Ako nechapem, ako moze niekto v dnesnej dobe platit v eshopoch prevodom na ucet.
Zaplatim kreditkou a nestaram sa aky to bol eshop - len cakam na tovar. Tovar nepride, vypisem pdf o storno, poslem mailom do banky. Hotovo.
O ziadne prachy som neprisiel, pretoze mam 60-dnovu splatnost kreditky(bezurocne obdobie) a banka to musi do 30 dni vysetrit.
Kto nakupuje v zahranici, tak kreditka je nutnost(nie vsade akceptuju paypal) a podvodnikov je plna p*del.
nechodte ke kovarickovi, bezte rovnou ke kovari a zavolejte na infolinku vasi banky, jiste vam tam radi poradi.
menecenny? to jsem nerekl a vubec si to netroufam nijak posuzovat. co se me domyslivosti tyce, tak nevim, ale jelikoz jsem cynik, pragmatik a flegmatik zaroven, tak nevylucuji, ze nekdy mohu pusobit arogantne ci domyslive, ale stim dokazu zit.
No, přijde mi to trochu pomotané.
Vy sice máte nějaké období 60 dnů bez úroku, také nějakou chvíli převod trvá, ale, že by se dalo udělat storno za tři, pokud zboží nedošlo, peníze se Vám vrátily z cizího účtu, a vše bylo OK., tak to tedy nevím. Většinou se zboží ke všemu posílá až po připsání platby, vyjma snad stálých zákazníků..
Vážně pochybuju, že banka bude i u platby kreditkou řešit, že jste někde zaplatil a po týdnu stále nemáte zboží.
( I když některé platební systémy - brány - to mají tak, že peníze jdou přes ně jako zprostředkovatele, ale to jde o speciálky. I tak to nevidím až tak super)
Je to tak, ze banka za tu platbu "ruci". Pokud se neco pokazi, banka vam da penize zpet a pak se sama stara o to, jak je z podvodneho prodejce dostat.
Proto take platbu kreditkou nema kazdy eshop - banky si overuji, komu tuto moznost povoli a komu ne. A navic je to drahe. Ty poplatky co prodejci za moznost prijmu plateb z kreditek plati nejsou jen "nehorazne penize pro zle banky" - slouzi bance take na to, ze pokryji pripadne ztraty zpusobene podvodnymi prodejci.
Takze v podstate za podvodniky zaplati poctivi prodejci. Na druhou stranu tech podvodniku zas az tolik bankovnim filtrem neprojde (overovani, administrativa,... to se jim holt nevyplati).
Takhle to tedy funguje zde v Belgii. Ale predpokladam, ze v CR to bude podobne...
1) napises ziadost a banka bude kontaktovat predajcu. Ked ho nezozenie, tak nema dovod cakat s vratenim penazi. Ak predajcu bezproblemov skontaktuje a ten jej potvrdi ze tovar odoslal, tak ten refund urcite nebude tak jednoduchy. Co v pripade problemov bude robit banka - ci preda pohladavku vymahacom, alebo to odpise ako stratu - to je uz starost banky.
2) vacsina KK ma 40+dnovu lehotu splatnosti ... tatrabanka ma 47 dni (http://www.tatrabanka.sk/sk/personal/platobne-karty/kreditne-karty/visa-standard-sukromna.html) ... niektore banky mozu ponukat aj 60 dni