Ano, presne tak to je a i FB to sam rika. Zobrazuje vic prispevku, ktere jsou likovany a komentovany. Nic proti..
Vzdy s usmevem koukam jak ma enjaka stranka 20k fanousku.. Snazim se ziskavat samozrejme fanousky, ktere obsah zajima a zadne "specialni" sluzby jsem nevyuzil. Fiktivni fanousci mne opravdu nezajimaji a doufam, ze nezajimaji ani me recenzenty.
Jsem ale rozhodne proti, kdyz platim kampan o nove fanousky a pribyvaji mi Indove a Asiate, kterym se velmi casto libi 2 roky stare fotografie..! A to cilim na CR samozrejme..
"Evidentní velké množství lidí, kteří si stránku skryli a které stránka obtěžuje, takže její příspěvky označují jako spam."
Ne nutne. Facebook se podle vseho rozhoduje o mire zverejneni prispevku dane stranky podle toho, ja moc jsou fanousci stranky aktivni - tj jake % z nich sdilelo, likeovalo nebo komentovalo prechozi prispevky, nebo se o strance nekde zminili..ten algoritmus bude urcite slozitejsi a kolik lidi si prispevek skrylo nebo oznacilo za spam v tom bude take.
Ale pointa je v tom, ze kdyz si nekdo "koupi fanousky", tedy at uz falesne ucty, nebo lidi, ktere to nezajima("koupit" se daji i celkem ferove, napr vyhlasenim souteze o nejakou cenu - asi lepsi varianta nez ostatni. Videl jsem uz i jakousi burzu, ze clovek lajkne x stranek a za to dostane od ostatnich podobny pocet like) , ti nebudou prilis aktivni. Ve vysledku se post nedostane k rade tech, ktere to zajima a ke kterym se dostat mohl. Takze je lepsi mit stranku se 100 ferovymi likes, nez s 1000 pseudo likes a 200 fair likes.
> se budou ukazovat pokud možno maximu z nich,
> jako tomu bylo ještě před vstupem na Facebooku
> burzu někdy vloni.
Před poslední změnou algoritmu se zobrazovalo nějakým 20-25 procentům, nyní je to v průměru 16 procent. Až tak drastická změna to není.
> Dnes se zobrazí příspěvek třeba jen 150 lidem
> z oněch 2,5 tisíce
Evidentní velké množství lidí, kteří si stránku skryli a které stránka obtěžuje, takže její příspěvky označují jako spam. To je další podstatná změna od září loňského roku. Každá Stránka svého štěstí strůjcem. EdgeRank je neúprosný.
Jenomže Facebook si získal slávu ne jako reklamní časopis, ale jako sociální síť. A jestliže jsem si já svou vlastní snahou vytvořil komunitu 2,5 tisíce fanoušků, považoval bych za samozřejmé, že moje příspěvky fanouškům se budou ukazovat pokud možno maximu z nich, jako tomu bylo ještě před vstupem na Facebooku burzu někdy vloni. Od té doby dojí lidi kde můžou. Dnes se zobrazí příspěvek třeba jen 150 lidem z oněch 2,5 tisíce. Pokud si musím připlatit, aby se moje sdělení zobrazilo mým fanouškům, pak jsem si vůbec nemusel zakládat firemní stránku a prakticky denně o ni pečovat, psát posty, sdílet, odpovídat zákazníkům atd. a mohl jsem si rovnou zaplatit jen reklamu na Facebooku. V zásadě je to popření principu sociální sítě. Teď je to spíš reklamní síť. A od chvíle, kdy se objevily reklamy i v samotném timeline, kde opravdu hodně opruzují, uvažuju z Facebooku úplně odejít a firemní sociální stránku vést na Google+ nebo raději vůbec.