni na lupe
    7. nechapu "argumentaci" pana CEO v diskuzi
    8. necapu duplicitu otazky v ankete (ochota udelat kompromis vs. snaha najit alterantivni reseni)
    9. nechapu jak muze pan CEO mit se svym pristupem k zakaznikum, jaky prezentuje v diskuzi vubec nejake zakazky

    nechapuuuuuuuuuuuu
  • 31. 5. 2003 20:07

    Extinctor (neregistrovaný)
    Bod 1 z článku nechápu nebo zavání neseriózností: pokud bez udání důvodu odmítne dodavatel na zakázce pokračovat a smlouvu vypoví, jak může požadovat její, byť částečné, zaplacení?
  • 31. 5. 2003 20:57

    Vita (neregistrovaný)
    Jenze nekdy to takhle musis udelat. Jednou jsem udelal projektik cca za 30.000 - a az to bylo hotove (celou dobu si to testoval) tak se pan rozhodl ze to vlastne 'nechce' - a nechal bloknout pristup k ftp.

    Jiste chapes ze je nekdy lepsi mit smlouvu ktera ti osetri i vychcanky...
  • 31. 5. 2003 21:22

    Extinctor (neregistrovaný)
    to jste otočil role, vy popisujete, že ZÁKAZNÍK to už nechce, tam šlo o DODAVATELE, který si to najednou rozmyslí.
  • 1. 6. 2003 20:01

    Robert Němec (neregistrovaný)
    ad 1: Pointa je v tom, že se domníváme, že aspoň trochu víme, jak funguje mozek konečného uživatele. Náš zákazník požadoval takový výstup, který by, IMHO, naprosto nevyhovoval konečnému uživateli. A protože nechci, aby se říkalo "Podívejte, jakou hrůzu to ten Němec vytvořil!", málem jsem se s tím zákazníkem rozloučil.

    ad 2: druhý příklad není o dělání kompromisu, ale o hledání alternativního řešení.

    ad 3: to jsem si samozřejmě myslel sám pro sebe. :-) Uvedu příklad: děláte SEO na slovo "traktor" vedoucí na "pozitivní" stránku s produkty zákazníka (nesmí se tam objevit, že např "traktory jsou špatné"). Chcete dát slovo "traktor" do title, h1, udělat odkazy "traktor" atd. Ale zákazník vám řekne: "Ne, traktor používat nebudeme, maximálně to můžete použít dvakrát v textu. Všude budeme používat označení "náš super výrobek"." Ale při hledání na "traktor" musí být tato stránka podle zákazníka samozřejmě na prvním místě. Budu argumentovat, že pokud chci odvést dobrou práci, musím "traktor" použít. Marketingový ředitel bude tvrdit že "Traktor je zastaralé slovo hodící se pro stroje mnohem nižší než naše - a ještě by si nás lidi pletli se Zetorem. Naše stroje jsou "víceúčelové zemědělské stroje". Chceme, aby naši zákazníci pochopili, že " Oba argumentujeme tím, že se snažíme dělat svoji práci nejlépe. Příklad jsem trochu vyhrotil, aby byl jasnější.

    Tuto argumentaci používám proto, aby zákazník pochopil, že chci pro něj to nejlepší.

    ad 4.) viz predchozi odpovedi.

    ad 5.) jsem vesely clovek a rad se smeju. :-)

    ad 6.) je to nejlepsi mozny termin.

    ad 7.) co konkretne?

    ad 8.) dvojka je, ze zakaznik chce A, vy mu nabizite B, ale jste ochotni udelat A. Ctyrka je: zakaznik chce A, vy mu nabizite B, ale jste schopni vymylet i C.

    ad 9.) A jsou spokojeni: http://corikaji.robertnemec.com. :-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).