Mno, problem je v tom, ze taxikari musi splnit milion ruznych podminek, aby svou praxi mohli provozovat (vcetne max ceny apod.). K tomu plati za parkovani u letiste, v centru apodobne.
Uber a podobne typy prepravy maji o dost jednodussi situaci, protoze se na ne milion podminek nevztahuje.
Problem je v podstate v tom, ze si konkuruji a pritom jedne strane sta t/ dane mesto vyrazne zhorsuje pozici.
A není tohle spíš problém nesmyslných daňových předpisů? To je to samé jako motorová nafta a LTO - je to to samé, jen se to podle způsobu použití jinak daní. Nebo už za komunistů, když se objevily ty lehké hliníkové žebříky, tak byly v obchodech dva prakticky stejné od dvou výrobců, jeden za 600, druhý za 1400 a rozdíl byl způsoben tím, že jeden se danil jako výrobek z odpadních materiálů a druhý jako výrobek z hliníkových profilů.
Pokud daňový systém umožňuje, aby se jedna a ta samá činnost či produkt danily různě podle jejich názvu, je to problém toho daňového systému, ne toho, kdo to využije k optimalizaci daní.