A co takhle Brno? Nevíte, zda tato služba Uber je dostupná v Brně? Myslím, že 25 Kč za kilometr je nehorázná cena a ty nástupní sazby jsou stejný nešvar jako spojovací poplatek za telefonní spojení...
Líbila by se mne cena okolo 7 až 8 korun za kilometr a to i v Praze - tam možná ten strop bych dal na 10 Kč za kilometr, přeci jen medián mezd v Práglu je asi krapet vyšší než tu v Brníšku :-)
Tady to zase taková byrokracie není. Musí prokázat znalosti místopisu a zákonů, které se k dopravě osob vztahují. Navíc (stále mluvím o Praze, jinde nevím) ty zkoušky musí mít taxikáři i všichni smluvní přepravci, kteří byť jen nabírají zákazníky na území Prahy. Tady by mohl být Uber vlastně jen na principu další smluvní služby, řidiči si udělají zkoušky a bude hotovo. Řekl bych, že když to udělají takhle, tak pražští taxikáři v případných protestech utřou nos.
Tady mám pocit, že taxikáři nemají obavy, že klienti dostanou horší služby, ale spíše levnější a rychlejší, což jim bude ubírat zákazníky. Naopak já těmto startupům přeji ať se jen rozvíjejí, představa, že si ve více městech objednám přes stejnou aplikaci a budu vědět, že dostanu dobrou službu za dobrou cenu - to se mi fakt líbí.
Stačí si vzpomenout na situaci v ČR v devadesátých letech, kdy regulace bezmála neexistovala. Tehdy se zapsali pražští taxikáři do turistických průvodců jako banda podvodníků. A ani o 20 let později se tuto špatnou pověst nepodařilo změnit. Takže ta regulace není samoúčelná. Má chránit zákazníky, když nic jiného nefunguje. Evidentně to tak vidí nejenom tady v ČR, ale i v dalších zemích. Není se čemu divit, že když už musí každý taxikář projít šílenou byrokracií, nelíbí se mu konkurenční firma, která to celé ignoruje. A evidentně se to nelíbí ani úřadům, které prakticky bez ohledu na zemi rozhodují proti Uberu.