Názory k článku Účtuje Telecom obsazený Internet?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 3. 2000 9:21

    Josef Švejda (neregistrovaný)
    Jenom takovou drobnost - při reklamaci si můžete prohlédnout detailní výpis, a to _zdarma_, takže žádných 115,- Kč za výpis platit není vůbec třeba.
  • 21. 3. 2000 14:25

    ZatJa (neregistrovaný)
    Nahlednout zdarma do vypisu je jaksi k nicemu pro ucely evidence nebo pozdejsi dokazovani, neni-liz pravda?
  • 21. 3. 2000 9:59

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Zdravim,

    loni na podzim, kdyz na VOLnym platil tarif I99 jsme se nekolikrat na tuto sluzbu pripojovali na brnenske cislo pro I99 (uz si ho z hlavy nepamatuju). Kazdy z nas jiste zna to 'piskani' pri spojovani 2 normalnich modemu. Podotykam, ze nemam technicke vybaveni abych si na osciloskopu zobrazoval jednotlive modulovane frekvence a sledoval co vlastne muj modem s modemem u VOL domlouva, nicmene volani na VOLny bylo znacne atypicke.

    Predne se domluva neudelala naraz, ale pripojil jsem se nekam, modemy si cosi povedeli, pak 2-6 (nekdy ale i 15s, nekdy dokonce porad) sekund bylo ticho (reproduktorek byl na maximu a byl tam pouhy sum (interference z napeti a 50 Hz), zadna modulovana frekvence) a teprve pote se modemy znovu dohadovali o necem nez se pres LCP dohodli o vsem ostatnim (IP, autentizace...).

    Jak je to u I2000 nevim, sluzby VOLneho nastesti (ani jineho Free dialera) jiz nemusime pouzivat. Domnivam se vsak, ze jsme se vzdy nejprve dovolali na nejaky centralni uzel - nejaka digitalni krava a teprve pak jsme byli prepojeni na skutecny modem (jedno, zda-li v CISCO racku nebo stupidni srine s modemama). Co se stane kdyz centralni uzel hovor prijal (a ja zacal platit) a nebylo misto na modemech nevim, je pravda, ze se mi nestalo, ze bych mel na I99 obsazeno (v pracovni dobe), vecer to vsak napr. v Brne byl pry naprosto stabilni jev kolem 21. hodiny.

    Nerikam, ze muj postreh a zkusenost souvisi s timto problemem, ale mozna je to urcita cesta jak se dal pidit, kazdopadne se domnivam, ze jsme zacali vzdy platit hned v okamziku, kdyz jsme se dovolali do centra, takze diky VOLnemu jsme Telecomu vzdy darovali alespon 2s casu, ktery se pri normalnim spojeni nevyskytl, coz jsme vsak brali jako dan teto levne sluzbe...

    Muze mi nekdo toto atypicke chovani pri spojovani modemu vysvetlit?

  • 21. 3. 2000 10:58

    Jirka (neregistrovaný)
    Ahoj,

    tak jsem se dozvedel, ze VOL disponuje naprosto prevratnou novinkou v oblasti telekomunikaci, ktera diametralne zvetsuje
    kapacity prenosovych tras. Po pripojde EuroISDN30 tak lze spojovat
    vice, jak 30 hovoru v jednu chvili. A to vse z ust tiskoveho mluvciho CT. Tento system je jiste uz patentovan na tuto spolecnost a COL muze ukoncit fungovani na poli ISP, neb prijmy
    z pronajmu tohoto patentu ji zaruci bezstarostny zivot.
    Jiste dojde k brzke aplikaci tohoto vynalezu na preplnene silnice,
    diky nemuz bude moci po dvouproudove dalnici jet vedle sebe mnohem vice aut.
    A ted vazne. CT by mel zacit delat svou praci poradne, a ne hlasat bludy usty sveho tiskoveho mluvciho.

    Jirka
  • 21. 3. 2000 11:26

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Mozna by stalo zato osvetlit, jake vlastne ma takove pripojovani faze.

    Zvednete (vas modem zvedne) vasi linku a vytoci. Slysite vyzvaneci ton.

    Druha strana zvedne, vyzvaneci ton zmizi. Z hlediska Telecomu je spojeni navazano. Od *teto* chvile zacina tarifikace.

    Modemy se pokouseji navazat spojeni (to je takove to piskani) - to uz normalne platite. Po skonceni hanshakingu se obvykle rozsviti dioda "CD" (ma-li modem takovou) a modem odesle do pocitace zpravu CONNECT. Piskani obvykle utichne. Od teto chvile jsou spojeny modemy - stale ale jeste nejste pripojeni do Internetu.

    Zacina PPP handshaking - pocitace si vymenuji navzajem radu informaci, mimo jine o pouzite autentizacni metode. Vas pocitac pak zasila jmeno a heslo. V zavislosti na tom, jak ma ISP udelanou databazi klientu muze odpoved na zaslane jmeno a heslo trvat kratsi nebo delsi dobu. Pote se dovymeni zbytek informaci, mimo jine IP adresa. Teprve od tohoto okamziku se da hovorit o tom, ze mate spojeni do Internetu a muzete ho normalne pouzivat.

    Je tady tedy technologicky neodstranitelna prodleva mezi zacatkem tarifikace a zahajenim pouzitelneho IP pripojeni. Velikost teto prodlevy muzete ovlivnit jednak vy nastavenim sveho modemu (ovlivnuje delku hanshakingu modemu), jednak ISP rychlosti (zejmena) autentizacniho mechanismu.

    Ani na cislech I2000 totiz Cesky Telecom neuctuje uskutecnene spojeni do Internetu, ale uskutecnene telefonni spojeni.

    Chci rict, ze porovnanim poctu uskutecnenych pripojeni (napriklad nahlednutim do vypisu pripojeni sluzby VOLny), kterych muse byt klidne zminenych 95 a poctu uskutecnenych telefonickych hovoru (kterych muze byt uvedenych 140) nemusite dojit ke stejnym vysledkum zcela prirozene. Rozdil mohou tvorit napr. spojeni, ktere se rozpadly behem hanshakingu modemu (obvykle spatnou kvalitou telefonniho spojeni, pripadne primo poruchou kterehokoliv z obou modemu), behem PPP hanshakingu (nejcasteji chyba v autentizaci - chybne zadane heslo, nebo chyba nebo prilis dlouha prodleva autorizacniho serveru na strane ISP).

    Tim nechci branit SPT a rict, ze nema chybu v uctovani - ta tam klidne byt _muze_. Ale k tomu, aby si lide mohli udelat na tento problem vlastni nazor musi mit k dispozici vsechny dostupne informace, vcetne tech, ktere jdou (bohuzel) ve prospech vseobecne a opravnene neoblibene organizace.

    A zakladem vseho je nejprve vedet, jak "to" funguje.

  • 21. 3. 2000 14:35

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    To tu vazne nikdo nema tarifikator a zprovoznene posilani tarifikacnich impulsu od Telecomu? Staci po 21 hodine vytocit Volny. Mate velkou sanci, ze bude obsazeno a pokud obsazeno bude a tarifikator presto zapocita impuls...
  • 22. 3. 2000 11:26

    mf (neregistrovaný)
    Buď rád že to není všude na Slovensku telecom účtuje impulzem standartně obsazovací tón, ale pokud se nepletu u ná by to mělo být v pohodě. Jinak mám takovou skušenost s jedním modemem, že ústředna telecomu tarifikovala jako blbá a účet byl 8 000. při čem z daného telefonu hovory nebyly vedeny a modem tam byl zapojen za účelem příjmání faxu. Stalo se to 3x opakovaně. Ale podařilo se to zreklamovat. Mám sice elktrotechnické vzdělání. Střední i vysokoškolské ale vysvětlení nemám.
  • 21. 3. 2000 15:31

    Josef Gajdůšek (neregistrovaný)
    Drtivá většina přispívajících počítá s tím, že k ISP vede pouze tolik linek kolik má modemů. Pozor to je hrubý omyl. Pobočkové ústředny s větším provozem jsou dnes připojeny pomocí 2Mb toků
    jako je třeba ISDN Primary (30 anonymních linek za kterými se může schovávat třeba 200 poboček). V pobočkové ústředně je hovor zpracováván podle předem nastavených pravidel a pokud jsou pravidla udělána nevhodně, potvrdí pobočková ústředna sestavení spojení a SPT může vesele a zcela legálně počítat impulsy.
  • 21. 3. 2000 15:56

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Drtiva vetsina prispivajicich naprosto spravne pocita s tim, ze k ISP vede pouze tolik linek, kolik ma modemu. Zmineny dvoumegabit (skutecne zahrnujici 30 linek) pripadne rovnou nekolik takovych linek obvykle konci primo ve specializovanem zarizeni (CISCO ap.). Rozhodne to nebyva tak, ze by takoveto toky tekly do nejake pobockove ustredny, ktera by prichozi hovory rozhazovala na vnitrni "bezne" modemy.

    Prosim, nepredstavujte si, ze ISP ma nekde velkou skrin a v ni hromadu takovych modemu co mate vy doma - v takovem pripade by pobockova ustredna skutecne mela smysl, protoze dvoumegabit do normalniho modemu nepripojite. To by ale vyslo strasne draho - pocet modemu, nutna kapacita ustredny ...

    To je uplny nesmysl.

    Normalne potrebujete specializovane zarizeni a to je nesmysl pripojovat za pobockovou ustrednu. Bylo by to drahe a zbytecne. A do takovehleho zarizeni vede dvoumegabit (nebo vice), v kazda reprezentuje tricet linek, ty v zarizeni konci na triceti modemech internich modemech a jedina moznost, jak by zarizeni mohlo "zvednout" a pritom nemit k dispozici modem je ta, ze jsou interni modemy vadne a diagnostika na to neprisla a automaticky je neodpojila, coz se samozrejme stat muze.

    Takze zapomente na pobockove ustredny. Ten cely prispevek je nesmysl. Snad jedine u nejakeho maleho ISP s par modemama by to tak mohlo byt, ale u nikoho vetsiho. To by bylo vyhazovani penez oknem.

  • 21. 3. 2000 16:30

    Ropacek (neregistrovaný)
    Panove, kolikrat jeste chcete slyset, ze VOL nema zadne centrum, do ktereho byste se dovolali a ktere by prepojovalo telefonni hovory dal (viz prispevek PaJaSoft) nebo nejakou pobockovou ustrednu. Koukam na pripojovaci bod VOL vlastnima ocima, jsou to to draty ze zdi (Telecom), ISDN PRI piksla (se zlutomodrou nalepkou, ci to asi je) a metrovy kabel se dvema pary do Cisca (VOL). Vsecko hezky po 30 kanalech, na techto namontovanych zarizenich nic nechybi ani neprebyva. Prijdte se podivat.
    Ano, skutecne pocitat s tim, ze ISP ma tolik linek, kolik ma modemu, je hruby omyl. Skutecnost je takova, ze modemy ISP cekaji na to, az k nim Telecom v nejakem (pokud mozno rozumnem) terminu privede ty dalsi telefonni linky. To je take jediny duvod jakekoliv obsazenosti VOLneho. Mohu klidne z vlastni zkusenosti vypravet, co si uziju vzdy, kdyz se (vzdy dostatecne predem) zada na Telecomu dalsi PRI ISDN kanal pro pripojovaci bod VOL v Plzni, jak to bylo v K.Varech a v Sokolove (a pochybuju, ze jinde je to jinak).
    Zaverem proste a jednoduse: je-li obsazeno, je to obsazeno na linkach Telecomu a ten obsazovaci ton je od nej - nic co by vam dalo obsazovaci ton do Telecomem spojene linky proste VOL nema.
    Plati samozrejme velmi dobry popis p.Lukese o tom, jak probiha spojeni s Internetem (a muze v tom byt skutecne duvod rozdilu mezi statistikou uskutecnenych pripojeni k Internetu a poctem volani na cislo ISP). Ale je-li obsazeno, pak je proste obsazeno a nic se nespojuje. A tedy neni duvod cokoliv platit. Vyjadreni tiskoveho mluvciho p.Crhy je bohapusty blabol a mohu mu to kdykoliv na miste predvest.
  • 22. 3. 2000 18:50

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Ja to chci slyset... vite, vzhledem k tomu, ze jsem si absolvoval na VS kurzy jako Prenos dat, Pocitacove site... tak o protokolech neco vim, take neco vim o protokolech fyzicke vrstvy, linkove vrstvy atd... o protokolech bitove orientovanych, protokolech znakove orientovanych, Shannonove vete atd... a presto mi je zahadou zpusob pripojovani na VOLny. Nejedna se mi o autentizaci (proc ji porad zamenujete s autorizaci?), ktera se provadi az v linkove vrstve pomoci LCP (Link Control Protokol) AZ PO SPOJENI modemu, jde mi o nekolikasekundove NEZANEDBATELNE prodlevy pri komunikaci modemu pri dohadovani parametru, prenosove rychlosti atd... pred fyzickym propojenim linky a umozneni komunikaci protokolu vyssich vrstev (LCP, PPP...). Za svou historii jsem se pripojoval na spoustu zarizeni a anomalii, kterou jsem (nejen ja) zaznamenal pri prihlasovani modemu v Brne na I99 VOLneho jsem jeste nezaznamenal. Opravdu nevim, proc by se pri handshakingu 2 modemu mela vyskytovat vice jak 2s mezera, ktera nekdy byla dokonce nekonecna a ani jedna strana spojeni neuzavrela, ackoli dle mych informaci by homologovany modem mel po 50s prohlasit spojeni za nemozne (ackoli se da nastavit doba delsi a rychlosti snizovat treba az na 2400bps, coz do 50s nestihne). Nekdo mi tvrdil, ze ty prodlevy a nekdy zatuhnuti zpusobuje moznost 56kbps. Na nasi strane byl modem Courier FastSporter 56k (Doufam, ze to pisu spravne, samozrejme je homologovany s platnym homologacnim osvedcenim do soucasne doby), sidlime na Anenska 11, ustredna Telecomu je na Bezrusove, coz mame za rohem, rychlost 56K je nevyuzitelna, maximum bylo vzdy 33.6 - staci tyto udaje?

    Ja netvrdim, ze tam mate to a to, ja se ptam, proc pri fyzicke komunikaci 2 DSP jsou takove prodlevy, ktere uzivatele stoji pri objemu, ktery tim protece, nezanedbatelnou castku - pokud je to i pri I2000, honite si takto minuty?

  • 23. 3. 2000 10:08

    Ropacek (neregistrovaný)
    Predevsim tento clanek je o necem jinem - o zapocitavani impulsu Telecomem pri obsazovacim tonu. Proto moje odpoved byla o tom, ze tam neni zadna centrala nebo pobockova ustredna - takovou teorii jste totiz vyvodil Vy z chovani modemu, ktere mozna neznate (coz, nezlobte se, tedy neni obecne smerodatne) - a to az po zvednuti linky, o cemz ten clanek opravdu neni.
    Nicmene tedy k Vasemu dotazu: toto chovani nekterych modemu znam (ten Vas se zrejme jmenuje Sportster, ale videl jsem to i u nekterych Well a Microcom) - ale to se bavime o modemu na zakaznicke (!) strane. A zatim u vsech zakaznickych modemu, ktere se proti VOLny takto chovaly, se mi to povedlo odstranit - nekdy pravda po delsim experimentovani s jejich(!) nastavenim, kterym protokolem se zacne a jak se bude 'padat'. Ale to je vsecko jeste na urovni handshakingu modemu samotnych, skutecne vyhradne u modemu pokousejicich se o 56k. Navic zajiste takovou zkusenost nemaji vsichni uzivatele, vetsinou se to opravdu spoji rovnou.
    Dalsi Vase teorie, ze by si pri spojenich vetsinou delsich nez deset minut (u nekoho i par hodin) nekdo honil par vterinami penize je natolik absurdni (zvlast pri onech jednotkach procent, ktere dostane ISP z telefonnich poplatku I'2000), ze ji radeji komentovat nebudu - to snad by nedelal ani ten Telecom :-).
    Ale presunme radeji dalsi diskusi na tato temata nekam jinam, sem nepatri.
  • 21. 3. 2000 23:30

    milan suchý (neregistrovaný)
    Tak to jsem ani netušil, že je něco takového možné. Já jsem připojen přes VOLny a to je každý večer je naprosto obsazeno "internetovými bezdomovci", takže každý večer vytáčím tak 10x - 20x. To jsem zvědav na účet, co mi ty kurvy telekomácký vystavěj. Omlouvám se za ty sprostý slova, ale jinak to už nejde.
  • 22. 3. 2000 13:45

    Pučma (neregistrovaný)
    Tak to ti teda přijde pořádnej účet. Ja jsem se zhrozil teď, když mi přišel účet. Normálně platím asi 400 Kč. A teď mě došel účet na 2000 Kč. Mám totiž taky takový zkušenosti s vytáčením jako ty (20-30x vytáčím než se připojím). Ale už vím co s tím udělám. Půjdu na účtárnu a pořádně jim vynadám a budu to reklamovat. Pak napíšu jak sem dopad. Smrt Telecomu a jeho přiznivcům. Bože ať přijde konkurence.

    Pucma
  • 22. 3. 2000 6:26

    Daisy (neregistrovaný)
    A ty šmejdi poslanecký ho ještě prodloužili. Dokud budou lidi držet huby a platit, tak se brzy dočkáme takových cen, že všichni budou jen zírat. To je naprosto jistá věc. Chtělo by to Telecom bojkotovat, ale ne jen tak bezzubě jako předloni pod taktovkou p. Neffa. To bylo naprosto k ničemu a Telecomu jenom k smíchu. V této zemi jsou asi jen samí zbabělci, nikdo si nechce pálit prsty, neboť co kdybychom pak třeba měli problémy, a proto raději čekáme, že to za nás vyřídí někdo druhý. Ten druhý ale neexistuje. Proboha lidi, vždyť se tu už nedá žít. To není jen otázka Telecomu, to je přímo cílené ničení lidí a vyděračství ze strany státu. Opravdu si to necháme líbit? Kdo chce vědět, jak to bude dál, ať si přečte knihu George Orwella s názvem 84. Tam je všechno.
  • 23. 3. 2000 2:16

    jiří Hrabovský (neregistrovaný)
    Pro sledování telefonního účtu používám program IGuard firmy Timing Praha. Také mi se stalo, že jsem se chtěl připojit (tuším přes Volny nebo Worldonline) a i přesto, že byla linka obsazena, připočetl mi program jeden impuls, jako by se spojení uskutečnilo. Vypadá to asi opravdu tak, že Telecom nás šidí.
  • 23. 3. 2000 9:51

    Robenek (neregistrovaný)
    Já ačkoli jsem laik co se týká připojení na Inet, jsem po prvním měsíci užívání VOLNY běžel na Telecom podívat se na výpis účtu. Teda tolik spojení v rozmezí od 2-5 s jsem ještě neviděl. Samozřejmě , že vše tarifikováno za 2,60. Souhlasím s tím, že jsem se připojoval a zkoušel, ale vícekrát jsem se nespojil, než spojil a všechny tyto nespojené pokusy jsou podle mne za 2,60 Kč. Někdo z nás dělá pitomce. A není to ten důvod proč je VOLNY zadarmo ??? (Ostrava)
  • 23. 3. 2000 10:41

    Ropacek (neregistrovaný)
    Na pripojovacich bodech VOL se sleduje i statistika neuspesnych pripojeni - tedy situace, kdy modem zvedne (v te chvili bohuzel inkasuje Telecom 2,60) a nedojde se az k pripojeni na Internet, a to primo na jednotlivych modemech pripojovaciho bodu (aby se pripadne vychytnul vadny modem).
    Pohybuje se to v celkovem objemu spojeni radove v jednotkach procent (0 az 5) a tvori to prave ti konkretni uzivatele, kteri maji se spojenim nejakou permanentni potiz (tedy jejich vlastni procento neuspesnosti je o hodne vyssi).
    Pitomce z vas nedela nikdo - kdo se konkretne obratil na nas, tomu jsme vzdy spolehlive spojeni primo u nej (tzn. na jeho podminky) nastavili. Nemame zadnou moznost zjistit, kdo je ten, komu to pada, pokud se neozve sam. Kleni doma, u znamych nebo na strankach Lupy nema cenu. Konfiguracni retezce pro nektere problemovejsi modemy jsou i na strankach technicke podpory VOLny.
    K tem penezum - nekomu pada spojeni na jednoho providera, jinemu na jineho, nekomu na vsechny - placeni s tim jiste nesouvisi, to je otazka technicka. A dost techniku je schopno ji resit - i na pripojeni, ktere je zdarma. Technicka podpora primo v centru u vsech provideru byva pretizena, ale u VOL je rada kvalifikovanych techniku i na regionalnich pripojovacich bodech. Staci se jim ozvat (v Plzni primo mne).
  • 23. 3. 2000 11:31

    RR (neregistrovaný)
    Tak trochu tomu rozumim a chvili jsem do toho i delal, proto se musim usmivat nad nekterymi nazory, zvlaste kdyz tato diskuse stejne nikam nepovede.
    Verte tomu, ze vetsina chovani ustreden, modemovych central atd. atd. je nastavitelna a programovatelna, ale jednak to musi mit kdo udelat (cili :-($$$$) )a jednak existuji urcite standardy, ktere se musi v CR dodrzovat.
    Napriklad si myslim, ze by nebyl signalizacni problem zacit tarifikovat az po prihlaseni se skutecne k Internetu.
    Stezovat si ale muzete na lamparne.

    (jo a jeste k tomu tarifikacnimu programu. Pokud nemate zajisten monitoring pulzu nebo nebo signalizace na toku, jedna se vzdy jen o odhad z provolaneho casu. Nic vic, nic min. Mimochodem i s monitorovanim neni problem se s Telekomunistama rozejit...
  • 23. 3. 2000 11:45

    jenda citron (neregistrovaný)
    >ale u VOL je rada kvalifikovanych techniku i na regionalnich pripojovacich bodech. Staci se jim ozvat (v Plzni primo mne).

    vazeny pane,
    mel jsem problem pri pripojeni pres VOLny, napsal jsem mail na tech podporu, za TRI_!! dny mi prisla odpoved, jaka? zavolejte_!! na cislo:...; dobra zavolal jsem - obsazeno, o hodinu pozdeji - obsazeno, vecer - nikdo to nezvedal;
    vzhledem k tomu ze neco o vecech kolem inetu vim, necekal jsem zadne zazraky, ale tohle??? btw proc jsem psal na tech podporu neplacene sluzby? jen tak, opravdu jsem necekal ze neco budou resit, ale tohle je jak telecom;
  • 23. 3. 2000 13:26

    Ropacek (neregistrovaný)
    S anonymnim (jenda citron) a nekonkretnim vyjadrenim polemizovat nelze, blizsi udaje uvedeny nejsou (aspon presne kdy a kdo). Tohle je takovy ten typicky vykrik do tmy, ktery k nicemu nevede. Jeho jedinym cilem byva diskreditovat sluzbu. Kdovi, od koho pochazi.
    Ze se vice veci da vyresit telefonicky (napr. pri nepresnem dotazu) je logicke. Ze je centralni tech.podpora pretizena, to jsem psal, uzivatelu je nekolik desitek tisic. Za takovych okolnosti neni divu, ze dva pokusy o zavolani skoncily obsazene (i kdyz v Praze na podpore VOL byva takova ta hlasova cekaci hlaska). A zveda se i v noci, to mam mnohonasobne overene, kdyz tam hlasim provadene udrzbove prace na bode.
    Dostanu-li (napr. mailem) presnejsi udaje, muze s tim nekdo neco delat. Takhle ne. Dalsi polemiku prosim mailem a konkretne.
  • 23. 3. 2000 11:50

    RR (neregistrovaný)
    Tak trochu tomu rozumim a chvili jsem do toho i delal, proto se musim usmivat nad nekterymi nazory, zvlaste kdyz tato diskuse stejne nikam nepovede.
    Verte tomu, ze vetsina chovani ustreden, modemovych central atd. atd. je nastavitelna a programovatelna, ale jednak to musi mit kdo udelat (cili :-($$$$) )a jednak existuji urcite standardy, ktere se musi v CR dodrzovat.
    Napriklad si myslim, ze by nebyl signalizacni problem zacit tarifikovat az po prihlaseni se skutecne k Internetu.
    Stezovat si ale muzete na lamparne.

    (jo a jeste k tomu tarifikacnimu programu. Pokud nemate zajisten monitoring pulzu nebo nebo signalizace na toku, jedna se vzdy jen o odhad z provolaneho casu. Nic vic, nic min. Mimochodem i s monitorovanim neni problem se s Telekomunistama rozejit...
  • 23. 3. 2000 14:46

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Ano i ja se domnivam ze je to o standardech, zatimco u jinych provideru, kteri pouzivaji homologovane modemy, se mnou zminovany znacne atypicky stav nikdy nevyskytl (a to ani na ruzne modemy jinych znacek i neznacek), na VOLnem v Brne to bylo naprosto normalni.

    Takze zaver pro mne zni, ze VOLny si honil lidi tak, ze se snazil domluvit se vsim bez ohledu na standardy a tak v nejakem procentu pripadu znevyhodnil dokonce ty, kteri si radne koupili schvaleny modem (vesmes drazsi nez neznackove nebo nehomologovane sunty) a dodrzovali vsechny podminky pro komunikaci po JTS. Inu take pristup k zakaznikum...

    PS: Pro pana Ropaka - asi mi nevysvetlite jak to, ze se dokonce parkrat stalo, ze modemy zacali hand-shaking a po te pauze (zpravidla kolem 8-10s v tomto pripade) se ozval obsazovaci ton... - jiste (v te dobe jeste) SPT Telecom si pravem nauctoval 1 impuls...

  • 24. 3. 2000 14:19

    Tomas Nemec (neregistrovaný)
    Take jsem pripojen pres volnyho (nekdy pres wolnyho) a malokdy se stane, ze je obsazeno. Dobra zprava? Nikoli. Modem se nejprve bavi s jednim modemem (tak 15 sec), pak s druhym, s tretim, s patym a s kazdym se cca 15 sec pokousi o handshake. Pote se vetsinou ozve obsazovaci ton a objevi se hlaska "byli jste odpojeni od vzdaleneho pocitace". Vezmeme-li v uvahu, ze tato procedura se opakuje tak 10x nez se podari navazat spojeni, tak de facto zaplatim v prumeru 26 korun JEN ZA NAVAZANI SPOJENI. To je mimochodem 1.75 hodiny interntetoveho surfeni. Vetsinou jsem pripojen tak pul hodky, cili mam neodbytny pocit, ze me nekdo okrada o tezke prachy (slovy 3x tolik, nez kolik mu nalezi). Zkratka platime (neb se nejedna jen o me ale stejne zkusenosti ma i vsech pet lidi, kterych jsem se ted v rychlosti stacil zeptat) za neposkytnute sluzby. Nepovazuji totiz koncert modemu za sluzbu. Predstavte si, ze byste si v restauraci objednali jidlo, predem ho zaplatili a pak by k vasemu stolu prisel vyhazovac a skoncili byste na chodniku. Pravdepodobne byste nejpozdeji pri druhem pripadu volali 158 nebo se soudili... TAK JAKTOZE SAKRA STEJNA PRAXE PROCHAZI SERECOMU????????

    TN
  • 24. 3. 2000 22:49

    lukáš (neregistrovaný)
    Je to trochu mimo téma, ale může mi někdo vysvětlit, proč došlo
    při připojování na internet přes VOLný při změně tarifu I99 na I2000 k výraznému prodloužení celkové doby, než je počítat připojen na internet.
    Při používání I99 mi trvalo připojování zhruba 40 sekund. Po přechodu na I2000 se doba, kdy počítat ověřuje moje uživatelské jméno a heslo prodloužila na zhruba 1 minutu a 30 sekund (tzn. na dvojnásobek). Můj kamarád má stejnou zkušenost.
    Připojení např. přes nový RAZ-DVA mi trvá po ověření hesla také jen zhruba okolo 40 sekund.
    Proč se ověřování uživatele přes VOL tak prodloužilo? Je to snaha o delší dobu připojení (a více impulsů) nabo tam došlo ke změně hardwaru?
  • 25. 3. 2000 13:39

    Ropacek (neregistrovaný)
    Kdyz vam kterakoliv telefonni spolecnost zmeni vase cislo nebo kdyz zmeni tarify (coz dela Telecom kazdy rok), prijde vam take domu vymenit telefonni pristroj? Asi ne, vid'te. A presto po ceskem narode uspesne koluje fama, ze prechod od I'99 k I'2000 (coz je prave jenom zmena cisla a tarifu Telecomem) je provazena nejakymi zmenami na strane providera (at' je to VOL nebo kdokoliv jiny).
    Nezapominejte prosim, ze internetovy provider je PASIVNI, tedy volany telefonni ucastnik. Po telefonni lince prijde vyzvaneni, provider to zvedne. Jako vy doma. A nevi, nemuze vedet a nemuze ovlivnit (jako vy doma), pres co ten volajici vola ani kolik a jakym zpusobem zato plati (jako vy doma).
    Takze prechod od I'99 na I'2000 probehl proste tak, ze Telecom oznamil providerovi, od kdy zakaznici tohoto providera plati Telecomu jinak. Dokonce ten prechod nebyl ani z minuty na minutu, konkretne u nas v Plzni byla na ty same linky asi 14 dni smerovana Telecomem volani z obou cisel (stareho I'99 i noveho I'2000), aniz se to u providera jakkoliv poznalo (proste prislo vyzvaneni na nejblizsi v tom momente volnou linku).
    Ted tedy k dlouhe dobe prihlasovani, resp. autentifikace (overeni uzivatelskeho jmena a hesla). I tech 40 sekund je dost dlouho. Doba vlastniho overeni jmena a hesla samozrejme zavisi na momentalnim vytizeni autentifikacniho serveru (ktery byl u VOL jiz nekolikrat posilen, jak uzivatele pribyvaji). Ale desitky sekund je moc. Jenze pricina muze byt i jinde.
    Na toto tema probehla diskuse pocatkem brezna v mailove konferenci netinfo-l@vol.cz, do ktere se muze prihlasit kazdy uzivatel VOLny (a kde se uz dost uzivatelskych problemu vyresilo).
    Dovolim si to sem strucne ocitovat (trochu, ale jen trochu to souvisi s tematem puvodniho clanku) :
    drozda@sazka.cz - "klient win95, DUN verze 1.3. Po spisknuti modemu to od objeveni hlasky verifying user&pass pres loggin on to net po uspesne prihlaseni trva 80 sec +- 5. Neni to nejak zbytecne dlouho? da se to nekde ovlivnit? Jake jsou vase casy?"
    ropak@ropak.cz - "Podivejte se v 'Properties' na zalozce 'Server types', zda nemate nahodou zaskrtnutou hned prvni volbu shora, 'Log on to network'. Toto musi byt prazdne - pambu tim minil pripojeni k siti Microsoft, se kterou nema Internet nastesti nic spolecneho."
    babis@vol.cz - "5 az 10 sekund. Nesmi byt ovsem zaskrtnuto ono zminovane Prihlaseni k siti."
    drozda@sazka.cz - "jo diky, bylo to ono."
    Pro uzivatele ceskych verzi (puvodni tazatel mel anglickou): Je to v Telefonickem pripojeni site, Vlastnosti, Typy Serveru - volba "Prihlasovat se k siti". Na WWW strankach technicke podpory VOLny je to i s obrazky.
    P.S. Kdo z uzivatelu VOLny se chce do konference prihlasit a resit sve problemy rovnou, at' posle mail na adresu "listserv@vol.cz"
    a do tela (textu) zpravy napise "subscribe netinfo-l". Je to nejrychlejsi cesta, konferenci prubezne sledujou vsichni technicti pracovnici VOL i zkuseni uzivatele a reakce je velmi rychla. A ti mene zkuseni se tam dozvi vsechno mozne. Na WWW strankach VOLny je tato moznost uvedena, pres Lupu je to trochu velka oklika.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).