"Samo o sobě není nic špatnýho na tom, že někdo používá zastaralej eshop. Morální zastaralost je jen blud markeťáků. Problém je, že zákazníci si neplatili za to, aby někdo vypouštěl jejich data do světa."
No právě. Nejde o stáří, ale o kvalitu požadovanou zákazníkem.
U autodopravce nechceš, aby se 10x za měsíc zpozdil s tím, že má přece starý auto a vždycky mu po cestě klekne. Stane se to jednou, fajn, technika není stoprocentní, ale co tři dny je moc.Když si nedokáže pořídit spolehlivější auto, jeho problém, jiní to umí, tak co...
Účetní se může seknout. Stane se to jednou, no tak se to nějak opraví. Ale aby každý měsíc blě spočítala zaměstnancům výplaty, protože tam má jiný parametry pro daně z příjmu, tak místo ní vezmeš holku na mateřské a zaplatíš jí i licenci na novej soft, protože je to levnější než žehlení průšvihů.
No a ten soustružník ať si soustruží na stroji z dob France Josefa, když ho to baví, ale výrobek musí splnit požadavek zákazníka, jinak je zle. A pokud to pohnojí, tak by měl přiznat chybu a snažit se ji napravit, ne se rozčilovat, že má zákazník špatně ocejchovanou šupléru a u něho je to na 100% dobře...
Promiň, ale říkáš hezkou věc úplně blbě.
Jednak tvoje příklady nesedí.
"Autodopravce dostává zaplaceno za dovezení nákladu. Jeho auto je jeho boj.
Účetní dostává zaplaceno za účetnictví a to účetnictví musí sedět. Jak toho dosáhne je její věc. Pokud to zvládne v SW, který nezahrnuje současné zákony, je to její věc.
Obráběč dostává zaplaceno za výrobky, a ty musí mít přesné rozměry a musí jich udělat přesný počet. Jak toho dosáhne je jeho věc. I kdyby to od začátku dělal v ruce.
Samo o sobě není nic špatnýho na tom, že někdo používá zastaralej eshop. Morální zastaralost je jen blud markeťáků. Problém je, že zákazníci si neplatili za to, aby někdo vypouštěl jejich data do světa.
Já neříkám, že je OK, aby to dělal. Já říkám, že kdybys na to chtěl jít takhle, musel bys zrušit půlku eshopů.
Systém e-shopu je normální nástroj pro podnikání. Buďto si na sebe (a svou údržbu) vydělá, nebo ne. A pokud ne, je čas to zabalit. A pokud na to zabalení nemají sami dost soudnosti, je na čase je zabít zvenčí.
Je mimo realitu chtít po autodopravci, aby přijel s autem a ne s Avií 31z 80. let s uplacenou technickou? Je mimo realitu požadovat po účetní, aby používala SW odpovídající aktuálním zákonům? Je mimo realitu chtít po kovoobráběčích, aby dodrželi předepsaný tolerance výrobku bez keců, že ten 80 let starý soustruh má vyglajdaný sklíčidlo a jinak je všechno OK?
Na jednu stranu je ten článek super, a je to v podstatě srovnání toho, jak by realita měla vypadat a jak vypadá. Na druhou stranu, to co po té firmě chcete je mimo realitu. A navždy bude. I když majiteli pošlete balík s ukradenými daty, stejně nebude technicky schopen ověřit, že jsou to skutečně jeho data, a tedy mu je opravdu někdo ukradl.
Takže to pak může jenom předat dodavateli. A chci vidět, jak ten přizná chybu.
Nojo, samozřejmě je to blbý, ale já bych na to šel z druhé strany. Kolik v tom eshopu pracuje lidí? Dva? Tři? Pět? Divil bych se, kdyby někdo z nich rozumněl IT. Počítám, že si prostě kdysi pořídili řešení, které pro ně bylo cenově dostupné. (Tj. nasadili tam bastl nějakého středoškoláka stejně jako to dělá polovina ostatních.)