Nyní si nebavím o velkých společnostech, ale o lidech, kteří mají plus mínus "tři stránky". Kdyby měly ještě vést nějaké papírování, asi svou účast v reklamním systému zrušili. Internet by tak byl chudší, protože bychom se díky reklamě na mnoho míst nedostali.
Osobně jsem pro udělení vyjímky, minimálně pro malé poskytovatele obsahu, a vůbec pro snížení daní. :-)
Btw, majitelé lecjakých lechtivých stránek by díky svým ohromným impresím přišli pěkně na buben. :-)
Nemusite menit vse jedna k jedne na kusy - tedy ani jednu Octavii za jedno BMW. Musite ale radne vyuctovat vec penezne - a veci musi byt "jedna k jedne" financne (i v takovem pripade si ale mate navzajem vystavit danovy doklad, i kdyz bude na shodne castky). A pokud jedna k jedne financne nejsou - pak si musite penize bud' skutecne predat (a odvest dan z prijmu) nebo nepredat - a pak se jedna, pro toho, kdo nezaplatil, o dar (a zaplatite dan darovaci) - samozrejme, danove doklady si musite navzajem predat i v tomto pripade (snad skutecne vyjma pripadu, kdy budou oba dva nulove).
V clanku je nasledujici pasaz:
Ještě horší je přitom situace v případě subjektů, které jsou s provozovatelem nějakým způsobem propojeny (např. Computer Press a Internet Shops). V těchto případech se podle § 14, odst. 7, daň počítá z běžné ceny, její snížení tedy není možné ani smluvně
K ni je treba ovsem dodat, ze v pripade, ze u nepartnerskeho subjektu dojde ke smluvnimu snizeni ceny pod obvyklou mez - pak tento rozdil je darem a je predmetem prave darovaci dane. Otazkou samozrejme je, co je to ona "obvykla cena" - takze vetsinou se FU ani nepokousi tvrdit, ze k daru doslo, protoze by se to velice obtizne prokazovalo, nicmene, je to jedna z dalsich moznosti, kde by se mohl pro nektere spolecnosti objevit necekany problem (napriklad kdyby v ramci neuvazene pojate obhajoby tykajici se neodvedene DPH poskytli podklady pro obvineni z uniku na darovaci dani samy postizene subjekty).
Tim chci rict, ze ne vzdy se autorska prava daji uplatnovat proti provozovateli media, ktery autorska dila zverejni - primarnim nositelem autorskych prav je stale autor a tim, kdo dilo uzil je proste koncovy ctenar (ano, provozovatel jej uzil take, to se ale vzajemne nevylucuje). To, ze neplatis autorovi za shlednuti kazdeho jednotliveho filmu v televizi je dano ne tim, ze platis televizi - ale predevsim tim, ze se televize dohodla s autorem (nebo jim poverenym prostrednikem) o tom, ze ten film smeji odvysilat.
Aby nedoslo k nedorozumeni - ja nejsem obhajcem tohoto postupu, nejsem ani obhajcem zdanovani banneroveho systemu a uz vybec neobhajuji aby kazdy, kdou kouka na WWW stranky a nic neplati odvadel darovaci dan. Ja pouze poukazal na moznost jak by mohl platne zakony vylozit FU - a je pouze na nem, zda (a kdy) to tak udela. Nicmene, nejvetsim problemem je ona "bezna" cena - ta se zjistuje velice obtizne a FU do toho zrejme, nastesti, nepujde - takze realne se zrejme v techto oblastech FU jeste nejakou dobu bat nemusime.
Obyčejné propisky stojí pár korun (ať už jde o plastové propisky nebo kovová pera). Ale co když jde o reklamní luxuní pera (třeba Parker, Waterman, Lamy nebo Senator), které mohou 200 Kč přesáhnout.