Vlákno názorů k článku Udělejte s tím něco, nebo vraťte analog! od kubisek78 - Jo, to je svatá pravda. Na druhou stranu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 4. 2009 8:28

    kubisek78
    Jo, to je svatá pravda. Na druhou stranu se těm lidem ani nedivím, když od politiků, neznalých novinářů, dokonce i v různých TV pořadech napříč televizemi (hlavně tedy bohužel v té České s velkým Č) se různě dozvídali, jak to bude všechno jednoduché, jak jim to půjde na kus drátu, jak jim bude stačit stávající anténa, jaké jim to přinese super interaktivní služby, jako blbosti typu nakupování, hlasování, sázení, vícekanálový zvuk, super kvalitní obraz, dokonce kuriozity typu možnost volby záběru kamery (sice to DVB umožňuje, ale používá to snad jen PREMIERE u přenosů F1)... A teď najednou digitál, který jednak nic nového nepřinese, ale hlavně nefunguje, i když stačí jen settopbox - psali to včera v novinách, tak to musí být pravda.
  • 20. 4. 2009 9:34

    Pamětník
    Ano, kdekdo mluví o svých plánech v TV oblasti, ale zatím poněkud skutek utek.

    Zvyk je železná košile, ale konstatování, že byste na Barrandovu dokument neočekával neznamená, že tam reálně není a nemůže někomu udělat radost. Přiznám se, že to sledování žraloků ani u mne nebylo předem plánované. Také mám z DVB-C k dispozici Spektrum, NG, Animal Planet a další vzdělávací a dokumentární stanice, ale záruku toho, že na nich kdykoliv najdu něco, co by mne zaujalo, nebo to nebylo už několikáté opakování, stejně nemám.

    Určitě se na Vás nikdo nemůže zlobit proto, že Vám mohou být nějaké stanice ukradené. Já ale třeba uznávám : žij a nech žít. To u mne třeba platí jak pro 4% menšinu, etnika, náboženství, tak i TV stanice. :-)
  • 19. 4. 2009 11:17

    bez přezdívky
    Naprosto mi mluvite z duse. A ten udiv nad tim ze 20let stare STA potrebuji nejakou investici uz neni ani k smichu. A stale se tu mluvi o tom ze satelitni prijem je vec individualni, s cimz nesouhlasim. My mame na na strese domu spolecnou parabolu a je to super. Mozna by stalo za to rici lidem jake jsou moznosti, kdyz uz investuji do STA. Ale jak spravne pisete, neni to v zajmu Novy, Primy a konec koncu ani CT takze se jen vypousti kachny a dzinove z lahvi.
  • 20. 4. 2009 9:51

    bez přezdívky
    Jak již jsem uvedl. Kdysi jsem měl v DVB-S naladěné, co se dalo. Kde byl obraz. I když to třeba byla jen kamera namířená na akvarium a celý den tam jen plavaly rybičky. Pak jsem to jednoho dne razantně vyčistil. Pryč šly prvořadě dvě sorty. Prodejní a náboženské. Ono, ale pozor, osobně jsem viděl na Noe dost dobré dokumenty o českých hradech a zámcích a dokonce mi kdo si vyprávěl, že tam viděl pěkný dokument o Grand kaňonu. Ale to nic nemění na tom, že to náboženská stanice je. V zemi, kde je absolutní převaha ateistů. Ano máte pravdu, tyto stanice jako NG, Animal a pod. svůj program až nepříjemně rotují, neopakují to 2x , ale běžně 3x, 4x, možná i vícekrát... Nic méně mi to zásadně nevadí, přepnu na jíný a alespoň mi ten dokument, tak říkajíc, neuteče. No ono žít a nechat žít je hezká věta. Ale je otázkou, na kolik platí v případě, že máte pár frekvencí na FM nebo pár muxů v DVB-T atd. Ostatně je to soukromé, jsou to jejich peníze a pro mne za mne, ať si tam klidně pouští nějakou kameru namířenou na rybičky nebo třeba na měsíc. To je mi fuk. Jen zde zdůrazňuji to, že to není, nic tak převratného a slavného, proti té nabídce těch 4 v UHF/VHF, takže vcelku, lze bez toho existovat.
    Dejme tomu NG nebo Spektrum a i jiné, považuji za lukrativní, takže je člověk ochoten, za ně dokonce i platit peníze. Ovšem u zmíněných zdůrazňuji to, že je úplně putna, jestli tam jsou nebo tam nejsou. A z tohoto pohledu, pak se nelze divit, že někomu, se může celý ten proces jevit jako zbytečný a pouze otravný. Třeba.
  • 20. 4. 2009 8:10

    Pamětník
    Ano, každý to může vidět ze svého úhlu pohledu. Nicméně mne napadá otázka, proč se stále publikují tak opovržlivé názory na stanice, které neoslovují právě vkus a zvyklosti kritika. Kdybych to přehnal, postačilo by zkoncipovat programovou náplň jediné stanice tak, aby musela vyhovovat všem a celorepublikově by nám stačil jediný program. To mezi námi nejsou věřící, milovníci hudby z Óčka, příznivci zpravodajství Z1, nebo něčeho trochu jiného z TV Barrandov? Já byl například v neděli dopoledne nadšen krásným pořadem o žralocích na Barrandovu. Na 40" obrazovce byl obrázek jak malovaný a se zatajeným dechem jsem spolu s potápěčkou prožíval blízký kontakt se čtyřmetrovými predátory.

    Znám lidi bez mobilu, ale i naopak bez televize, ale s nadupaným mobilem. Někdo rád využije možnosti kontaktu v případech nouze a potřeby. To byste nezalitoval toho, že u sebe nemáte mobil, kdyby Vám někde v pustém lese umírala v náručí milá osoba? To byste nelitoval své lenosti nosit pár deka v kapse, třeba jen pro strýčka Příhodu?

    Vy hovoříte o dálnici za barákem, to se samozřejmě nelíbí nikomu. Ale již o pár km dále, by jí mohl mít k dispozici každý, za barákem toho druhého. Ano, i dnes jsou lidé, kteří nemají auto a ani ho nepotřebují pro zásobování a nikdy nepotřebovali záchranku, její rychlý příjezd a včasnou pomoc v nemocnici.

    Vy třeba preferujete rozhlas. Vždyť tam pořád omílají jednu a tu samou zprávu a dokola pouštějí pár obehraných písniček kdovíjakých interpretů. I tak se dá vidět pestrost rozhlasové nabídky. Nejen té televizní.

    Až budou Vámi opovrhované TV v MUXech překážet, doufám, že budou přirozeně nahrazeny těmi, zatím neexistujícími stanicemi, které by dokázaly uspokojit Vaše představy.
  • 19. 4. 2009 0:31

    Enik
    Problém totiž není v přechodu na jiný typ vysílání ale v lidech, kteří o věci nic nevědí a přesto do ní kecají. Každý člověk z oboru už na začátku celého procesu musel mít jasno v tom, že s tím budou potíže. Pokud někdo tvrdil, že to bude brnkačka, tak evidentně nemluvil pravdu. Že bude nutné upravovat STA bylo jasné od prvopočátku. Že to někdo ignoroval nebo nechtěl slyšet není problém digitalizace ale jeho samotného. Slibovat hladký přechod na DVB mohl jedině naprostý hlupák.
  • 20. 4. 2009 6:41

    bez přezdívky
    Já by jsem to přirovnal jinak. Nikoli tak, že každému nevede do města dálnice. Ale naopak, někdo přišel o ta luka a lesy a teď mu z rozkazu státu hučí auta za barákem. Tedy někomu opravdu ty 4 programy a kus drátu stačily. Když mu to duchovalo, tak do toho bouchnul nebo si přesedl a byl spokojený. Nyní ho nutí do STB a do antén.

    Srovnáváte to také s mobilem. Jenže mobil zvítězil komerčně, nikdo pevnou linku nevypnul. Já mobil nepoužívám do dnes, nelíbí se mi to nosit po kapsách, obtěžuje mne to a není nic tak důlžitého aby mne s tím někdo musel honit, na ulici, v autě, v hospodě, v kině atd. Doma i v práci i na chatě mám pevnou linku a zásadně používám k telefonování, pouze pevnou linku. Někdo ovšem asi chce být stále pod dozorem nebo si myslí, že mu uteče nějaký kšeft nebo naopak chce někoho kontrolovat a otravovat, tak se s tím prostě tahá.

    Tedy něco jiného by bylo pokud by DVB-S / DVB-C zvítězilo komerčně, tedy lidé se vrhali po satelitních platformách a kabelovkách a chtěli jejich programy a jejich kvalitu /Sky Link/ a EPG atd. Ale někdo nechtěl ani DVB-S ani DVB-C, to UHF/VHF mu stačilo a oni mu tedy zavádějí násilně, státně, DVB- T.


    Přirovnal bych to ještě k něčemu. A tím je přechod z OIRT na CCIR. Jenže ať už je to dnes na FM jakkoli, tehdy to táhlo, Evropa 2, Frekvence 1, Alfa a různá místní, které dnes po 15 letech již neexistují, ale tehdy o byla euforie. Žádných vysvětlovacích kampaní nebolo potřeba. Zvítězilo to komerčně na celé čáře a lidi by spokojení a hodně rychle vyměnili sami od sebe přijímače, počínaje autorádiem, věží v obýváku a konče jezevčíkem v kuchyni a práci.


    Ale je něco, co by šlo nazvat tahounem DVB- T ? Je to snad Noe ? Vždyť je to jen pro věřící. Je to snad Óčko ? Sleduje to jen pár lidí, co zajímá zrovna tahle hudba. Je to snad Nova Cinema nebo Barrandov TV nebo Prima Cool ? Barrandov TV možná bude někdy něco vysílat, ale v této chvíli zajímavý není. Prima Cool minimálně startuje pozdě, když je DVB-T v polovině. O Public TV nebo Z1 nemá ani smysl hovořit. Takže více kanálů, tam je. ale zbytečných a zcela o ničem. Což je asi totéž jako by nebyly. Takže je něco, co by šlo označit za tahouna DVB-T ? Ano je. A je to ČT 4 Sport. To je jediná stanice, proč jsou vůbec někteří lidé ještě ochotni tento přechod strpět. Nebýt tam tento sportovní kanál, Tak to zařve úplně a hlasy o tom, že je to na nic a že chtějí zpět analog by byly 3x hlasitější.
  • 20. 4. 2009 8:53

    bez přezdívky
    Tak určitě časem k nějakým úpravám a změnám dojde, naštěstí již nemáme socialismus, tak se to mění poměrně často. Viz. krach TOP TV, 24 CZ atd. Je tedy možné ledacos. Například tak jako Nova koupila Galaxii a dnes je z ní Nova Sport může třeba později koupit cokoli jiného. Nebo může někdo odejít zcela a přijít úplně nový. Vždyť Lagardére stále mluvila o 4 TV stanicích. Zpravodajském, dětském, hudebním a pro ženy. Prima také občas mluví o kanálu pro ženy. Atd. Nebo někdo úplně jiný, nemáme tu vůbec Reperta Murdocha. Takže ano, předpokládám, že toto jsou začátky a časem se to vymění, za jiné stanice. No, já osobně preferuji právě přesně určené kanály a to už x let. Jenže nezlobte se na mne, náboženství, hudební, zpravodajství... To je tedy výběr ! Kde máte nějaký dokumentární ? Kde máte nějaký naučný ? Tři jsou všeobecné. Nova, Prima, Barrandov TV... To by opravdu stačil místo nich jen jeden !
    Žraloci na Barrandově ? Ani bych je tam nehledal... Na žraloky logicky používám Animal Planet, tam jsou, co druhý den...
    Jo, definoval jsem 3 případy, kdy se mobil může hodit. Jeden z toho je, když se jde do lesa na houby. Ve všech ostatních případech, je ovšem naprosto zbytečný.
  • 19. 4. 2009 9:17

    Pamětník
    Každá "veřejná" služba je postižena tím, že k ní mají různí občané rozdílný přístup, ať osobní, tak objektivní. Nikdy nebude mít 100% obyvatel třeba dálnici 1km od bydliště, pár metrů k zastávce veřejné hronadné dopravy, nákupní středisko za rohem, rybník s čistou vodou nebo les v docházkové vzdálenosti. A to ani nemusíme mluvit o službách jako je třeba kadeřník. Přesto lidé stále žijí v zátopových oblastech, na samotách...

    TV je již dlouhodobý fenomém a pro někoho je komplikace při změně technologie opravdové trauma. Osobně považuji za největší komplikaci přechodu z analogu na digitál jeho pomalost a nekompletnost. Podobná situace byla i v oblasti mobilů. Kdo ho dnes nemá, kdo se bez něho obejde, kdo už ho nepovažuje za běžnou součást života? To již mnozí zapoměli, že pro spojení lezli na půdu a nebo dokonce na blízký kopec? Zde ale jde o naprosto komerční službu s velkými penězi a proto výhodný bussines celou věc patřičně popohnal. V otázce TV digitalizace je zatím situace spíše opačná. Komerční TV digitalizace přináší větší konkurenci a zákonitě snižuje zisky, přitom investice na obou stranách (vysilatelé i diváci) jsou nemalé a pro původní systém vlastně nevratné. Lidská paměť je ale nějak podivuhodně krátká. Při přechodu na vysílání v UHF pásmu jsme také museli několik let ke svým TV přidávat krabičky konvertorů, v horším případě při nástupu barvy i konvertory PAL/SECAM. Postupnou modernizací televizního parku se situace přirozeně průběžně řešila. Dnes se to všechno opakuje zase v bleděmodrém. Chybou byly informace, že možnost přijímat DVB-T se dá dosáhnout běžně jen na náhražkovou anténu. Někde ano, ale do kompletního dobudování všech sítí to budou spíše lokální vyjímky. Kdo měl opravdu kvalitní analogový příjem jen na kus drátu? Proč ho chce mít právě nyní? Je pravdou, že STB něco stojí, ale počet TV s integrovaným digitálním tunerem se v našich domácnostech utěšeně zvyšuje a potřeba STB, kromě přechodné doby, se bude postupně spíše snižovat.

    Problém nutnosti úprav STA snad ani nestojí za velký komentář. Kdo jen trochu chápe princip STA, ten přece nemůže být udiven tím, že se na ní něco musí změnit. Selektivní nastavení se muselo vždy přizpůsobovat změnám nebo přidání kanálů. A to je základ nynějšího přechodu. Změna antén a jejich orientace je spíše technická záležitost a pro opravdového technika i maličkostí.

    Sice mohu respektovat něčí znechucení z digitalizace, hlavně díky amatérismu mnohých, ale to je jen průvodní jev globalizace veškerého života, kterou nám přináší naše doba a nelze ho rozumně ignorovat, nebo se mu dokonce dlouhodobě vyhýbat. Nestírají se jen hranice a rozdíly mezi státy, ale i mezi technologiemi všeho, co nás obklopuje, co většinou rádi používáme a využíváme. On ten náš návrat do otevřené Evropy nepřináší jen pozitiva pro každého, někdo se musí novým trendům, ač nerad, přizpůsobit, bez ohledu na to, zda se mu to líbí a nebo to potřebuje.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).