naopak zákazník je ten co určuje, protože má možnost jejich produkty nekonzumovat. Jednoduchý příklad z nedávné historie je cena vajec, určitě jí nesrazili zloději vajíček ale zákazníci tím že je za pro ně nepřijatelnou cenu nekoupili. Warez je, byl a bude ale velká chyba je že dostupný pro každého BFU
Na tomto příkladu je jasně vidět, že jsou to právě velké zahraniční labely, které škodí hudbě a umělcům a ne piráti. Ostatně to není nic nového a není se co divit, když mají prakticky ničím neregulovaný monopol, takže oni mohou všechno a zákazník má držet hubu a krok. Díky pirátům mají aspoň nějakou regulaci, která je ve prospěch zákazníků, umělců a trhu.
Vejce si lze vypestovat doma, a pokud by jejich cena byla neumerna dlouhodobe, tak si je doma kazdy pestovat bude. "Skopirovat" vejce = nejaka pocatecni investice do "vypalovacky" =nakup slepice + nejake neklady na "energii" = nakup zrni + nejaka prace.
Az bude slepice + zrni + prace << vejce v krame, tak se v kramech zadna vejce prodavat nebudou, a prodejci budou moct rvat jak chtej.
Stejny je to s muzikou, filmama ... vyroba zcela vlastni kopie = 00prd. Kopie jako takova je zcela bezcenna vec. Je tudiz holy nesmysl, pokouset se prodavat kopie.
Prodavat se da lecos, dokonce i vzduch v plechovce nebo zasuvka filtrujici jadernou energii, ale kupujici musi mit pocit, ze si neco uzasnyho kupuji. Kupujici filmu/muziky/... vedi, ze si kupuji bezcenou vec, ktera je navic, narozdil od zcela zadamo stazene, obtezuje reklamou, vyhruzkama, obvinuje je z kradezi ... a dost pravdepodobne jim nebude kvuli vsemoznycn DRM fungovat.
Zajimave, ze do restauraci lide chodi - presto, ze si totez mohou pripravit doma, za vyrazne nizsi penize. Asi v te restauraci dostanou krom kusu zradla i neco navic. Fakt bych chtel videt, jak nekdo bude chodit nekam, kde dostane za litr kus zelene flaxy, kterou mu prinese manik v umastenejch monterkach. Presne to dostane pri nakupu cehokoli kolem AV a presne tak se k nemu prodejci chovaji.