Vlákno názorů k článku Úkol pro letošní rok: vyštvat čtenáře z diskusí od Antonín Slejška - Jsem ročník 72. I přes to že rozhodně...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 3. 2009 12:07

    Antonín Slejška (neregistrovaný)
    Jsem ročník 72. I přes to že rozhodně nepatřím k příznivcům stávající ČSSD, tak tohoto bych se neobával. Osobně si s nástupem socialistů spíše spojuji obavu s dalším posílením ruského vlivu na českou politiku. Ale to už je zcela mimo téma této diskuse.
  • 11. 3. 2009 11:36

    melkor (neregistrovaný)
    Moje vlastni zkusenost:
    Kdysi jsem se podepisoval vlasnim jmenem. Pak jsem byl napaden jistou emeeerickou emigrankou (z dob totality), jestli pry nejsem pribuzny s nejakym stbakem, jehoz jmeno vykazovalo vzdalenou podobnost s mym ... Jeden by rekl, ze se za tu dobu snad mohla trochu "zcivilizovat".
    Od te doby pisu pod nickem.

    Vubec emigranti, to je kapitola sama pro sebe.
  • 11. 3. 2009 11:20

    VL (neregistrovaný)
    Předpokládám, že nepatříte k těm, kteří v aktivním věku prožili situaci v tomto státě před rokem 1990. Já mám naopak dojem, že, zvláště vzhledem k politické orientaci Novinek, budou diskuse materiálem pro budoucího nástupce STB a budou sloužit k perzekuci lidí, kteří někdy v minulosti vyjádřili názor, který se nelíbil vládnoucí straně.
  • 11. 3. 2009 1:20

    Karel (neregistrovaný)
    Je asi příjemné být optimista :-).
    Třeba se i díky Vašemu optimismu něco opravdu pohne k lepšímu, dnes alespoň moje nálada.
    Přeju Vám též pěkný den.
  • 10. 3. 2009 22:32

    Antonín Slejška (neregistrovaný)
    Máte pravdu, jsem spíše optimista. Rozumím Vaší nechuti ke zveřejňování osobních údajů. Ale jelikož jsem optimista, tak věřím, že naše společnost se bude pomaličku civilizovat a dospívat, takže časem už lidé nebudou mít takové obavy, které popisujete. :-)

    Třeba si ale popovídáme někde jinde. Beztak osobní rozhovor je obvykle mnohem zajímavější než ten elektronický.
  • 10. 3. 2009 16:21

    Karel (neregistrovaný)
    Ano, to je logický a korektní názor inteligentního optimisty.
    Já bohužel nejsem takový optimista, jako asi podle názorů i podle fotky tipuji Vás.
    Mám pocit, že příliš mnoho věcí se v naší zemi vyvíjí špatně (a ne, nejsem milovníkem komunismu). Právě politickou korektnost vnímám jako jednu z nich - přehánění tohoto důležitého aspektu podle mě už začíná bránit lidem říkat pravdu. A právě tohle je dobrým příkladem pro to, proč si spolu v diskusi na Novinkách nepopovídáme - kritizovat veřejně neanonymně přehánění tohoto postoje mi nepřipadá bezpečné, protože pokud bych měl pravdu, hrozí mi že budu vnímán a případně možná i nějak stíhán jako rasista. Nestydím se ani za své jméno, ani za své názory, ale mám prostě obavy o svou bezpečnost, pokud by byly zveřejňovány tak, jak hrozí na novinkách.
    To ostatně platí nejen u pk, ale i u jiných témat. Nevnímám zkrátka naši zemi jako bezpečnou, svobodnou a dostatečně demokratickou, takže mám strach z možných následků své nepřiměřené upřímnosti.
    Nemám strach velký - nejsem důležitý, ani angažovaný v nějakých pro kteroukoliv instituci zajímavých aktivitách. Jistě, kdyby někdo chtěl, moji identitu i z této diskuse určí. Ale strach mám, a prostě i obavy z prostého nepochopení mých názorů - ani tohle povídání bych dobrovolně nepodepsal celým jménem.
    Nemluvím o tom, zda mám či nemám pravdu, mluvím jen o mých pocitech. Ty jsou takové, že se vůči této zemi, jejím zákonům a institucím i, řekněme, veřejnému mínění cítím nejistý a ne příliš bezpečný.
    Pak zcela pochopitelně je pro mě nepřijatelné, trvale zveřejňovat o sobě ještě více údajů, než kolik jich je díky charakteru této doby beztak snadno dostupných.
    V rámci toho mi pak pochopitelně unikne i prostá radost ze zajímavého experimentu na Novinkách :-).
  • 10. 3. 2009 13:49

    Antonín Slejška (neregistrovaný)
    Souhlasím s tím, že povinná registrace není příjemná a že je to zásah do soukromí. Chápu to však jako reakci na neudržitelnou situaci s diskusemi na Novinkách.

    Osobně se nebojím zvýšené politické korektnosti názorů. Naopak. Lidé, kteří se opravdu zajímají o věci veřejné, se obvykle za své jméno nestydí.

    Co je ale pro mne na postupu Novinek nejzajímavější je, že něco takového v ČR zatím žádný zpravodajský server nezkusil. Beru to jako experiment a jsem velmi zvědav na jeho výsledek.
  • 10. 3. 2009 12:12

    Karel (neregistrovaný)
    Upřímně mě udivuje počet souhlasných názorů na Novinky v téhle diskusi. Já naopak vnímám povinnou registraci v této formě jako velmi nepříjemný zásah do soukromí a s Novinkami rozhodně končím, nejen s diskusí, ale asi víceméně i se čtením. Hlavně proto, že podobné narušování soukromí se mi zdá opravdu principiálně špatné.
    Jinak samozřejmě hulvátských příspěvků mi líto nebude. Ale rádobypolitických hlášek se tímhle možná nezbavíme.

    Možná tady jde o snahu, vynutit politickou korektnost? Pokud má novinář kvůli pk strach, zmínit v článku třeba o potížích v Ústí národnost party sídlištních zlodějů (češi, bílí ... :-) ), tak se nemůže divit, že v diskusi pak najde vtipy o cikánech a nesouhlasné názory. S tím bude po povinné registraci pochopitelně konec, stejně jako s čistým rasismem (k němu já osobně ty vtipy neřadím), otázka je, zda je to dobře.

    Vás by ale mohl možná oslovit prostý fakt, že kromě skutečných hulvátů a rasistů vymizí z diskusí lidi prostě s jiným, než oficiálně schváleným názorem. Lidi, kteří ať ať právem či neprávem nevěří tomu, že jejich odlišné názory mohou bez obav v této zemi a době veřejně pronášet. Nemyslím, že by to byli jenom ti puberťáci a rasisti.

    Nakonec ale, Vám přiznám jednu věc: zveřejnění Vašeho jména a fotky u Vašeho příspěvku výrazně posílilo mou chuť si s Vámi popovídat, místo chuti, Váš názor prostě negativně odbýt :-).
  • 10. 3. 2009 10:09

    Antonín Slejška (neregistrovaný)
    Už jsem se i zaregistroval a těším se, až to budu moci otestovat. Bude to poprvé, co tam přidám svůj komentář. Trochu mám však obavy, že počet zaregistrovaných je natolik nízký, že Novinky zřejmě zvažují, zda to není příliš riskantní krok.

    Trochu nechápu krok tn.cz. Zrušit diskusi a nenabídnout alternativu ve formě moderace či třeba poštovní registrace, tak jak to udělali ostatní zpravodajské servery, nevypovídá o koncepčním rozhodování. U Novy to však asi nepřekvapí.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).