UPC by mělo zapracovat na možnosti vypnout nějakého SIP helperu co má jejich fiber100 modem s ata porty nebo něco v jejich síti. Pokorně jsme se vrátili k FIBER 30 na taré dobré motorole protože 5+ hovorů na jí jede líp než jelo na 100m.
Samozřejmě že UPC má jasno 680Mhz mikrotik není schopen routovat těch 5 hovorů protože to "frčí" těch 100 mbit/s. reálně tak 300kbps.
Když se to pustilo přes šifrovanou VPN tak to nedělalo, záhada.
Po přechodu na UPC Fiber 100Mbit přestal fungovat koretně SIP pro více hovorů. Zařízení dělající fw je stejné a zkoušeli jsme i jiné.
IMHO je problém v nějakém interním SIP helperu pro ten interní SIP modul co je v modemu vestavěn.
A technická podpora se nezmohla na nic jiného než argumentovat že je chyba v zařízení protože nestíhá protože to "frčí 100megabitem". Reklamace prokázáno nakonec downgrade na Fiber 30 se starou dobrou motorolou a problém není.
Takže 100mbit pěknej ale ještě to chce pošéfovat technickou podporu aby nepapouškovala jen předepsané odpovědi.
Já je o jejich telefonii neprosil, cenu jsem měl ceníkovou takže netuším v čem by jim mělo vadit používat internetovou přípojku plnohodnotně.
K VPN, když ten provoz zabalím do VPN tak to nedělá - ovšem IP tunel mi to zbytečně zesložuťuje na cestě k SIP proxy.