Ano zkracování je problém, většinou se o tom při registraci dozvím. Jsou ale i tací, kteří heslo zkrátí a neřeknou mi o tom a díky tomu se pak nemůžu přihlásit, protože při přihlášení už heslo nezkracují, ale rovnou řeknou, že je špatně. Pak se musím podívat do zdrojáku registračního formuláře a tam se třeba dozvím jak moc zkrátil, někdy heslo zkrátí na serveru a to mi pak nezbývá, než zkoušet odebírat znak po znaku. Za tohle bych je naopak.
Používám hash vytvořený z názvu služby a hlavního hesla. Tady něco jako sha256(dropbox+hlavni_heslo) tím má každá služba unikátní dlouhé heslo a já si navíc nemusím pamatovat víc, než hlavní heslo.
Nicméně to co bylo v článku naznačené... tedy vlastní mail pro každou službu mi přijde docela zajímavé. Myslím, že se tomu říká mailový koš... tedy, že všechny maily, které dorazí na cokoliv@domena.tld nebudou zahozeny ať se místo cokoliv dosadí jakýkoliv text. Tohle už ostatně mám, ale ne, že bych toho k něčemu využíval. Dávat ale každé službě vlastní mail ... třeba dropbox@domena.tld pro Dropbox by mohlo být zajímavé. Dalo by se pak sledovat kudy unikají emailové adresy a navíc by se případně tolik neproflákla skutečná plnohodnotná adresa.