Včera jsem si chtěla objednat určité zboží a když jsem zjistila, že dnes je akce Doprava zdarma, odložila jsem objednávku. K mému údivu internetový obchod pro dnešní den navýšil cenu zboží - a světe div se - o částku, kterou si normálně účtuje za dopravu. Tak jsem si zboží objednala jinde, jak jinak
Že by šlo o tento e-shop? :-)
http://www.podnikatel.cz/clanky/den-dopravy-zdarma-opet-s-problemy-e-shop-zvysil-o-dopravne-ceny-zbozi/
je to totiž takto:
Provozovatel eshopu:
- dáme den dopravy zdarma - a navýšíme cenu zboží, abychom neprodělali
- dáme den dopravy zdarma a necháme ceny tak - tedy zisk je nula nula prd
Zákazník:
- bude den dopravy zdarma - počkám si týden dva a ušetřím
- je den dopravy zdarma - ejhle - jsou vyšší ceny ?!?
Ještě jste zapomněl na variantu:
- dáme den dopravy zdarma a nabídneme dopravu zdarma osobním odběrem v Horní Dolní Pr*elní nebo odběr na výdejním místě na jednom nebo druhém konci republiky, kdy máme jistotu, že to nikde nevybere. Ostatní dopravu necháme standardně na cenách kolem 100+Kč. Podmínky tím splníme a budeme se moct pyšnit, jak jsme proklienští a moderní.
 
Ale no tak, trochu objektivity... Podmínky akce jsou poměrně jasné a rozhodně nemůže její logo použít někdo, kdo by chtěl postupovat tak, jak píšete, je to opravdu o "dopravě zdarma domů".
Je jistě možné, že se někdo takový najde, tím ale podmínky akce poruší a heureka.cz by to měla řešit, možnosti má. Minimálně vyloučení z dalších podobných akcí, ale pokud by byli co k čemu, tak by mohli reagovat i vyhozením ze srovnávače atd., což by poměrně citelné bylo.
Já to chtěl loni takto nabídnout přes Uloženky a Zásilkovny, protože dotovat dobírky poště nebo kurýrům se fakt nevyplatí a bylo řečeno, že pokud tam není pošta nebo kurýr, který dodá zboží na jakoukoliv adresu v ČR i na dobírku, tak že se nelze ke dni dopravy zdarma připojit. Tak jsem to udělal tak jak jsem chtěl, zákazníci měli osobní odběry zdarma a protože se ze zvědavosti chodili na shop dívat, zda náhodou doprava zdarma neplatí i u nás, tak toho i využívali bez přiblblých podmínek od Heuréky a bez jejich "reklamy" která znamená, že někde bude logo eshopu zveřejněno.
Koukám, že jsem se nenapálil sám:
http://obchody.heureka.cz/levneelektro-cz/diskuse/
No popravdě nevím, s čím máte problém. Levné elektro dělá přesně 1000 objednávek DENNĚ.
Na naprosto nepodstatném a prakticky nikým nepoužívaném srovnávači má celých 13, slovy 13 hodnocení, z toho je logicky většina špatných, protože když si chce někdo stěžovat, tak zapleveluje celý internet. Navíc na rozdíl od Heuréky to je srovnávač, kam může napsat kdokoliv cokoliv, takže bych se ani nedivil, kdyby tam psala konkurence, heuréka to má navázané na lidi, kteří skutečně nakoupili. Prodejce tak pak může i adekvátně reagovat. Velká část z té kritiky padá navíc na dopravce a nebo na samotného zákazníka.
Na heuréce http://obchody.heureka.cz/levneelektro-cz/recenze/ nakopak 30.334, slovy TŘICET TISÍC TŘISTA TŘICET ČTYŘI hodnocení, a od lidí, kteří skutečně nakoupili. 96% spokojenost, vesměs 5 hvězdiček z 5, vyjma přehlednosti, kde mají 4,5 z pěti a tak dále.
Tři roky po sobě navíc hodnocen zákazníky v ShopRoku jako jeden z nejlepších.
Jasně, jistě se při tisíci objednávkách za den občas stane problém. Ale rozhodně bych to neviděl jako problém zrovna tohoto eshopu.
Sám jsem tam nakoupil tuším čtyřikrát a naprosto bez problémů, jednou jsem i reklamoval a komunikace a výměna opět naprosto bez problémů.
 
Navíc na rozdíl od Heuréky to je srovnávač, kam může napsat kdokoliv cokoliv
Není to pravda. Heuréka to má vázané na lidi pouze u e-shopů s certifikátem. U ostatních nikoliv. Konkurence nám takto u jednoho e-shopu bez certifikátu pár lživých hodnocení napsala a v Heuréce reagovali tak, že je to nezajímá, že podmínky jsou stejné pro všechny a oni nemají, jak to ověřovat.
Z článku nějak nebylo jasné, kdo to "zadarmo" zaplatí? Jelikož do aut je pořád potřeba tankovat, někdo to zaplatit musí. Heureka jako pořadatel akce to nebude, dopravci to z vlastní kapsy sponzorovat taky nebudou a že by pumpaři dojatí iniciativou "doprava zdarma" dávali palivo zadarmo, to asi taky neklapne.
Takže jestli to dobře chápu, zacvaká to eshop. Otázka zní, co z toho má? Neříkejte mi, že dnes ještě někdo věří té blamáži ze slevomatů - "přivede mi to zákazníky a ti teď určitě budou kupovat u mě..."
Ono se to vyplatí pouze těm eshopům, kteří buď prodávají balast z číny se 100% maržemi, tam se to ztratí, pak taky slevomatům apod., to je vlastně to stejné - v 9 z 10 případů předražené rádoby značkové hadry či produkty.
Pokud si to zkalkuluje klasický eshop, kde jsou marže kolem těch 10-15% tak se to nevyplatí pro objednávky většinou pod 1000 Kč - pokud nemá nějakou supervýhodnou smlouvu s poštou nebo kurýrem, tak za balík s dobírkou dá minimálně kolem 90 Kč. Pak to může být přínosné ještě pro eshopy, kde je nějaký předpoklad, že to zákazníka motivuje k vyšší útratě než pár stovek, ale u většiny slušných eshopů když se udělá větší objednávka, tak je doprava zdarma téměř vždy nebo dost zvýhodněná.
Jo, je tam pro eshopy nějaká pseudoakce s DPD, že dají v rámci dopravy slevu myslím na 56 Kč za balík, ale to předpokládá již uzavřenou smlouvu s nimi a ještě odeslání minimálního poštu zásilek v rámci dne dopravy zdarma, budiž, tam jich je myslím 10 nebo 15 jako minimum.
Jako celý den dopravy zdarma má význam pro nakupující, kteří chtějí koupit nějakou levnější položku za pár stovek - tak pro ty je to plus, koupí knížku nebo třeba nějaké levné elektro a eshop jim to zadotuje jako předvánoční dárek, když u takových objednávek bude na nule tak bude rád.
Možná že ano, ovšem kdo bude tím novým zákazníkem? Člověk co na internetu nenakupuje? Nebo člověk z konkurenčního eshopu? V prvním případě ano, doprava zdarma může být argument proč konečně nakoupit. V druhém případě si to nemyslím, že bude docházet k nějaké přetahované o zákazníky. Podle mě je to spíš taková výhoda pro stávající zákazníky, že mají dopravu zdarma, tak si zase nějakou drobnost koupí.
A na druhou stranu, troufám si říci, že nalákat nový zákazník se dá levněji než tím, že na věci za 300 Kč mě to bude stát 70 Kč dotace poštovného ;-)