Když něco na jejich webu hledám, tak jsem vždy totálně zmaten tím, ze kterého menu si mám vybírat. Navíc nikdy pořádně nevím, jak se dostat zase do nějaké rozumné úrovně. Bohužel to vypadá, že se tady smíchali dva přístupy k rozčlenění produktů: podle služe a podle typu klientů. Bohužel to není ani jeden způsob, ale jejich kombinace.
Navíc mě dost rozčiluje, když se proklikám k nějakému formuláři a tam zjistím, že není aktualizovaný (že tam třeba není možné objednat nový cenový program)...
Každopádně mi vždycky docela trvá, než najdu to, co najít chci.
Aspoň že jsem se dozvěděl, že dcera Katky Neumannové, které je jeden rok, dostala od ČTc připojení k internetu. Asi se kvůli tomu přestěhovala do lokality, kde ADSL mají. I když stejněě nevím, co tak malé dítě s netem bude dělat. Nejspíš si pořídí Fayn, aby mohla levně mluvit s maminkou, když je na závodech. ;-)
Ten web by se mel predelat. Z nejakyho neznamyho duvodu na me, kdyz na nej koukam, prichazi pocit uzkosti ktery se strida s pocitem vzteku. Ke vsemu ve me vytvarne provedeni titulni strany vyvolava dojem, ze ma presentovana firma zakazniky u prdele. A to hned trikrat :)
Tak nevim, ale zda se mi, ze si tady odbornici, kteri recenzuji dane weby obcas velmi protireci. Jednou se nekomu navigace (u jednoho webu) libi a da ji do plusu ale zaroven ji pak najdu u minusu (u toho stejnyho cloveka). Nebo pak ctu komentar nekoho k webu a je tam citit jen same negativum a v konecnem dusledku vidim 7/10. Jsem zmaten a myslim ze ne sam. Taky se mi zda, ze z nekterych komentaru je az moc videt, ze recenzent studovani daneho webu nevenoval prilis sveho drahocenneho casu. Misty mi ty komentare pripadaji jako vareni z vody. Tot muj nazor na tuto soutez ci spise na odborniky, kteri tuto soutez de facto spoluvytvari.
Ano, oblíbený problém, jak srovnávat weby společností, když každý je zaměřený trochu jinak. některé firmy nabízejí služby prakticky jen pro firemní klienty (GTS), jiné pro domácí (Tele2), další to kombinují a mají mnoho služeb pro oba (Contactel) nebo obrovské množství služeb pro oba (Cesky Telecom).
čili hodnocení je založeno logicky na tom, jak rychle a snadno se ten který zákazník dostane k tomu, co asi tak potřebuje najít. Což bývají ceníky, nastavení služeb a číslo na helplinku :)
Prohledl, ale kdyz vyplnoval ten formular s hodnocenim, tak mel pod sebou Radiokomunikace a Telecom. zatimco CRA maji info o kurzu na titulni strance jako graf, telecom to ma skryte az v menu. coz byla ta pointa. Uznavam, ze kdyz je to takhle zvlast, neni to tak dobra pointa, ale to jsem nevedel :(
Nic moc web, při 5 minutovém brouzdání hned vidět řada nedostatků.
Pár příkladů:
- Interaktivní ceník. Chtěl jsem se dozvědět ceny za internet vč. ADSL, ale jsou tam jen ceny "telefonní". Proč?
- Objednávky ONLINE, tam se ale zákazník často dozví, že jaksi online nejsou. U jiné služby (objednávka IOL ISDN) je zákazník veden na stránku která neexistuje / Page Not Found.
Rozdělení produktů zde není srozumitelné. Internet express jsem tam nenalezl vůbec...
- mapa stránek nekoresponduje s obsahem webu. Např. sekce "objednávky služeb online" hned na první pohled obsahuje 2x víc položek ve skutečnosti než v mapě, navíc používá jinou terminologii služeb.
- není mi jasné, proč různé stránky se stejnou základní strukturou obsahu někdy obsahují hlavní odkazy, jinde ne všechny.
Třeba http://www.telecom.cz/ a http://www.telecom.cz/infocentrum/tiskove_centrum/tiskove_zpravy/index.php
Proč druhá neobsahuje odkaz ONLINE objednávky?
Závěr: stránky nejsou dostatečně aktualizované, a není dostatečně sledována jejich obsahová provázanost.
Dat do hodnotici poroty Kucmase je jako dal lisku do kurniku ... Staci se podivat na tu ohavnost www.istrategie.cz , vsude a ze vseho cisici amaterismus nerespektujici vubec nic (mam na mysli treba validnost HTML) a pak si kladu otazku - co muze tenhle manik hodnotit, kdyz si neumi udelat poradek sam u sebe ???
Vadí mi, že když něco hledám, musím se orientovat ve 3 menu - horním jako základním, pak v levém a nakonec v pravém. Např. když hledám informaci o nějakém cenovém programu, tak si připadám jak Sherlock Holmes. To pomíjím, že když mám jiné rozlišení obrazovky, tak pravé menu není vidět vůbec :-(