Jeste k vyjadreni pana Maliny, je znacne nepresne, dokonce si troufam rici, ze az nepravdive: Nedocházelo tak k propagování jednotlivých sítí a ty pak nebyly následně propagovány přes BGP k ostatním poskytovatelům. - jiz jen v tomto clanku uvedene vypisy z traceroute dokazuji, ze to neni pravda. Kdyby to pravda byla, routoval by se vsechen provoz (vcetne ceskeho) po tranzitni (zahranicni) konektivite... Stejne tak i traceroute v opacnem smeru (mam je jeste nekde ulozeny) prokazuji, ze prefixy UPC se v dobe pondelniho vypadku do NIX.CZ propagovaly. Kdyby tomu tak nebylo, opet by traffic od ostatnich ISP do UPC odchazel nikoli pres NIX.CZ, ale tranzitni konektivitou. Chapu, ze pan Malina je tiskovy mluvci, ktery z principu nemusi rozumet technicke strance veci, ale muze si to tedy alespon overit u nekoho, kdo technicke strance veci rozumi... Tomuhle se rika mlzeni.
K tomu filtrovani - je otazka, zda by v tech routerech jeste na filtrovani meli vykon. Pretizit router neni vubec tezke a vysledny packet loss je take pekny prusvih (a 7200 neni distribuovana a i kdyz se do ni delaji uz docela pekne desky jako NSE-1 nebo NPE-G1, tak pres to neni az tak uplne z nejvykonnejsich).
Proste si zvykejte, ze nesvary se budou pranyrovat. Jen tak je mozne neco zmenit. A ze se diky tomu pod Vami trese zidle? No to mne opravdu tesi, aspon neco udelate proto, aby se soucasny stav zmenil. Proste mate platici zakazniky a tito zakaznici chteji za sve fungujici penize fungujici sluzby, na to si koukejte zvyknout. A ted mne omluvte, jdu neco delat.
A kde beres nazor, ze se nikdo nema pravo "srat do tveho zamestnavatele"? Cesky narod se nemusi menit - to neni o narode, kdekoli jinde se na nekvalitni sluzby bude nadavat taky (a to ze nahodou sou vypadky v souladu s vseobecnejma podminkama je jenom alibismus poskytovatele). Sluzby Mistralu zadarmo nejsou - a dokonce jsou asi predrazene, kdyz ven pronikaji informace, ze se bude zvysovat kapacita. Na Mistral jsou na netu reklamy, kde se clovek docte, jak je strasne skvelej... Coz jsme mohli o vikendu realne videt.
Jinak kdyz jsi tak sqele informovanej, tak nam teda popis, co je v tom clanku po technicke strance tak spatne. Co muze byt spatne na tom ze se autor UPC pta co se s tim bude delat?
Nebo nam tady svoji agresivitou opravdu jenom dokazujes ze lidi v UPC jsou fakt nekompetentni? B-)
Zkusím hádat: že ho máte v rubrice WWW? Pokud tam neděláte, tak souhlasím, že je to scestné, ale proč si to tam teda dáváte? Jinak já si všímám, že jindy tu spíš hájíte Telecom/IOL, tak mi to taky přišlo trochu divný, že jste náhle přešel jinam.
PS: Jedna se o to, ze diky okolnostem (ne jeho vinou) pribuzny jen letos do Tuniska za 8 kkc, zmineny clovik za 14 a dostal to same...:-)
Ci chleba jis, toho pisen zpivej. Krome toho scestne je zvykem psat se s. Nebo jste snad ministrem zbytecnych zalezitosti?
To ze ma kdosi zarizeni v arptabulce VUBEC ale VUBEC nevypovida o tom ze zarizeni je k siti pripojene. do ARP tabulky se zarizeni zapise po odpovedi na ARP dotaz a po nejakem timeoutu je z nej zase smazano.
No jiste, ale vy cekate, ze se tam MAC adresa dotycneho zarizeni zapise, kdyz nebude to zarizeni k siti pripojene? (pominme ted staticke zaznamy v ARP tabulce).
b) Ale to je bohužel vše - nic jiného se neděje (výše uvedené zařízení není dostupné už ani pomocí utility traceroute).
To znamena co? Ze vnitrni router nesnizuje TTL? A to souvisi s vypadkem jak?
To souvisi s vypadkem tak, ze dokud tam vypadek nebyl, tak se dotycne zarizeni takhle nechovalo. Coz pochopitelne neni dostacujici ke zjisteni problemu, ale pro jeho diagnostiku jsou nekdy i podobne informace hodnotne.
Fajn. Pokud by vypdla cela paterni sit tak se nedopingate ani na ten vnitrni routert (ano take cast paterni site).
Kazdy, kdo ma alespon trochu v poradku terminologii, rozlisuje pristupova (edge) a paterni (core) zarizeni. Pokud vy tak necinite, je to vas problem (nemate v poradku ani projev v materskem jazyce a i psani na klavesnici vam zjevne cini potize). Ze schematu Mistralu jasne vyplyva, ze Catalysty 6500 jsou edge zarizeni a ty 7k2 jsou core.
Ten zaznamnik ma svuj vyznam. To ze se s nim bavit nebudete je JEN a JEN vas problem. Me i ten zaznamnik uz nekolikrate pomohl.
Zadna jina firma, jejiz sluzby vyuzivam, nema misto hotline zaznamnik.
ano kdyz kazdy radobyexpert zavola na hotline aby se zeptal proc to nejde tak je jasne ze i kdyby tam bylo 10 operatoru a kazdy mel 4 usi tak to proste nestihnou. a to ze mate drahy telefon je opet vas problem. kdyz vidite ze to nejede a sam rikate ze problem neni u vas tak nechapu co vas vede k tomu volat na hotline? chcete presny popis zavady ze byste prisel vypomoci? nebo jen potrebujete zaminku proc psat podobny clanky?
"Radobyexpert" nevola na linku za ucelem dotazu, v cem je presny problem. "Radobyexpert" ma zajem nahlasit poruchu v souladu s vseobecnymi podminkami poskytovani sluzeb. Vseobecne podminky jsou pravni dokument, cili s logikou zde neargumentujte. Jinak "radobyexpert" nema za potrebi psat zadne clanky, ma sve vlastni prace dost.
Takze dokonce uz i vite ze se na tom pracuje tak jaky je vas problem?
Problemem je pochopitelne ten vypadek. Ani tak zakladni vec vam neni jasna?
Desetiminutovy vypadek po nekolikahodinovem je reklbych uplne normalni jev. (napriklad prepocitani bgp nebo cokoliv jineho muze takovyto vypadek zpusobit)
Napriklad prepocitavani BGP takovy jev v sitich, ktere spravuji ja, nezpusobuje. U vas mozna ano. Jiste, k urcitym dalsim mensim vypadkum dojit muze. A chci-li uz o necem informovat, snazim se o tom informovat pokud mozno ucelene.
pokud se vinou chyby v IOSu rozpadne vnitrni routovaci protokol mohl byste vedet ze pak uz neni zadna automaticka cesta jak toto presmerovat pres zahranicni konektivitu
To mate zajiste pravdu, nicmene v takovem pripade by se ty prefixy nadale nemely propagovat do NIX.CZ (pokud se pouziva redistribuce prefixu a neni to reseno pomoci network na tech hranicnich routerech). Zde si myslim, ze znam i robustnejsi reseni tohoto problemu.
informace v obou pripadech na webu mistralu byly!
Ano, mea culpa, zde mate pravdu. Nicmene pouzivam ponekud jine nez mistrali DNS servery a konektivitu si tuneluji take odjinud, takze jsem se na forum mistralu dostal az po odstraneni zavady. Vim, ze to neni omluva, ale jen vysvetleni.
Vypadek se zacal resit behem 10ti minut od chvile kdy nastal. Jak jste prisel na 11hodin opravdu netusim.
Teprve za 11 hodin na nej nejak dokazala zareagovat technicka podpora.
vsadim se ze vy uz jste jiste take nekdy pouzil sve OSOBNI auto k prevozu napriklad velke bedny nebo nejakeho nakladu presto ze se jedna o auto OSOBNI, protoze auto NAKLADNI by bylo naprosto nevyuzite a tim padem pro vas nerentabilni. stejne je to se switchy (docela zajimava cestinska hricka btw. - aneb poucte me nekdo jak to spravne napsat :) ).
Ehm, me se do auta zadna velka bedna nevejde. Jedine, co vozim, je taska s notebookem a pripadne osobni zavazadla. Jinak slovo switch je ciziho puvodu, a je tedy mozne v nem psat mekke I po ch. A nebo existuje cesky ekvivalent "prepinac".
Switche Cisco Catalyst 3500 Series sou spickove a vykonne switche ktere na traffic v siti UPC staci a jeste maji rezervu - opravdu v tom nevidim problem.
No, spickove rozhodne nejsou. Spise zastarale. Serii 3500 uz davno v nabidce nahradila serie 3550 (3500 uz je EOS) a spickova je nyni v teto kategorii rada 3750. Jinak zeptejte se treba v NIX.CZ, proc desktopove switche vyrazuji. Slovo vykonne predpokladam myslite relativne. Na traffic mozna staci, nicmene je otazka, zda postacuji i po strance dostupnosti (maji jen jeden procesorovy modul, zadne active/standby supervisor engines jako 4507 nebo 6500, dale je otazka zda je UPC pouziva spolu s RPS atd.)
(btw. odkourena karta z fora se mi opravdu libila (jen jesli by nebylo hezci napsat zkourena :) ) )
Do toho vam mluvit nebudu. Zkurte se treba i s backplane a sasi, kdyz vam to dela dobre. ;-)
ano kompetentni jsou. proste jsou zavady ktere se nedaji vyresit tim ze se na router mile podivate, hezky ho poprosite aby fungoval a on zas pojede.
Vazne? To je ale skoda... ;-)))
vzhledem k tomu ze jeden router odesel vinou HW problemu a tento HW opravdu v cechach neni tak uplne beznou zalezitosti (aby si nekdo drzel sklad plny desek do routeru ...)
Pokud mate koupenou LTW (lifetime warranty), pak ho tu pro vas drzet budou. Jenze to stoji X% (podle typu zarizeni) z porizovaci ceny.
a druhy router mel neuveritelne problemy s routovacimi protokoly (pravdepodobne vinou noveho software) neda se to proste vyresit tim ze vystoupite a nastoupite ala windows. a hledani nejakych provizornich reseni by mohlo znamenat riskovat jeste vetsi problemy.
By mohlo. To muzu rikat ja, protoze mohu samozrejme nad pricinami jen spekulovat. Vy jste prece dokonale informovany a tak byste si mel byt jisty. Podle mne by navrat stare verze OS a osetreni rozhrani metodou popsanou v popisu chyby na cisco.com mohl cely problem vyresit v mnohem kratsim case - tedy kdyby byl zajem tu dobu vypadku skutecne minimalizovat. U UPC tedy podle vaseho vyjadreni neexistuji havarijni plany pro takoveto situace?
Ta sit je postavena tak (a to byste mohl videt i ze schematu kdyz v nem tak krasne umite cist (nebo poznate jen switche podle obrazku?)) ze je redundantni. At vypadne kterykoliv prvek je sit vzdy provozuschopna. Bohuzel se stalo to ze chyba na jednom routeru vyvolala jinou chybu na routeru druhem (ke ktere se afaik nevyjadrila zatim ani spolecnost cisco). a proti tomu aby vam nevypadla vsechna zarizeni v redundanci se proste zadna redundance postavit neda (i kdyby tam bylo routeru 100 tak se muze stat ze nejakou blbou chybou spadnou vsechny routery a jaka byla redundance?).
No, vyhorela deska by vas na zarizeni s redundantnimi supervisor enginy nemela az tak bolet - pokud slo tedy o desku procesorovou. Pokud slo o PA, tak ty patrne jsou skladem.
nevim presne co z toho chcete vyvozovat? ma upc nakoupit 30 dalsich routeru (pokud mozno kazdy od jineho vyrobce) kdyby se opet nasla nejaka chyba v IOSech?
Ne, spise krizove planovani.
jo a pokud to chce nekdo seriozne probrat tak se nekdy domluvime a zajdem nekam na pivo a muzeme si o sitovani v pohodicce popovidat. takhle to akorat skonci tim ze ja proste neuznam vasemu clanku nic dobreho (btw. podivejte se na znamky - ja znamkoval jen jednou - hadejte jak) a vy se tu budete zubynehty branit ... to nema smysl
To neni az tak spatny napad.
z) ano cena mistralu je vyrazne podhodnocena (alespon v CR) a ke zvysovani rychlosti muzu rict akorat to ze jedine pripojeni s konkurenceschopnou cenou je ADSL ale zeptejte se uzivatelu ADSL jak je to s jejich dostupnosti a jak rychle jsou reseny vypadky
Obavam se, ze okolni svet je dukazem, ze nemate pravdu. To ostatni je uz pouze o business-planu, dobe navratnosti investic, odpisech atd. Aneb o tom, jestli chcete mit investice do optiky v zemi zpatky za tri roky nebo za pet nebo za deset.
Tolik asi k cele veci. Nemam v umyslu se zuby nehty branit. Nikdo neni neomylny a uznavam, ze jsem v jedne veci nebyl az tak uplne presny. Nicmene vypady, napadanim a oznacovani nekoho za idiota fakt nechme pubertakum do nejakych jejich diskusnich for.
Pro Cesky Telecom jsem nepracoval. Pracoval jsem kdysi asi sedm mesicu pro jednoho dodavatele (Alcatel) na jednom velkem projektu pro CT, ale jinak jsem s nimi nemel nikdy nic spolecneho (dikybohu).
Cena elektřiny se skládá:
Muzes mi vysvetlit, co je ta treti polozka, kterou plati kazda domacnost a lisi se prave dle jemnovite proudove hodnoty hlavniho jistice? Treba ja platim kolem 600-700 Kc mesicne, aniz odeberu Joule energie...
Ale chapu, ses idiot na prazdninach (rozumej studak, co prave vyrostl z plinek) a tak jeste podobne bezne strasti zivota neznas...:-r
Nevim, co je neovykleho na sazbe D 45 (u JME) a 3x32A (mozna by to slo stahnout na 3x25A, ale bylo by to vo hubu)... proste za podminek, ktere mam je pro mne nejvhodnejsi (a mozna - jsou zde i urcita prerekvizita)... Stejne jako D 02, D 35 apod. - ostatne zde je to jasne napsano... - nevidel jsem tarif, ktery by nemel pausalni polozku...! Vy ano?
Dobry den,spolecnost TELE2 s.r.o. se velice omlouva za vypadek site behem vikendu od 19.7.2003. Vypadek byl dusledkem kompletniho "upgrade" systemu u operatora, který zajistuje zahranicní konektivitu pro TELE2.
S pozdravem
Customer Care TELE2
Michal Krsek
clen predstavenstva NIX.CZ, z.s.p.o.
Společnost TELE2 s.r.o. se velice omlouvá za výpadek sítě během víkendu od 19.7.2003. Výpadek byl důsledkem kompletního "upgrade" systému u operátora, který zajišťuje zahraniční konektivitu pro TELE2.