To je metrikou. Dříve jste si koupil CD a 11 písničkami, celkem 55 minut. Dnes si za den poslechnete 25 písniček, celkem 130 minut. Bohužel těm analytikům nikdo nezaťukal na hlavu a nevolal na ně "haló, co když si to CD někdo pustil v životě vícekrát?".
Zkrátka, je úplně jedno, zda někdo někam utekl. Lidé poslouchají od dob diskmanů a mp3 přehrávačů pořád víceméně stejně. To se jen někomu hodí postavit stará data (kolik si lidé koupili) proti novým datům (kolik si toho poslechli). S tím jak roste počet uživatelů streamovaných služeb ta data porostou. Prostě proto, že provozovatel ví, kolikrát jsem si co pustil. Když jsem si ale koupil CD, tak neměl žádné tušení o tom, kolikrát jsem ho v autě přehrál nebo jak často jsem si svou oblínebou písničku pouštěl při práci.