Tohle by mě zajímalo, dejme tomu, že Město podvodů je "nahrané", ať už to znamená cokoliv. Je stejně nahraný i Rubešův projekt Praha versus prachy? On pan Jelínek "and his boys" neexistují? Taxíky v Karlově ulici či v Pařížské nestojí?
Zhlédl jsem asi všechno, co Rubeš kolem taxikářů natočil, a přiznávám, že mi trochu vadí možnost, že mám jednostranně zkreslené informace... Jenže ten taxík stojící v Karlově jsem viděl na vlastní oči (opakovaně, překáží mi prakticky kdykoliv, když tou ulicí jdu, což je několikrát do měsíce) a ten nesestříhaný dvouhodinový rozhovor s Jelínkem vypadá též dost přesvědčivě v tom smyslu, že to není "zlý Rubeš ušil na taxikáře boudu", když "obvinění" říkají "jasně, tohle všechno děláme, protože jezdit podle vyhlášky jsou podle nás směšně malé prachy".
Nevím, našel sem první dokument a postnul sem to, odkazů na okrádání zákázníků taxikářema najdete plný pytel nebo stačí do nějakého anstoupit a tvářit se jako cizinec :-)
Vy tvrdíte, že regulace zaručuje kvalitu, což jednoduše není pravda.
Ad lékaři, asi žádné neznáte, již dnes má prakticky možnost léčit každý, jen na to má jakýsi diplom a stát se ho zastane. Navíc v případě taxikářů a uberu - řidičák musí mít každý, jen ten jeden má ještě poměrně zbytečný papír. Příměr by byl, kdyby se v nemocnicích neuznával lékařský diplom z jiného státu.
"Takže typická ukázka pokrytectví. Když to vyhovuje mě, je to v pořádku, pokud ne, je to socialismus a musí se to zrušit."
Typická ukázka demagogie. Já jsem nenapsal nic ve smyslu, že by mně něco vyhovovalo. S tím se laskavě obrať na socialistické dobrosery.
"Náš systém bez problémů diskuzi umožňuje, viz třeba nové vedení Brna."
Nevím, co je v Brně.
"Není to chyba systému, ale lidí."
Vše je chyba lidí, systém není žádná svébytná uvažující jednotka, je tvořen lidmi.
"Naštěstí už si lidi v poslední době začínají uvědomovat, že se o svoje práva musí hlásit."
Což je jim ve většíně případů tak nějak nahouby, že.
"Zeman s Klausem sou zodpovědní na to, že řízení státu bez občanů se stalo normou."
No jistě.
"Mlčení lidí "aby náhodou neměli problémy" zase vyrobila normalizace."
Nějaké umlčování lidí tady bylo dlouho, hodně dlouho před normalizací.
Takže typická ukázka pokrytectví. Když to vyhovuje mě, je to v pořádku, pokud ne, je to socialismus a musí se to zrušit.
Náš systém bez problémů diskuzi umožňuje, viz třeba nové vedení Brna. Není to chyba systému, ale lidí. Naštěstí už si lidi v poslední době začínají uvědomovat, že se o svoje práva musí hlásit. Zeman s Klausem sou zodpovědní na to, že řízení státu bez občanů se stalo normou. Mlčení lidí "aby náhodou neměli problémy" zase vyrobila normalizace.
vas primer s lekari ne kravina. platil by pokud by do nemocnice mel pristup jen ten, kdo ma diplom z lekarske fakutly (stejne jako ma ridicak tyxikar ci uberista) jiny rozdil mezi temato dvema neni. taxikar krome byrokratickych papiru a karticek nemusi umet nic navic proti ridici uberu. to k vasemu prikladu s lekari vs lecit muze kazdy.
co je prosim nefer vyhoda? prijit s kvalitnejsi, rychlejsi a levnejsi sluzbou? ano to je vyhoda proti molochovi, ale nevidim na nic neferoveho.
Tak asi bych zacal tim, ze "mesto podvodu" je nahrany dokument, ale to neni podstatne.
Ja netvrdim, ze regulace taxisluzby je nezbytna nebo dobra. Ale pokud je, tak kazdy, kdo ji obchazi, ma (logicky) vyhodu proti tem, co ji dodrzuji. A to vyhodu nefer.
Nicmene pokud mate dojem, ze ani treba ve zdravotnictvi regulace neni smysluplna a ze by lecit mel mit moznost delat kazdy,pak se tak principialne rozchazime v pohledu na vec, ze nema smysl tuto otazku resit.
M.
Ad lékař....
Zatím co státem regulovaní doktoři také za nic neručí a ještě je jich málo.
To že si každá nemocnice snaží utrácet peníze za přístroje, které nevyužije a nezvládá základní vyšetření v rozumném termínu, je na další debatu, mimo zaměření tohoto servru.
K tématu taxikaření - https://www.stream.cz/mesto-podvodu/10000254-taxi
že ale ten všemocný stát tu regulaci taxikaření zvládá na jedničku!.-D
Je treba si uvedomit, ze pokud stat nejakou oblast reguluje, ma k tomu vetsinou nejaky duvod a pak samozrejme ti, kteri regulaci obchazeji, maji obrovskou (nefer) vyhodu oproti tem, kteri ji dodrzuji. Netvrdim, ze taxisluzba musi byt nutne regulovana. Ale kde se to zastavi? Bude Uber-advokati, uber-lekari, uber-aerolinie?
Proste je otazka, jak daleko zajit, a nemyslim si, ze je regulace vzdy spatna vec. Az nejaky uber-lekar neco zpacka, bude se najednou verejnost divit, jak je mozne, ze stat neco takoveho dovolil.
Na to se asi dá odpovědět, že investoři dávají ty peníze Uberu jako do finanční investice - se spekulací na růst hodnoty akcií. A nikoliv tedy že by tím hradili jeho náklady na provozování dopravy. Protože, tyhle náklady jsou ze strany Uberu minimální - ty si totiž registrovaní řidiči hradí sami. Mnohem více utratí Uber za právníky...
Jinak, tedy zmíněné projekty budoucnosti ala sdílené elektronické vozy Uber nezajímají, je to totiž typický startup který se za pár let vyčerpá .
"A kdo ty garáže zaplatí? Zase socialisticky všichni abys měl kde parkovat."
Budu radši, když se to výpalné, kterému se vznešeně říká daně, bude využívat PRO občany než PROTI nim, když už mi někdo sebere téměř 80 % výdělku.
"Že se nikdo nedomlouvá problém je."
Tak proč píšeš, že se musíme domluvit? Kdo zavedl současný systém o nás bez nás je tak nějak jedno (a mimochodem to určitě nebyli Klaus se Zemanem), důležitý je výsledek.
A kdo ty garáže zaplatí? Zase socialisticky všichni abys měl kde parkovat.
Že se nikdo nedomlouvá problém je. Jenže tohle je typická politika snad všech parlamentních stran prosazovaná hlavně Klausem a Zemanem. Prostě když se ozveš, tak řeknou, že seš nikým nevolený občan a máš držet hubu, protože volby jsou až za 3 roky a tam budeš mít možnost se vyjádřit.
Jasně, takže místo aby se postavily podzemní či nadzemní garáže, tak se situace vyřeší třeba tak, že se na některých tepnách uberou pruhy a počítá se s tím, že to řidiče znechutí a přestanou jezdit auty. Řešení ala zelený socialistický bezmozek. BTW se mnou se NIKDO nedomlouvá.
Máš to Marný Tome, je to pravda - http://www.businessinsider.com/how-nyc-taxis-resemble-the-medieval-guild-system-2011-8
Napřed si něco zjisti a pak tady veď idiotské kecy
Když tuhle volnotržní demagogii aplikuješ úplně na všechno, tak žádný auto potřebovat nebudeš, protože nebudeš mít ani silnici po který bys někam dojel. Navíc žijem v zemi kde je 130 lidí na kilometr čtvereční, tak se logicky musíme mezi sebou domluvit a prostě si každej nemůže dělat co chce. Už dneska se třeba do Prahy ty auta nevejdou a betonovat všechno, aby bylo kde parkovat a kudy jezdit neni dlouhodobě udržitelný.
Jenže když někdo místo mozku používá desetero co sepsaly svobodný, tak potom logicky naprostou většinu reálnejch problémů ignoruje a myslí si, že se nějak zázračně samy vyřešej.
Jaksi mi ve vašem příspěvku chybí nějaká informace nebo argument. Zřejmě všechny situace ve vašem životě řešíte tak, že začnete řvát jako opice, a možná vám to vycházelo. Ale sýří mě lidé, co kromě osobních útoků se nevzmůžou na nic. Chápu, že řešení řvaním často zabírá, ale tady s ní jděte do zadele.
Nutno k těm sdíleným autům dodat, že to funguje jen díky regulacím města/státu vůči těm, co mají svoje auto. Bez dotací, zvýhodňování, vyhrazených míst apod. by to absolutně nefungovalo. Prostě socialismus. A ten jak známo dlouhodobě nefunguje. Ono je to jako dobrý pro různé ty dobrosery, co všem ostatním něco zakazují, když pak to auto potřebují. A zaplatí jim ho ti, co by je za normálních okolností žádné sdílení nezajímalo, protože by nebylo potřeba.
Ten skript nás nenahradí. Pouze místo abychom byli zaměstnanci nebo živnostníci, teď budeme uživatelé aplikace, kteří jsou zcela závislí na jejím výrobci a nemají žádnou páku jak si vymoci cokoliv. Takže když vám začne platit polovinu, nebo zablokuje účet a nic nezaplatí, tak se můžete hádat s Indy na zákaznické podpoře, ale to je tak všechno čeho dosáhnete.
Zdravím do diskuze s dotazem: proč investoři dávají to Uberu takové miliardy? Za jak dlouho se jim to může vrátit? Vždyť Uber, společně s taxíky pohřbí např. "sdílené městké elektrické auta", kdy např. Paříž jich má nyní na 3 500 a chce zvyšovat. A buď je bude provozovat město, nebo Googl se svými samořídícími vozy, nebo jiná soukromá firma, která to bude pro město zajišťovat. Třeba ten Uber :-), pak by ty investice smysl dávali. Ale vybojují to lidi, kteří z toho nakonec stejně "budou odstranění jako nadbytečí".
Uber konkuruje tím že je levnější. Má totiž díky tomu že se vyhýbá nákkladum které mají taxikáři dodržující vyhlášky a zákony výhodu.
Také např. V new Yorku stoji koncese abyste mohli jezdit sami na sebe 300 000 dolarů, taxikáři si na to brali hypotéky, to samozřejmě do ceny započítat musí.
V Praze je tedy Uber výrazně dražší než nejlevnější taxislužby, jelikož tu koncese nestojí nic, a moc mu to tu nejde. Chvíli jsem to jezdil, 90 % zákazníků byli cizinci, češi radši jezdí levněji jinde.
Radosti hlupáků co se radují jak taxikáři dostávají na frak se smeju :) Neuvědomují si že se příval aplikací ve službách valí i na ne a že jejich malé firmicky že kterých teď žijí budou prevalcovany a jejich příjem že kterého nyní slušné žijí se stane příjmem jednoho gigantu.
Místo tisíců různých taxislužbeb, se svými vlastníky, zaměstnanci, žijícími z malého ale slušné vydelavajiciho byznysu bude pár gigantů
Nahradit jakoukoli činnost menší firmy agregaci jejich zákazníků do celosvětové aplikace dnes není žádný velký problém. Především ve službách.
Takžemyslete na to zže možná někdo někde právě teď píše script co vás nahradí :)
paradoxně, ti co jezdí pro Uber jsou mnohem lépe kontrolovaní než taxikáři, protože vše jde přes Uber, který si vše hlídá, neplatíte na ruku, ale kartou a každého řidiče hodnotíte, takže pokud by byl nějaký problém, jde z kola ven
taxikáři brojí proti Uberu kvůli toho, že jezdit pro něj může prakticky kdokoliv kdo má auto, kdežto taxikáři musejí skládat zkoušky, mít licenci atp. a to je znevýhodňuje
bez jakékoliv kontroly, pravidel a daní. ??? jako že vydělávat přes služby jako je Uber znamená, že nemusíte danit příjmy? oni to vyplácí na ruku hotově bez kontroly já myslel, že vám platí na účet! tedy je to velice snadno kontrolované jasně dovedu si představit, že ten příjem nějaký trouba nepřizná a nezdaní, ale brzo na něj finančák přijde....
Ne, tady kope státní mafie. Úředníci, kteří jsou zaměstnaní kontrolou a udělováním licencí, finanční úřady, které chtějí daně, politici, kteří si na "boji s taxi mafií" budují svou volební kampaň.
Naopak taxikáři to vítají, protože je to šance jak si vydělat bez jakékoliv kontroly, pravidel a daní. Teď napjatě očekávají, zda objednat si taxika bude stále vyžadovat taxi licenci, nebo se to bude dát označit za "mobilní aplikaci". Konečně žádní všeteční úředníci, žádné kontroly, žádné taxametry.