Ono to není až tak jednoduché. Vy máte pocit, že v programovém paušálu jste zaplatil DVB-C modem už 100x. Kolik desetiletí už u UPC jste? Já používám už několik let jen CA moduly s kartami UPC, které jsem si komplet koupil. Čili jsem dosud dotoval v ceně programové nabídky i Váš modem. Mne zpoplatnění modemů proto nepostihlo. Samozřejmě také vím, že je to od UPC jen finta, která kamufluje zvýšení ceny. Ale, zejména pro nové abonenty, je to spravedlivější, každý bude platit jen za to, co skutečně využívá. Toho, že podle délky abonence by se poplatek za již dávno zaplacený modem mohl odpustit, se samozřejmě nedočkáme.
Bude vic nez desetileti :) Ja tu ani nezehram na cenu, kterou za to platim. Ale ja to vidim tak, ze UPC si reklo, ze potrebuje vytriskat z lidi vic a tak udelalo tenhle krok. V mem pripade se jedna o 51Kc (pouze Internet) a to neni zanedbatelna castka. Pro me treba ano, ale pro mnoho lidi to tak byt nemusi.
Nemusel jsem souhlasit, ale presel bych kam? UPC po odkoupeni Kabel+ zrusilo veskerou kabelaz, takze ADSL neni varianta a pokud nekdo nechce odebirat DVBC, tak si muze dat leda talir na balkon. STA byla samozrejme zrusena.
Jinak s vama souhlasim.
Proc bych mel platit 1300,- za 6 let starej modem (kterej ani nelze pouzit jako wifi router)? Programy jsou mi uplne jedno, nic tam nebezi a navic na to nemam cas. Podstatne je, ze faktura byla navysena o temer 20%. Sice to celkove neni velka castka, ale rozhodne nevidim duvod UPC davat o pade vic, jentak.
UPC lze vytýkat mnohé, ale v tomto případě ČTÚ střelil vedle. Jsem dlouholetým abonentem UPC, zavedení poplatku jsem pochopil (narozdíl od mnohých stěžovatelů) jako pouhé účetní rozdělení ceny služby a ceny za pronájem propůjčeného zařízení, jinak řečeno, u srovnatelných služeb se cena za službu o příslušný poplatek snížila, ještě jinak, cena srovnatelné služby po zavedení poplatku zůstala v součtu stejná (služba+pronájem). Toť můj názor...
Ano,je to tak.Je to čistě technická záležitost,která zákazníky nepoškodila.A aby toho nebylo málo,nevím,co ČTÚ vůbec řeší,UPC zákazníky včas upozornila na blížící se změnu,včetně možnosti odstoupit od smlouvy bez finančního postihu.To si vymyslel nějaký popleta a celá tato věc je podle mě neověřena.Nejsem žádný horečný zastánce UPC,mohli by být daleko pružnější,ale toto je vůči nim křivda.
Neověřená? Jako zákazník UPC Vás mohu ujistit, že UPC o ničem neinformovala, ne že neinformovala včas, ona neinformovala vůbec. Nebýt toho, že se o tyto záležitosti aktivně zajímám, nic bych nevěděl. A není to jen tato záležitost, obecně, komunikace UPC se zákazníky je tragická. Jen mám obavu, že ani pokud bude ta pokuta udělena, tak se stejně nic nezmění. Spíše naopak, UPC zase něco vymyslí, abychom v konečném důsledku tu pokutu zaplatili my zákazníci.
Rozdělení poplatku na službu a poplatku za STB/modem schvaluji. To byl krok správným směrem. To ale nic nemění na špatné komunikaci UPC se zákazníky. Tady musím dát ČTÚ za pravdu. Kdyby takto se zákazníky (ne)komunikoval některý z mobilních operátorů, to byste viděli, co by se rozjelo. To má ještě UPC štěstí, že nemá tolik zákazníků.
Souhlasím. UPC nekomunikuje vůbec. Je třeba zajet na turecké tržiště (obrazně :-)), vyhrožovat (pozo, výhradně písemně!) výpovědí. Pak lze zřídit zasílání vyúčtování (prosím? jakože jste jej dostávali?) a ceny poleví. Věřte, že příchodem stále více indiánů do střední Evropy bude takový "benefitní" přístup stále častější. Žehrejte na globalizaci. Přece jsme ji všichni chtěli. Vše buide výhodnější, lepší a levnější. Nebo jsem napsal něco špatně? Ajtakrajta, ať žije i slavná EU:-)
Dobrý den,
změna byla prezentována jak tvrdíte. Ale: Informací jsem si všiml a dvakrát si nechal potvrdit od operátorů telefonní linky, že bude stávající cena účetně rozdělena na cenu za služby a pronájem. Jednou hned po jejich informačním emailu, podruhé když se informace objevili na webu.
Od května mi ovšem celý pronájem účtovali navíc. Tedy celkovou částku navýšili o 49 korun měsíčně. Platím přes SIPO a nebýt důslednosti a podezíravosti k UPC, nemusel bych si toho dlouho všimnout... Zpětně to zdůvodnili zrychlením služby, o které ovšem nikdo nežádal a nepotřeboval, ačkoliv je vítané.
Drátový modem jsem si nakonec koupil až bylo jasné, že se vrácení na původní částku nedočkám. snad vydrží.
Žaloba se možná spíš mohla zaměřit na to, že UPC svévolně změnilo službu na lepší, ale za vyšší cenu. Nezměnilo ji, prostě zrušilo a dalo mi místo stávající jinou.
UPC si tu pokutu právem zaslouží. A mnohem vyšší. Posledních pár let zachází se svými zákazníky jak s hadrem a ani ji to není hloupé. Přes příšerné klientské centrum, kam se kdysi nedalo téměř dovolat a kde polovina pracovníků donedávna neměla ponětí o základních věcech, a z velké části nevyškolené techniky, po různé lži, mlžení a hraní si na mrtvého brouka. Za poslední tři roky bylo minimálně 5 případů, kdy UPC slíbilo rozšíření programové nabídky, termín nedodrželo, snažilo se to zamlžit a ani se neomluvilo. Pokud mám být konkrétní, jednalo se např. o zařazení History HD, ČT HD, Spektra HD a dalších. Z nedávné minulosti mohu zmínit Eurosport 2 HD, který měl běžet od 1. 7., ale celé léto dělali, že o ničem neví - přitom to avizovali na svých stránkách. V jiných případech to bylo buď emailem či formou letáku. Teď Eurosport 2 HD spustí silou vůle 1. prosince. Spektrum HD se spouštělo rok, stejně tak jako AXN HD. Sice v těchto dvou případech byl částečný problém na maďarské straně a straně centrály, ale to neomlouvá chování UPC. Konečně se alespoň zmohli na to, že na Facebooku spustili Poradnu/diskusi, kde celkem slušně reagují. Co se kabelovky týče, má UPC monopol a jsou si toho velmi dobře vědomi a také to patřičně zneužívají. Dříve, když to byl ještě pouhý Kabel Plus, bylo jejich chování úplně někde jinde. Tam skákali, jak zákazník pískal. A dnes? Je to fakt směšné. Vsadím se, že kdyby se začali takhle chovat v jejich rodném Holandsku, že do roka zkrachují. Tady se ovšem jede vesele dál a vše se nechává na poslední chvíli až když se "musí" - a to platí o všem, nejen o UPC. Takže ano, já UPC tu pokutu přeju. Ať je co nejvyšší!
P.S. A je jedno, že si na ní za pár týdnů/měsíců zase vydělají. Tady jde o princip. Opakovat do té doby, než se nenaučí chovat slušně.
Téměř ve všem souhlasím s Lukasem Oneillem,až na tu pokutu,kterou by jim udělil.Kdo si myslíte,že by to zaplatil?Jinak,s tím Eurosportem2 HD mě také pěkně naštvali!To bylo sprosté jednání,když napsali na jaře,že od 1.7.bude zmíněný kanál a pak dělali mrtvého brouka.Teď od října ho dávají vítězům nějaké soutěže na Facebooku a my,co slušně platíme a věrně podporujeme UPC si musíme počkat do prosince!To je hnusné jednání!Mají ale hezký příklad v jednání s lidmi v Nečasově vládě.
Tuto pokutu si UPC více než zaslouží.
1. Zákazníky neinformovalo. Sice od nich občas nějaký zmatený spam přistane v emailové schránce. To je tak všechno. O takovéto zásadní změně by měli dát vědět rovnou dopisem.
2. Pokud zákazník platí přes SIPO jako já. Tak od nich poštou nedostává ani řádku. Protože to UPC nebere jako podstatné! Pár měsíců zpět umožnili posílání elektronického vyúčtování.
3. Měl jsem od nich, řekněme, akční nabídku na TV a internet mimo ceník s "garantovanou" cenou. Cena se pořád měnila jako na houpačce. Až z elektronické faktury po několika měsících jsem zjistil, že se něco změnilo i v mém případě.
4. Nejdřív cenu za TV navýšili o několik pětikorun, pak jí rozdělili na službu a pronájem. Dříve byla procentní sleva počítána ze základní ceny. Nyní je počítána pouze z ceny za službu.
5. Takže tato akční cena je v současnosti vyšší než současná cena balíčku. Když jsem na to poukázal, měli dokonce tu drzost tvrdit, že sleva je pořád stejná a že se pro mě nic nezměnilo!
Takže se nejedná jen o účetní opatření. Ale o pěkně vychcanou a nekalou praktikou, kterou se snaží zvýšit si monopolní zisk.
V případě internetu to beru jako pěknou sviňárnu v každém případě, protože:
- modem od nich je potřeba v každém případě - modem pro jejich protokol se běžně neprodává a navíc jejich net s cizím nejde
- koupí zákazník na sebe přebírá starosti za funkčnost krámu od nich dodaného - hradí si opravy a stará se o technologickou obměnu
- UPC si tímto uměle navyšuje ziskovost - pokud prodá modemy, které se jí podle původního plány měly postupně zaplatit z pronájmu, vydělá víc
- v případě, že má ve výhledovém plánu inovovat technologii, nemusí zákazníkům s modem v jejich vlastnictví, vyměňovat modem. UPC opět ušetří na úkor jejich klienta.
...tak jsem jedině rád, že jsem služeb těchto "obchodníků" už zbavil.
To jak si váží svého zákazníka zjistíte až v momentě kdy jim pohrozíte výpovědí smlouvy. Když jsem toto udělal v roce 2011 (telefonicky) tak mi najednou na stole přistála taková nabídka, která není součástí žádných oficiálních ceníků a nabídnutá měsíční platba byla míň než 50% původní měsíční platby (samozřejmě že se smlouvou minimálně na 1 rok). Na otázku proč nový zákazník má nižší měsíční platby než věrný zákazník mi obchodník odpověděl: "Vy nás kontaktujete a tak Vám toto nabízím." :DDD
Tuto nabídku jsem s díky odmítl, že lepší služby a ještě nižší platby budu mít u lokálního poskytovatele. A to jsem zřejmě neměl dělat.
UPC jsem v termínu uvedeném ve VOP vrátil veškerá zapůjčená zařízení (modem, set top box, karty), na jednu z karet, kterou jsem používal v CA modulu byla zaplacena vratná záloha 200,- Kč. Naštěstí jsem si po špatných zkušenostech ostatních zákazníků, které jsem posbíral na internetu, podrobně zdokumentoval vše co vracím (nafotil čísla karet, sériová čísla spotřebičů, doručenku z pošty atd.). A co se nestalo? Na moje neustálé urgence ohledně vrácení zálohy mi bylo sděleno že se jim nedaří dohledat zrovna tu kartu na kterou byla složena záloha. Podotýkám že již uběhlo šest měsíců od ukončení smluvního stavu. Tak jsem jim do mailu hodil úplně vše co jsem si zdokumentoval, včetně dokladu o doručení. Od té doby uběhly ještě 3 měsíce než mi po desítkách mailů, telefonátů a promarněného času mých "blbých" 200,- Kč vyplatili.
Celá anabáze trvala přesně od 1.září 2012 do 11.května 2012, kdy mi byly peníze konečně vráceny.
Takže děkuji, ale s těmito "obchodníky" už nechci mít nikdy nic společného. Toto nechť slouží i jako poučení pro ty, kteří by chtěli někdy vypovídat smlouvy s UPC.