Ale me je prece jasny ze pisalci vzdycky vsechno prevratej, ale stejne tak plati, ze nic neni nemozny. Specielne v dobe, kdy piloti uz ani pilotovat vlastne neumej, a cim dal castejs se zjistuje, ze kdyz jim pojde autopilot, jsou v prdeli.
Pro zajimavost, ad "bezpecnost" - strasne se smeju tomu, jak z "bezpecnostnich" duvodu neni na ruzyni wekamera (na hromade zahranicnich letist jich maj klidne i nekolik), ze ktery by bylo videt na drahy - spousta zajmecu by se rada divala.
Pricemz zjistit, kde a jake letadlo se nachazi je otazkou lusknuti prstem, stejne jako poslouchat kompletni komunikaci - ktera prave z bezpecnostnich duvodu probiha zcela otevrene.
Predpokladam, ze ten clovek jednoduse potreboval svuj postup na necem otestovat, a delat to na letadle ve vzduchu se mu zrovna nechtelo, tak to testoval na simulatoru. Pak uz jen vznika otazka, jak moc dotycny "odmitac" keca v tom, ze v letadle to funguje jinak.
Jestli je to neco jako Drabova ohledne jaderek ... tak to abych se zacal hodne bat. Ta taky tvrdila ze se ve Fukusime nic stat nemuze, ze to je jen takovej "psouk" ... nedelam si vubec iluze ze by nekdo verejne priznal, ze neco takoveho mozne je.
Ono si není od věci pročíst tu původní zprávu a prezentaci... Oni z toho totiž novináři udělali něco, co si laik představuje jako "zapnu telefon, připojím si letadlo jako BT device v aplikaci a řídím", jenže něco takového nikdo netvrdil. V praxi je ten "objev" spíš cílen na hledání děr v celém systému řízení leteckého provozu.
Takže v praxi na jednu stranu má FAA jistě pravdu v tom popírání té "jednoduché varianty převzetí", na druhé straně to ale možná trochu zlehčuje v tom širším pohledu, kdy by teroristé například chtěli hacknout pozemní zařízení atd.
V tech vyjadrenich vidim klasicky mlzeni a plkani wo howne ... takovych co tvrdili ze neco neni mozny ... az se nekdo rozhod jim dokazat ze je ...
Prevzeti kontroly neni technologicky vubec nemozny, je jen otazka, jak moc arogantni pristup zvoli vyrobce. Ale dovedu si minimalne predstavit kontaktni napichnuti kabelu v letadle. A ani bych se mod nedivil, kdyby se casem beznou soucasti stala wifi (pro pohodli cestujicich ..) primo napojena na rizeni (usetri se).
I kdyby to teoreticky šlo, tak by to samozřejmě nikdo nepřiznal. Už vidím, jak letecké společnosti vydávají tiskové zprávy "ano je to pravda, skutečně je možné hacknout naše letadla pomocí smartphonu a chytré aplikace".
Vyloučit se nedá nic. Pár zaručeně bezpečných zařízení už padlo, takže i možnosti jako tato v článku nás mohouz časem překvapit v reálném životě.