Dočekal neinformoval o tom, že zájem mládeže chřadne, to informovali v USA a realita je někde mezi. Možná to chce ale pochopit, že sociální média nejsou jenom Facebook.
A jinak je to dostatečně popsané právě v dokumentu od New York Times. A v základním pochopení, že svět už není černobílý, že kanálů jak se noviny MOHOU dostat ke čtenářům už nejsou jeden, dva, ale jejich počet je podstatně vyšší. A vždy je nutné volit ten, který odpovídá cílové skupině.
Za dvacet let budou dnešní ne-sociální lidé mrtví a ti co jsou 100%-sociální budou převládat a používat sociální média v té podobě, do které se tento způsob komunikace dostane. Že to nebude Facebook? To je velmi pravděpodobné, ale nepodstatné.
Pěkně napsané, jen si myslím, že pohled "něco jako kvalitní žurnalistika nikoho neuživí" svádí ke zjednodušení, že lze dělat noviny bez kvalitní žurnalistiky. Krátkodobě jistě ano. Krátkodobě stačí povrchní obsah zabalený do kvalitní optimalizace pro sociální média, ale dlouhodobě se opět prosadí ti, kteří do kvalitního obalu zabalí i kvalitní produkt, tedy kvalitní žurnalistiku.
kam chodíte, když si nechcete jen přitakávat s přáteli či "přáteli", ale máte zájem o pokud možno objektivně lepší obsah, lépe odargumentovaný, s orientací na věcí skutečně důležité, ne jen důležitě se tvářící...?
případně jaké účty sledujete, které pouští dál jen skutečně pozoruhodné věci?
já za sebe můžu nasdílet http://cesky.reddit.com
Víme, že autor článku Daniel Dočekal je nadšencem Facebooku. 95% DDovy psané produkce v Lupě se týká společenských sítí.
Před několika měsíci nás DD informoval, že mladší generace ztrácejí zájem o Facebook, chřadne registrace mladých lidí, stoupá registrace důchodců. Dnes DD přísahá, že "nemůžete nemít Twitter či Facebook, protože ta část sociálně závislé populace prostě zprávy odjinud brát nebude." Vyslechne-li papírové médium DDovu věštbu, octne se v pasti. Za 20 let většina dnešních důchodců bude mrtvá, a dnešní mladé generace nebudou používat Facebook.
přece noviny nejsou od toho, aby šířily zprávy, ale od toho, aby šířily reklamu, takže noviny mohou prodávat reklamu i na twitteru, i odkazy si mohou započítat do svého reklamního zásahu a nechat si ho od inzerentů zaplatit. Noviny dnes nejsou to, co je na dané doméně, ale vše, odkazy, sdílení, nelegální kopie, pokud všude bude reklama, tak ta reklama bude fungovat a noviny si ji mohou nechat zaplatit. Jen potřebují nástroje, které to změří. Dřív to bylo přece taky tak, reklamu jste zaregistroval, když jste noviny použil i jako podklad při škrabání brambor.