Po přechodu na UPC Fiber 100Mbit přestal fungovat koretně SIP pro více hovorů. Zařízení dělající fw je stejné a zkoušeli jsme i jiné.
IMHO je problém v nějakém interním SIP helperu pro ten interní SIP modul co je v modemu vestavěn.
A technická podpora se nezmohla na nic jiného než argumentovat že je chyba v zařízení protože nestíhá protože to "frčí 100megabitem". Reklamace prokázáno nakonec downgrade na Fiber 30 se starou dobrou motorolou a problém není.
Takže 100mbit pěknej ale ještě to chce pošéfovat technickou podporu aby nepapouškovala jen předepsané odpovědi.
Já je o jejich telefonii neprosil, cenu jsem měl ceníkovou takže netuším v čem by jim mělo vadit používat internetovou přípojku plnohodnotně.
K VPN, když ten provoz zabalím do VPN tak to nedělá - ovšem IP tunel mi to zbytečně zesložuťuje na cestě k SIP proxy.
UPC by mělo zapracovat na možnosti vypnout nějakého SIP helperu co má jejich fiber100 modem s ata porty nebo něco v jejich síti. Pokorně jsme se vrátili k FIBER 30 na taré dobré motorole protože 5+ hovorů na jí jede líp než jelo na 100m.
Samozřejmě že UPC má jasno 680Mhz mikrotik není schopen routovat těch 5 hovorů protože to "frčí" těch 100 mbit/s. reálně tak 300kbps.
Když se to pustilo přes šifrovanou VPN tak to nedělalo, záhada.