Dovolil bych si upřesnit, že v současnosti největší (teoretickou) vzdálenost vysílačů v SFN umožňuje mux3(B) v Brně, Ostravě a Plzni (ochranný interval 1/4), menší muxA (1/8), a nejmenší muxB(3) v Praze (1/16) - aspoň podle informací na webech ČRa a CDG.
Dve pripominky. Ta vzdalenost zavisi na zvolenych parametrech, konkretne velikosti ochranneho intervalu (napr. soucasny mux A umoznuje vzdalenost mensi a mux B jeste mensi).
V jedoucim aute DVB-T hraje, ale musi byt pro mobilni prijem vybaven prijimac a antenni system. Resi to tzv. diverzitni jednotka (strucne receno, system vice anten pouzivanych v zavislosti na vyhodnoceni kvality signalu z kazde z nich). S jednou prutovkou a beznym STB to pochopitelne mozne neni.
"...umožňuje provozovat všechny vysílače DVB-T v určité oblasti na jednom nosném kmitočtu..."
Maximální vzdálenost mezi těmito vysílači je závislá na ochranném intervalu (GI). Pro GI=1/4 je to 67 km. Na vstup přijímače přitom přichází signál ze všech vysílačů, poměr jednotlivých signálů závisí na směrových vlastnostech antény.
Přelaďování mezi vysílači při pohybu je něco jiného a je k tomu potřeba speciální přijímač, který tuto funkci umožňuje.
Zda se Vam snad, ze kdyz sedite pred reprobednami, jedna "prebije" druhou? :-) Je to omezene max. vzdalenosti, ostatne uplne stejne jako u tech reprobeden (kdyby byly moc daleko od sebe, byl by zvuk z nich vzajemne posunuty a tedy nepouzitelny).
to že DVB-T v pohybu moc nejde vim .. ale myslel jsem si, ze je to zpusobeno bud pristrojem nebo vysilaci technikou .. ze proste DVB-T, kdyz se to rikalo, by mel prijem za pohybu v rychlem aute umoznovat... :-/ ..
Dvě věci:
- nejde to použít na příliš velké uzemí, zaleží na parametrech ale max je cca 64 km mezi nejvzdálenějšími vysílači v jedné síti
- v jedoucím autě ti DVB-T stejně nezahraje, příjem se rozpadá v pohybu rychlejším než pěší chůze
mi to k tomu moc nesedí .. protože stejne nejaky signal bude vzdycky silnejsi ne? .. no a ten proste "prebije" signal toho slbasiho si myslim a bude se v STB ukazovat ten silnejsi. ale to je i jedno .. ale jde o vyuziti v praxi tak, ze kdyby v cele republice bezel jeden MUX na stejne frekvenci, tak jen prejizdim a mam stejnou stanici porad co? .. ale to u nas asi fakt nebude, kdyz masji stejne MUXy stejnych providerů jine kmitocty...
STB si nevybira. Spis jde o to, ze "slysi" vsechny signaly dohromady. Predstavte si to tak, jako kdyz si sednete prede dve reprobedny do nichz jde tentyz zvuk (mono). Kdyz pred nimi projdete, nedojde nikdy k situaci, ze v prostoru presne mezi obema bednami "prepnete usi" z jedne na druhou, ale ten proces je plynuly, akusticky tlak z obou se misi (scita). Samozrejme, zvuk z blizsi bedny budete vnimat vice, ale tu vzdalenejsi uslysite urcite take (kdyby byla vypnuta, zvuk by byl jiny). Myslim, ze ta analogie je docela presna.
jo to je to, co si STB vybere, z kterého místa má lepší signál a odtud si ho vezme? Jako třeba v pohybu, když jedu republikou by jeden MUX byl na jednom kanálu se stejnými vlastnostmi a STB by si jenom prepínal vysílače. Tak to je TEORETICKY správně, že? :-) ... jenže toho se u nás nedočkám, co :o)
SFN
Single Frequency Network = jednofrekvenční síť
Modulační princip OFDM umožňuje provozovat všechny vysílače DVB-T na jednom nosném kmitočtu (v jednom vf. kanále), tedy v tzv. jednofrekvenční síti.
Já jsem je chytal, a kolikrát ani to ne. A včera to navečer jelo perfekt, a pak se to vrátilo do starých kolejí, tak nevím jestli to bylo tím vyšším výkonem a nebo počasím. A dnes to tedy zkusím jestli jedou na vyšší výkon, ale až dojedu domů.