Účet na Xychtoknize nemám, takže čistě ze zvědavosti - jestliže si uživatel zřídí účet pro potřeby hledání a případně udržení kontaktu se starými přáteli ze studií, kam až se dá dostat s tím nesdělením osobních informací?
Předpokládejme, že jméno a profilová fotka by měly být reálné (kvůli snadnější identifikaci i anti-fraud algoritmům FB). Telefonní číslo, které bude ten šmírák požadovat, lze řešit předplacenou SIM a email nějakým dummy FB kontaktem (obojí lze pořídit zdarma). Co ještě může FB v určité fázi požadovat?
6. 4. 2021, 08:20 editováno autorem komentáře
Ano profil lze smazat komplet včetně věcí navázaných jinde (například komentáře, diskuze) a je možné to tuším do 3 měsíce obnovit, kdyby si to člověk rozmyslel. Je také možné si všechna data před smazáním si nechat poslat email.
Sám jsem si takto účet před nějakým časem smazal... Podobně se chová i google, ale tam si ty komplet data můžete vyžádat i bez smazání, čehož využívám, člověk nikdy neví...
Jestli na FB skutečně ta data pak smažou i z databází, to opravdu nevím, ale dalo by se to možná zjistit tak, že někdo kdo si dříve účet s jistotou smazal, bude nebo nebude v uniklé databázi... museli by se k tomu vyjádřit takoví konkrétní jednotlivci.
Dokud v EU podniká z Irska tak je. Samozřejmě si nedělám iluze, že někdy jakákoli uživatelská data skutečně smažou, jim snad může věřit jen naprostý blázen. Proto jim nemá smysl svěřit nic, co nejste ochotni pověsit kamkoli veřejně.
Můj dotaz směřuje k situaci, kdy uživateli svévolně znemožní se přihlásit k profilu (vcelku je to jejich právo) a požadují další informace, které jim ale uživatel nikdy nedá. Jak docílit alespoň (zdánlivého) smazání profilu, když se k němu uživatel již nepřihlásí?
Až nato že FB Irsko nemusí být ta samá FBfirma co provozuje server a databázi. Mnoho firem z USA zde má pouze právní zastoupení v rámci B2B nikoliv B2C. Takže ikdyž tu mají založenou firmu která vystupuje jménem FB její účel je jen podnikat v rámci reklamy. Ta firma je defacto zprostředkovatelem.
Hlavně jak tu padlo dump pomocí robota či scriptu není únik a sahádo roku 2018 a i předtím ted před účinností GDPR (25. května 2018) a jednalo se o veřejná data není to únik!
......Dopravní podnik také vrámci GDPR není zodpovědný za to někdo načmárá na zastávku autobusu ...zavolej mi Máňa a tal číslo.... PRotže máně se bude diviot že si to někdo může přečíst , dokonce za psat a bude to někde jinde napsané za x xx nebo xxx let. ...
Zajímavá situace, v tom případě máte asi smůlu... Proto je lepší tyto údaje nesdělovat, dokud nemám jistotu plné kontroly na nimi po celou dobu. Korporace bude proti běžnému člověkovi coby jednotlivci (ne sdružení, pokud to zákony státu umožňují) vždy ve výhodnějším postavení, už proto, že například má k ruce armádu právníků :-/
Jste si tím jist, že je nepoužívají ? Kdyby to cílení reklamy selhávalo, tak těžko by mohli generovat takové zisky. A personalizovaná reklama je jen součástí veškeré reklamy. Uživatel třeba může chodit na profily určitých firem z vlastní vůle, není to sice proklik z nějakého personalizovaného banneru, ale výsledek bude stejný...
Jinak samozřejmě alternativních možností komunikace je obrovské množství, anebo si můžete spustit vlastní diskuzní/komunikační síť, na to existují i opensource nástroje. Nikdo nemusí platit nic, když nechce... Jako streamovací služby, když chcete nové filmy a seriály, tak si koupíte předplatné, když vám stačí 3 roky staré, tak se podíváte na youtube například. Není co řešit.
Anebo, možná, to měla být ironie... v každém případě si myslím, že by měla existovat možnost, že nesdělíte všechna data. Když vás nějaká služba nutí, abyste prozradil citlivé údaje anebo si je bez vašeho vědomí propojí odjinud, je to problém. A pak je lepší se tam vůbec nepříhlašovat.