STB si nevybira. Spis jde o to, ze "slysi" vsechny signaly dohromady. Predstavte si to tak, jako kdyz si sednete prede dve reprobedny do nichz jde tentyz zvuk (mono). Kdyz pred nimi projdete, nedojde nikdy k situaci, ze v prostoru presne mezi obema bednami "prepnete usi" z jedne na druhou, ale ten proces je plynuly, akusticky tlak z obou se misi (scita). Samozrejme, zvuk z blizsi bedny budete vnimat vice, ale tu vzdalenejsi uslysite urcite take (kdyby byla vypnuta, zvuk by byl jiny). Myslim, ze ta analogie je docela presna.
Já jsem je chytal, a kolikrát ani to ne. A včera to navečer jelo perfekt, a pak se to vrátilo do starých kolejí, tak nevím jestli to bylo tím vyšším výkonem a nebo počasím. A dnes to tedy zkusím jestli jedou na vyšší výkon, ale až dojedu domů.
jo to je to, co si STB vybere, z kterého místa má lepší signál a odtud si ho vezme? Jako třeba v pohybu, když jedu republikou by jeden MUX byl na jednom kanálu se stejnými vlastnostmi a STB by si jenom prepínal vysílače. Tak to je TEORETICKY správně, že? :-) ... jenže toho se u nás nedočkám, co :o)
mi to k tomu moc nesedí .. protože stejne nejaky signal bude vzdycky silnejsi ne? .. no a ten proste "prebije" signal toho slbasiho si myslim a bude se v STB ukazovat ten silnejsi. ale to je i jedno .. ale jde o vyuziti v praxi tak, ze kdyby v cele republice bezel jeden MUX na stejne frekvenci, tak jen prejizdim a mam stejnou stanici porad co? .. ale to u nas asi fakt nebude, kdyz masji stejne MUXy stejnych providerů jine kmitocty...
Dvě věci:
- nejde to použít na příliš velké uzemí, zaleží na parametrech ale max je cca 64 km mezi nejvzdálenějšími vysílači v jedné síti
- v jedoucím autě ti DVB-T stejně nezahraje, příjem se rozpadá v pohybu rychlejším než pěší chůze
to že DVB-T v pohybu moc nejde vim .. ale myslel jsem si, ze je to zpusobeno bud pristrojem nebo vysilaci technikou .. ze proste DVB-T, kdyz se to rikalo, by mel prijem za pohybu v rychlem aute umoznovat... :-/ ..
Zda se Vam snad, ze kdyz sedite pred reprobednami, jedna "prebije" druhou? :-) Je to omezene max. vzdalenosti, ostatne uplne stejne jako u tech reprobeden (kdyby byly moc daleko od sebe, byl by zvuk z nich vzajemne posunuty a tedy nepouzitelny).
"...umožňuje provozovat všechny vysílače DVB-T v určité oblasti na jednom nosném kmitočtu..."
Maximální vzdálenost mezi těmito vysílači je závislá na ochranném intervalu (GI). Pro GI=1/4 je to 67 km. Na vstup přijímače přitom přichází signál ze všech vysílačů, poměr jednotlivých signálů závisí na směrových vlastnostech antény.
Přelaďování mezi vysílači při pohybu je něco jiného a je k tomu potřeba speciální přijímač, který tuto funkci umožňuje.
Dve pripominky. Ta vzdalenost zavisi na zvolenych parametrech, konkretne velikosti ochranneho intervalu (napr. soucasny mux A umoznuje vzdalenost mensi a mux B jeste mensi).
V jedoucim aute DVB-T hraje, ale musi byt pro mobilni prijem vybaven prijimac a antenni system. Resi to tzv. diverzitni jednotka (strucne receno, system vice anten pouzivanych v zavislosti na vyhodnoceni kvality signalu z kazde z nich). S jednou prutovkou a beznym STB to pochopitelne mozne neni.
Dovolil bych si upřesnit, že v současnosti největší (teoretickou) vzdálenost vysílačů v SFN umožňuje mux3(B) v Brně, Ostravě a Plzni (ochranný interval 1/4), menší muxA (1/8), a nejmenší muxB(3) v Praze (1/16) - aspoň podle informací na webech ČRa a CDG.
SFN
Single Frequency Network = jednofrekvenční síť
Modulační princip OFDM umožňuje provozovat všechny vysílače DVB-T na jednom nosném kmitočtu (v jednom vf. kanále), tedy v tzv. jednofrekvenční síti.