Myslim, ze okolo teto prijimane legislativy panuje docela dost dezinformaci.
V prve rade si je treba uvedomit, co dany dodatek (i v soucasne podobe) znamena - znamena omezeni prava clenskych statu schvalit takovy zakon, ktery by zavedl libovolne odpojovani bez soudu.
Stavajici stav (pred schvalenim telekomunikacniho balicku) je takovy, ze dana oblast neni regulovana ze strany EU a tedy clenske staty mohou zavadet odpojovani bez omezeni ze strany EU.
Pokud vim, tak zadna verze (ani ta navrhovana Radou EU jako reakce na dodatek 138, ktera sla do druheho projednavani v EP) telekomunikacniho balicku nerikala, ze staty takove odpojovani zavedou. Pouze takovou moznost pripoustela.
EP by mohl odmitnout cely telekomunikacni balicek, ale pak by clenske staty mohly (jako muzou doted) zavest libovolne odpojovani bez soudu. Pokud bude telekomunikacni balicek schvalen v kompromisni dohodnute podobe, pak to take omezi moznost clenskych statu libovolne odpojovat bez soudu (i kdyz mene, nez jak by to omezil puvodni navrh dodatku 138). Z tohoto pohledu jde evidentne o uspech EP a je jasne, proc zastupci EP jsou radi, ze dosahli takoveho kompromisu.