Telefonování a dohadování na hodině:
No to jistě. Ale dělají to velmi sporadicky, někdy vůbec. Někdy přivezou, a čuměj, že nikde nikdo. Asi tak.
Mimochodem, Česká pošta, tak jak to před lety nedělala ani omylem, dneska to běžně už taky dělává, že když si člověk objedná něco z e-shopu, a jde to obchodním balíkem, maník, co to vozí až daleko po pošťačce autem, má od e-shopu normálně kontakt, a ráno volá, a když nebude nikdo doma (vozí to ve dvou intervalech, dopoledne a odpoledne), přiveze to klidně až druhej den. Ale pochybuju, že je to pravidlo. Setkal jsem se s tim až poslední měsíce, tak nevim.
U PPL se mi nekolikrat stalo, ze se i o den zpozdili(kdyz to bylo neco co spechalo, musel jsem parkrat asi do 10km vzdaleneho depa): Obchodnik poslal balik, druhy den cekam a cekam, odpoledne volam PPL a dozvim se, ze doruceni je v planu az dalsi den(rozumne vysvetleni zadne).
Vetsinou predem volaji, aby se domluvili, kdy prijedou. Blby je, kdyz volaji v 6:30 rano, jak maji ve zvyku, prece jen ne kazdy je ranni ptace :)
Na druhou stranu jsou flexibilni a ochotni dorucit balik i jinam a v dobu, kdy se to hodi.
Posta proti tomu u nas posledni dobou neresi, hodi listek do schranky(uz jsem parkrat chytil i postacku, ktera balik u sebe nemela a jen hazela listek) a neobtezuji se ani zazvonit. Pritom par let zpatky alespon vozili a zvonili, az pak nasledoval listecek(telefon na nalepce obchodniho baliku je jen pro srandu, i kdyz je pro nej extra kolonka).
Je fakt, ze posta je alespon vyrazne bliz nez depo PPL..
Nedávno jsem něco objednával v e-shopu a ČT tam neměli, zato tam měli jiné balíkovky a měli to rozepsáno: PPL .. X Kč, PPL (dobírka) ..X+C Kč, PPL s voláním X+C2 Kč, PPL s voláním (dobírka) X+C3 Kč. :-)
Já preferuji ČP. V místě kde bydlím jsem s Českou Poštou nikdy (klep, klep) neměl žádný problém. Pokaždé přijeli a zazvonili (tj. nikdy se mi nestalo, že bych byl doma a pak při kontrole schránky zjistil, že tam mám lístek) a zásilka byla vždy v pořádku.
Někde jsem četl blog, jak to na těchto balíkovkách (a nedělám si iluze, že je to u ČP jinak) chodí, ale pokud přijmu fakt, že to jiné nebude, tak si můžu vybírat podle jiných kritérií. Cena je většinou podobná (u ČP možná trochu vyšší), ale zase mají "depo" i v každém menším městě, takže když opravdu doma nejsem, tak vezmu lístek a za půl hodiny jsem v centru na poště.
Take jsem si objednaval Kindle a s UPS mam bohuzel presne opacnou zkusenost. Doba doruceni sice skvela (za par dni jsem to mel v ruce), ale ridic nechal zasilku u prvniho souseda, ktereho potkal. Nepodivat se do jejich trackovaciho systemu tak ani nevim, ze to bylo doruceno. Uplne vtipne bylo pak najit toho souseda jen podle podpisu, protoze se nastehoval nove a jeho jmeno neni na zadnem zvonku... Nejvetsi problem bych videl v tom, ze ridic ani nezavolal.
ČP:
Evidentně záleží na městu, nebo na části města, nebo na manažerech části ČP, nebo jak se kdo vyspí.
ČP někdy zavolá a balík v danou dobu přiveze, někdy ani nezavolá, ani nedoveze, jen hodí lístek...
Jak jsem ale psal, PPL a DPD nejsou o moc lepší, je to tam taky jak se kdo vyspí a jakou má náladu, žádná výhra rozhodně.
U nás je pošta ve vedlejší vesnici a zásadně balíky nedoručuje. Máte prostě smůlu.
A pokud nejste náhodu důchodce, invalida, na mateřský tak se na poštu ani nedostanete. Otevírají v 8h a zavírají ve 14h. Když začínáte v práci v 7h a končíte v 16h, tak smolík.
Na email s žádostí o přizspůsobení pracovní doby mi dorazila arogantní odpověď, že vůbec nevidí důvod nic měnit.
Ale je fakt, že jednou v týdnu mají do 16h :-)
U náš s doručováním balíků nemá Česká pošta problémy. Navíc doručuje dopoledne, což mi vyhovuje, jelikož mám zásilku dříve. Když náhodou doma nejsem, tak dají oznámení a zásilku si můžu bez problémů vyzvednout. Počet problémů se zásilkovými službami jsem měl nesrovnatelně vyšší.
Zkušenosti zaměstnance přepravní služby - opravdu bych to dělat nechtěl. :-)
Pokud vím, tak je možné si zásilku nechat přeposlat na jinou poštu. Využívám to u doručených dopisů (balíky mi nechodí) a je to (zatím) spolehlivé. Přeci jen pošta poblíž práce je dostupnější v otvíracích hodinách, i kdyby to mělo být jen od 8 do 14 hod. v úterý, čtvrtek a první pondělí po úplňku.
Předpokládám, že bydlíte v domě, kde je schránka až za domovními dveřmi. Jelikož balíkový doručovatel samozřejmě nemá klíče od vchodu, tak nastává běžná situace, že pokud adresát není doma, tak balíkový doručovatel lístek předá poštovní doručovatelce (ta už klíče od vchodu do domu má) a ta druhý den lístek hodí do schránky. Jinak to bohužel dělat nelze. Z toho plyne spousta nedorozumění, když se lidi nepodívají na lístek, kde je přesně napsáno, kdy tam balíkový doručovatel byl (den a hodina). Pokud jste potkal pošťačku, jak vám nese lísteček, tak předpokládám že nastala tato situace.
asi jde vazne o mesto. U nas nechodi, jen dalsi den rozhodi oznameni o "nezastizeni". Ale posledne me prekvapilo, ze manik volal ze ke me jede. Rikam, ze nejsem doma, ze si to vezmu na poste a on v kolik ze budu doma, ze se u me jeste otoci. Prekvapilo me to:) Treba se s CP neco deje:) Ale prakticky mi na tom tolik nezalezi. Posta je v kazde dire, nemusim se trmacet do kdejakeho depa. Me CP vyhovuje.
U mne je to přesně naopak a body ztrácejí přepravní služby. Balík od České pošty mi přijde v drtivé většině případů včas, nebo jej mám možnost vyzvednout nedaleko na místní poště, která má solidní otevírací dobu a funguje i v sobotu dopoledne. Posílám i nějaké drobné sběratelské věci přes českou poštu, poslal jsem už asi 2500 zásilek a jen asi dvě měly 1 až 2 týdenní zpoždění, jinak vše došlo, jak mělo.
Z přepravních služeb ještě kdysi jakž takž fungovala PPL, když to rozváželi x let stejní lidé, co dobře znali zdejší region. Po jejich náhradě jinými je to děs, jezdí pozdě, dokonce zásilka přišla i za 3 dny. Na info lince nikdy nic neví (vždy radí počkejte si do 18h, nemají přehled, kde jsou jednotlivá vozidla), reklamace řeší neochotně. DPD zase jezdí pro mne v pozdní dobu.
A dalším faktorem je, že přepravní služby jsou dražší než Česká pošta.
U PPL a ostatních balíkovek je sice pěkné, že předem zavolají, ale pokud mi řeknou, že budou u nás mezi 12-14 hodinou je mi to platné jako mrtvému zimník. Pokud mám raní směnu, tak to nestíhám v žádném případě a pokud odpolední tak ve 13 odcházím do práce. A pokud bych chtěl někoho poslat ať mi to vyzvedne (matka nebo tchýně) tak nebude u nás doma čekat 2 hodiny (a stalo se že jsem čekal od 12 doma a pán přijel až po 15). Takže zlatá pošta. Pokud nejsem doma, tak si proto dojdu. Balíkovky jsou pro podnikatele ne pro normální lidi.
Jedna výhoda pošty, kterou rád používám je to, že si zásilku vyzvednu až mám čas já.
Nemíním si brát 48hodin dovolenou, nebo stanovat v práci abych zastihnul nájemného řidice dané špeditérské firmy.
Několikrát se mi stalo, že špeditér se 12 hodin v lokalitě neukázal a večer se na webovém rozhraní objevilo 'adresát nezastižen'. Druhý den na otázku co kecá, že toho měl moc. No to mě nezajímá, příště jsem dal přednost konkurenci a ČP.